کلمات کلیدی در سئو

این سایت مربوط به کلمات کلیدی در سئو می باشد

کلمات کلیدی در سئو

این سایت مربوط به کلمات کلیدی در سئو می باشد

  • ۰
  • ۰

ویژگی کلمات کلیدی | دوره آموزش حرفه ای سئو

 

شناخت ویژگی های کلمات کلیدی در تولید محتوا

 

ویژگی های کلمات کلیدی

مقدار اطلاعات زیادی در مورد کلمات کلیدی جستجو شده مردم در موتورهای جستجو وجود دارد و ارزیابی ویژگی های کلمات کلیدی پیش از تصمیم گیری در این مورد برای استراتژی سئو از اهمیت بالایی برخوردار است .

برای انتخاب کلمات کلیدی باید ویژگی مهم کلمات کلیدی در تولید محتوا را در نظر داشته باشیم :

  • مربوط بودن
  • حجم جستجو
  • رقابتی بودن

اولین ویژگی کلمات کلیدی مربوط بودن :

برای سنجیدن مربوط بودن کلمات کلیدی به کسب و کارتان باید از خود پرسش ساده ای بپرسید : آیا کلمه ای که پیدا کرده اید ماهیت محصول و یا خدمات شما را توضیح می دهد . اگر این طور است که موفق شده اید .
اولین هدف یک موتور جستجو پیدا کردن و ارائه مربوط ترین محتوا به عبارت مورد جستجو کاربران می باشد .
بهترین راه برای درک رفتار مشتری این است که خود را به جای آن ها بگذارید.
مثال ماشین را که در قسمت های قبل بررسی کردیم به یاد دارید ؟
اگر دربازار بخواهید ماشینی بخرید چگونه از موتورهای جستجو استفاده می کنید ؟
مطمئنا تنها کلمه ماشین را جستجو نمی کنید بلکه از یک عبارت دقیق تری مانند ” تویوتای کمری ابی رنگ ۲۰۱۰ ” استفاده می کنید .
حال اگر شما یک ” تویوتای کمری ابی رنگ ۲۰۱۰ ” می فروشید و صفحه ای از وب سایت خود را به آن اختصاص داده اید ، این می تواند یک کلمه کلیدی مرتبط باشد .
بهترین ویژگی کلمات کلیدی مربوط این است که آن ها نیز بیشتر از هر کلمات کلیدی می توانند ترافیک را به وب سایت شما هدایت کنند .

حجم جستجو ها :

دومین موضوع از ویژگی های کلمات کلیدی حجم جستجو ها می باشد .ممکن است با وجودی که ” تویوتای کمری ابی رنگ ۲۰۱۰ ” خیلی به کسب و کار شما مربوط و نزدیک باشد و موجب فروش شما شود ولی بیشتر اوقات در موتور های جستجو نوشته نشود .
معمولا حجم جستجوها تعداد جستجوها کلمات کلیدی در یک ماه است .
اگر شما از ابزارهایی مانند ابزار کلمات کلیدی گوگل استفاده می کنید به صورت تعداد میانگین جستجوها در ۱۲ ماه گذشته نمایش می یابد .
از انجایی که این یک عدد میانگین است الگوهای تجاری و فصلی برایش فایده ندارد . اگر کسب و کار شما فصلی است باید به ستون ” داد و ستد ” موجود در KeyWords Tools  یا Google Insightds برای تحلیل کلمات کلیدی مراجعه کنید .

سومین ویژگی کلمات کلیدی (رقابتی بودن ):

رقابتی بودن به این معناست که بدست آوردن امتیاز در برابر رقبای دیگر در صفحه نتایج جستجو چقدر است .
جز در حالتی که شما محصول یا فناوری جدیدیرا به بازار معرفی می کنید احتمالا محتویات مشابهی را در اینترنت پیدا می کنید و ما می توانیم مواردی مانند تعدادصفحات ، تعداد موضوعات ، محتوا و اعتبار وب سایت های رقیب و لینک های ارجاع دهنده با سایتتان را بررسی کنیم .
یک راه برای بررسی آن، ارزیابی کلمات کلیدی در جستجوهای پولی یا بازاریابی کلیکی می باشد .
تعداد تبلیغ کنندگان جستجو که برای یک جستجو پیشنهاد می دهند معیار خوبی برای تشخیص رقابتی بودن یک کلمه کلیدی است و Google Keyword Tool یک ستون Competition دارد که این موضوع را به شما نمایش می دهد .
ابزار SEOMoz keyword Difficulty Tool نیز می تواند منبع خوبی برای کسب اطلاعات در مورد رقابتی بودن کلمه کلیدی باشد .
این ابزار کلمات کلیدی را آنالیز کرده و سختی آن برای رتبه گیری را در موتورهای جستجو بر اساس قدرت صفحات وب سایت لیست شده در نتایج جستجو بررسی می کند .

مثال :

اکنون می خواهیم با مقایسه “ماشین ” با ” تویوتای کمری ابی رنگ ۲۰۱۰ ” نتیجه گیری نهایی را داشته باشیم :
ممکن است بفهمیم که کلمات کلیدی مشخصی از آن وجود داشته باشد که حجم جستجوی بالایی نداشته ولی ارتباط زیادی با کسب و کار داشته ولی رقابتی نباشد .
کلمات کلیدی مانند ” تویوتای کمری قرمز رنگ ۲۰۱۰ ” یا ” تویوتای کمری ابی رنگ ۲۰۰۹ ” یا ” هوندا آکورد ابی رنگ ۲۰۱۰ “ممکن است حجم جستجوی بالایی را نداشته باشند ولی با کنار هم گذاشتن آن ها ممکن است ارتباط های بسیاری پیدا کنیم و موجب افزایش بازدیدکنندگان سایتمان شویم.
بنابراین بگذارید که رقبا به دنبال کلمات مانند ” ماشین ” باشند و از پژوهش کلمات کلیدی برای تراز بالا در پایین ترین حالت رقابتی باشند و حتما به ویژگی مهم کلمات کلیدی در تولید محتوا توجه کنید .

  • ۰۱/۰۳/۱۲
  • keyword inseoo

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی