کلمات کلیدی در سئو

این سایت مربوط به کلمات کلیدی در سئو می باشد

کلمات کلیدی در سئو

این سایت مربوط به کلمات کلیدی در سئو می باشد

  • ۰
  • ۰

کلمات کلیدی (Keywords) در سئو چیست؟

 

کلمات کلیدی (Keywords) در سئو چیست؟

صفیه سادات گلستانه فر|چهارشنبه، ۱۵ دی ۱۴۰۰|تعداد کلمات: 3656 کلمه|مدت زمان مطالعه: 24 دقیقه

اول یه نگاه به فهرست بنداز

  • تعریف کلمات کلیدی
  • انواع کلمات کلیدی سئو کدامند؟
  • نکات مهم در انتخاب کلمات کلیدی سئو
  • اولویت بندی کلمات کلیدی در سئو
    • 1) اولویت بندی بر اساس هدف جستجوگر
    • 2) اولویت بندی براساس میزان جستجو
    • 3)‌ اولویت بندی براساس میزان رقابت
    • 4) اولویت بندی براساس میزان سودآوری
  • تاثیر سئو کلمات کلیدی بر روند بهینه سازی سایت چیست؟
  • نحوه استفاده از کلمات کلیدی در سئو
  • برخی از ابزارهای یافتن کلمات کلیدی
    • SEOChat Suggestion
    • Google Keyword Planner
    • WordStream Keyword Tool
    • Rellian Keyword Discovery
    • Moz Keyword Explorer
    • SpyFu Keyword Research Tool
    • Google Trends
    • AnswerThePublic
  • کلمات کلیدی سئو و بازاریابی محتوا
  • جمع بندی و نتیجه گیری

کلمات کلیدی چه هستند و چرا برای سئو اهمیت دارند؟ به تمامی عبارات و کلماتی که کاربران در موتورهای جستجو وارد می‌کنند تا آنچه که‌ می‌خواهند را پیدا کنند، کلمات کلیدی گفته می‌شود. بنابراین هر دارنده وبسایتی خواهان آن است که از کلمات و عباراتی در صفحات خود استفاده کنند که با محتوای جستجو شده کاربران مرتبط باشد و شانس بیشتری برای دیده شدن کسب کند. این بدان معنی است که یکی از اهداف اصلی سئو، شناسایی کلمات کلیدی که مشتریان بالقوه در هنگام جستجو از آن‌ها استفاده می‌کنند و سپس قرار دادن همان عبارات در بخش‌های مناسبی از سایت به جهت کسب بازدیدکنندگان بیشتر به سایت است. برای درک بهتر کلمات کلیدی در سئو ادامه این محتوا را مطالعه کنید.

تعریف کلمات کلیدی

کلمات کلیدی در سئو، کلمات یا عبارت‌هایی هستند که کاربران د ر گوگل (یا موتورهای جستجوی دیگر) جستجو می کنند تا آنچه می خواهند را پیدا کنند. بهینه سازی سایت با کلمات کلیدی سئو و مطابق با جدیدترین الگوریتم‌های موتور جستجو، موجب ورود ترافیک ارگانیک بیشتری به سایت می‌گردد. سئو (SEO) به معنای فرآیند بهینه سازی صفحات وبسایت شما برای رتبه بندی برتر در نتایج گوگل است و گوگل با استفاده از الگوریتم‌های مشخصی، به رتبه بندی بهترین و مرتبط ‌ترین نتایج برای هر فرآیند جستجوی کاربران‌ می‌پردازد. اگر گوگل صفحات وبسایت شما را به عنوان بهترین نتیجه برای جستجوها تشخیص دهد، جریان مداومی از بازدیدهای رایگان از وبسایت را دریافت خواهید کرد.

اهمیت کلمات کلیدی در سئو سایت

انواع کلمات کلیدی سئو کدامند؟

زمانی که از کلمات کلیدی سئو صحبت می‌شود و برای پاسخ به کلمات کلیدی در سئو چیست؟ آگاهی از کلمات کلیدی دنباله کوتاه و دنباله بلند (short-tail and long-tail) ضروری می‌شود. کلمات کلیدی دنباله کوتاه یا Short tail‌ها از یک یا دو کلمه تشکیل شده‌اند و حجم جستجوی بسیار بالایی دارند. این کلمات کلیدی بسیار رقابتی هستند و کسب رتبه بندی مناسب در آن‌ها برای سایت‌های تازه کار، مشکل خواهد بود؛ زیرا رقیبان قدیمی به راحتی قادر به کسب نتایج اول جستجوی گوگل هستند. بنابراین اگر به تازگی شروع به کار کرده‌اید باید بدانید که بهینه سازی وبسایت بر اساس کلمات کلیدی کوتاه، کار عاقلانه‌ای نخواهد بود. کلمات کلیدی دنباله بلند یا long tail‌ها از دو تا ده کلمه را شامل‌ می‌شوند و حجم جستجوی بسیار کمتری دارند. بدان معنی که اگر در بهینه سازی وبسایت بر اساس کلمات کلیدی از این عبارات استفاده کنید، حتی اگر ماهانه افراد کمتری آن‌ها را جستجو می‌کنند، شانس بیشتری برای دیده شدن خواهید داشت. این کلمات کلیدی سئو به شما می‌گویند که دقیقا چه چیزی را در صفحات وبسایت خود پوشش دهید که با نیازهای مخاطب بالقوه، همخوانی دقیقی داشته باشد.

انواع کلمات کلیدی در سئو

نکات مهم در انتخاب کلمات کلیدی سئو

با توضیحاتی که در مورد اهمیت کلمات کلیدی سئو بیان شد، شاید این سوال برای شما پیش آمده که حال چگونه کلمات کلیدی بنویسیم؟ ابزارهای زیادی برای یافتن بهترین کلمات کلیدی سئو وجود دارد که برای جلوگیری از اتلاف وقت و انجام یک فرایند تخصصی‌تر، بهتر است که این کار را به افراد حرفه‌ای بسپارید تا با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی و تحلیل و بررسی آن‌ها، لیستی از مناسب‌ترین کلمات کلیدی سئو را با توجه به موضوع سایت شما برگزینند. اما به طور کلی در انتخاب کلمات کلیدی، توجه به برخی نکات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است:

  • کلمات کلیدی مرتبط را برگزینید: هرچه در انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کسب و کاری خود تمرکز بیشتری داشته باشید، احتمال بیشتری وجود دارد که در نتایج جستجوی مخاطب وارد شوید و نرخ تبدیل بالاتری را کسب کنید.

همانگونه که‌ می‌دانید، موتورهای جستجو، مرتبط‌ترین محتوا به عبارت جستجوی کاربر را به او نشان می‌دهند. بدین منظور می‌توانید خود را به جای مشتری احتمالی در نظر بگیرید و آنچه که فکر می‌کنید جستجو می‌کند را در صفحات خود قرار دهید. همچنین از عبارت‌های مرتبط با کلمه کلیدی جستجو شده که در انتهای صفحه جستجوی گوگل نمایش داده می‌شود، استفاده کنید.

  • به حجم جستجو و نیت جستجوگر توجه کنید: بهتر است کلماتی را انتخاب کنید که از حجم جستجوی بیشتری برخوردار هستند؛ توسط ابزارهای کلیدواژه‌ای گوگل می‌توانید حجم جستجوی کلمات کلیدی در ماه را مشخص کنید.

استفاده از کلمات پر جستجو شانس بیشتری برای ورود مخاطب به سایت شما را خواهند داشت. از طرفی در انتخاب کلمه کلیدی سئو باید افرادی را هدف قرار دهید که در مرحله تصمیم به خرید چرخه خرید خود قرار دارند. این کلمات کلیدی، احتمال بیشتری برای جذب مشتریان بالفعل را خواهند داشت و نرخ تبدیل بالاتری برای شما رقم خواهند زد.

به حجم جستجو توجه کنید

  • به رقابتی بودن کلمات کلیدی توجه کنید: شاید در انتخاب کلمات کلیدی سئو بر روی کلماتی تمرکز کنید که حجم جستجوی بسیار بالایی دارند، اما یقینا رقیبان قدیمی‌تری در حوزه کسب و کار شما هستند که با همان کلمات در صفحات اول نتایج جستجو قرار‌ می‌گیرند.

بنابراین در شروع کسب و کار اینترنتی و قبل از بهینه سازی سایت بر اساس کلمات کلیدی، باید به رقابت پذیر بودن کلمات برای به‌دست آوردن نتایج صفحات اول گوگل توجه داشته باشید. با تمرکز بیشتر بر عبارات کلیدی دنباله بلند و مرتبط با محتوای سایت که احتمال جستجوی بیشتری از سوی کاربران دارند، از کلمات کلیدی رقابتی کمتر استفاده کنید، اما در برنامه ریزی بلندمدت برای کسب و کار خود، به دنبال کسب رتبه بندی برتر در کلمات کلیدی رقابتی سئو و به دست آوردن جایگاه اول در نتایج جستجو باشید.

  • به پرسونای مخاطب توجه کنید: پرسونای مخاطب، تجسم و مشخصات یک «شخص» است که نماینده مخاطبان ایده آل شما محسوب می‌شود؛ شامل جمعیت شناسی، رفتارها، اهداف، چالش‌ها، علایق و موارد دیگر مرتبط با آن‌ها.

به عبارت دیگر، توصیف یک شخصیت ساختگی که نماینده یک مشتری معمولی است و پیوندی که ممکن است با محصولات یا خدمات شما داشته باشد. از پرسونای کاربر در سه مرحله طوفان فکری، بررسی مجدد لیست کلمات کلیدی و اجرای کلمات کلیدی استفاده کنید. زمانی که در حال تحقیق کلمات کلیدی هستید، از خود می‌پرسید که آیا این کلمات کلیدی نیاز و مقصود همه کاربران بالقوه سایت شما را نشان می‌دهند؟ این رویکرد شما را مجبور می‌کند تا خود را به جای مخاطب هدف قرار داده و از دیدگاه‌ آن‌ها برای شناسایی کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید.

  • پیشنهادادت گوگل را بررسی کنید: بخش پیشنهادات گوگل، یک الگوریتم است که برای یافتن بهترین عبارات منطبق با کلمات کلیدی اصلی، توسط Google ایجاد شده است.

این عملکرد، زمانی که کاربران در حال جستجوی پرسش مورد نظرشان در فرم جستجوی گوگل هستند، پیشنهاداتی را به‌ آن‌ها ارائه می‌دهد. این الگوریتم، پیش بینی‌های جستجو را بر اساس عوامل زیر ایجاد می‌کند:

  1.  کلمات کلیدی که در فرم جستجو وارد می‌کنید.
  2. سابقه جستجوی شما با کلمات کلیدی مرتبط
  3. محبوبیت پیشنهادات، که به احتمال زیاد بر اساس Google Trends‌ است.
  4. منطقه و زبان شما

بررسی پیشنهادادت گوگل

  • برای هر هدف جستجوی کلمه کلیدی، یک صفحه ایجاد کنید: امروزه موتورهای جستجو قابلیت‌های جدیدی یافته‌اند و قادر هستند علاوه بر جستجوی کلمات کلیدی سرچ شده، مترادف‌های آن کلمات کلیدی خاص را نیز یافته، نتایج خود را تفسیر کرده و کلیه صفحات مرتبط با جستجوی شما را پیشنهاد دهند (شامل یا فاقد آن کلمات کلیدی به‌خصوص!)‌.

بنابراین، برای افزایش کیفیت و بازده سایت خود، با در نظر گرفتن سه عامل مهم: موضوع صفحه، تنوع کلمات کلیدی مورد نظر، بررسی و سازماندهی کلمات کلیدی انتخابی، کلیه جوانب را بسنجید. برای هر صفحه یک keyword در نظر بگیرید و در صورت تنوع بالای مترادف‌ها، برای هر یک به صورت مجزا، صفحات خاصی ایجاد کنید. به این ترتیب در زمان سرچ، گوگل بیشترین میزان معرفی و پیشنهاد صفحه شما برای مخاطبان را اعمال خواهد کرد.

  • برای کلمات کلیدی مهم، لندینگ پیج بسازید: صفحه فرود، صفحه ای است که برای گردآوری اطلاعات مورد نظر از کاربر خاصی طراحی شده و به منظور ترغیب بازدید کننده برای کلیک و رفتن به صفحه دیگری در یک سایت مشخص، خرید، ارسال، ثبت نام، اشتراک گذاری مطالب، دریافت بازخورد یا نظر مخاطبان و...، مورد استفاده قرار می گیرد.

از آنجا که محتوای هدف شما در Landing Page نمایش داده می‌شود، برقراری ارتباط این صفحه با کلمات کلیدی سئو بسیار حائز اهمیت است. کلمات کلیدی انتخابی شما در تمام بخش‌های عنوان، هدینگ، شکل‌ها و تگ‌ها قرار خواهند داشت؛ بنابراین در زمان انتخاب کلمات کلیدی، لندینگ پیج را نیز در نظر داشته باشید.

  • از LSI کیوردها استفاده کنید: نمایه سازی معنایی نهفته یا Latent Semantic Indexing (LSI) یک روش پیچیده برای بیان ارتباط کلمات است. گوگل از LSI برای تولید نتایج از طریق محتوا، استفاده می‌کند.

به عبارت دیگر، موتور جستجو سعی می‌کند منظور شما را از طریق کلمات کلیدی‌تان، بفهمد. اگر شروع به تایپ در نوار جستجوی گوگل کنید، منوی تکمیل خودکار، نتایجی را بر اساس کلمات کلیدی که شما می‌نویسید، نمایش خواهد داد. جستجوهای مرتبط نیز در پایین صفحه نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید از این عبارات مترادف یا مرتبط برای اصلاح لیست کلمات کلیدی خود استفاده کنید؛ گوگل‌ آن‌ها را مهم تشخیص داده است، بنابراین از‌ آن‌ها به نفع خود استفاده کنید!

    اولویت بندی کلمات کلیدی در سئو

    اولویت بندی کلمات کلیدی یک عمل متعادل کننده بین بسیاری از عوامل رقابت (ارتباط، حجم، رقابت، نرخ کلیک‌ یاCTR‌ و...) است. به طور کلی، هرچه کلمات کلیدی ارزشمندتر باشند، افراد بیشتری برای آن‌ها رقابت می‌کنند. برعکس، وقتی افراد کمتری برای یک کلید واژه رقابت می‌کنند، راحت‌تر می‌توان برای آن رتبه بندی کرد.

    کلمات کلیدی در سئو

    در هنگام اولویت بندی کلمات کلیدی سئو برای نگارش محتوا، چند نکته را در نظر بگیرید:

    1) اولویت بندی بر اساس هدف جستجوگر

    اولین قدم در اولویت بندی کلمات کلیدی، توجه به اهداف مجموعه خود شما است. اگر در جهت اهداف تعریف شده سئو کار نمی‌کنید، وقت و تلاش خود را هدر می‌دهید! این نکته به ویژه برای فروشندگان یا آژانس‌های خارجی مهم است، زیرا‌ آن‌ها همیشه باید به این فکر کنند که تلاش‌های‌ آن‌ها چگونه از اهداف کلی مشتریان پشتیبانی می‌کند. الویت بندی کلمات کلیدی براساس هدف، شامل 4 آیتم کلی است:

    • کلمات کلیدی برای یافتن اطلاعات یا Informational (مانند جستجوی نام افراد، اماکن، گیاهان و مانند آن)
    • کلمات کلیدی جستجوی محصول یا Commercial (به عنوان مثال جستجوی یک محصول خاص و مقایسه انواع موجود در بازار)
    • کلمات کلیدی برای انجام معامله یا Transactional (مانند خرید و فروش در حوزه‌های مختلف از لوازم الکترونیکی تا مسکن)
    • کلمات کلیدی انتقال به یک سایت یا Navigational (برای راه یابی مخاطب به صفحات مشهوری که دامنه‌ آن‌ها را نمی‌داند)

    بعد از اینکه ویژگی منحصر به فرد خود را مشخص کردید، وقت آن است که به لیست کلمات کلیدی سئو نگاهی بیندازید. هدف جستجو مشخص می‌کند که چرا این کلمات کلیدی در حین جستجو باید به سایت شما منتهی شود. به پاسخ این سوالات فکر کنید: آیا مخاطب خود را می‌شناسید؟ آیا مردم فقط به دنبال اطلاعات هستند یا مایل به خرید نیز هستند؟ آیا راه‌هایی برای شما وجود دارد که اهداف خاص را با محتوای متمرکز هدف قرار دهید تا بر این امر تأثیر بگذارد؟ به این ترتیب می‌توانید ترتیب صحیحی برای کلمات کلیدی خود بیابید.

    2) اولویت بندی براساس میزان جستجو

    کلمات کلیدی سه آیتم مهم دارند: ویژگی آن‌ها، حجم جستجوی‌ آن‌ها (تعداد افرادی که در ماه کلمات کلیدی مورد نظر را جستجو می‌کنند) و دشواری کلمات کلیدی سئو (رتبه بندی آن کلمات کلیدی در جستجو چقدر دشوار است). اگر روی کلمات کلیدی بسیار گسترده تمرکز کنید، ممکن است هرگز برای‌ آن‌ها رتبه خوبی نداشته باشید؛ و اگر روی کلمات خیلی خاص تمرکز کنید، افراد کمی آن را جستجو خواهند کرد.

    کلمات کلیدی اصلی (Head)

    کلمات کلیدی head، که در SEO به‌ آن‌ها اصطلاحات اصلی نیز گفته می‌شود، بخش بزرگی از افزایش ترافیک ارگانیک و در عین حال رقابت شما با سایر وب سایت‌ها هستند.‌ آن‌ها می‌توانند یک کلید واژه جستجوی محبوب باشند که حجم سرچ زیادی دارد؛ زیرا نشان دهنده یک موضوع گسترده یا یک مفهوم شناخته شده هستند.

    کلمات کلیدی عبارتی (Middle Tail)

    کلمات کلیدی متوسط یا Middle Tail کلمات کلیدی نسبتاً رقابتی هستند که از دو تا سه کلمه تشکیل شده‌اند. این دسته از عبارات، مناسب‌ترین گزینه برای رتبه بندی کلمات کلیدی هستند.

    کلمات کلیدی طولانی (Long Tail)

    در انتها، کلمات کلیدی دم بلند یا طولانی وجود دارند. کلمات کلیدی دم بلند بسیار خاص و معمولاً شامل بیش از 3 کلمه جداگانه هستند.‌ آن‌ها همچنین رقابت و حجم جستجوی بسیار پایینی دارند.

    انواع کلمات کلیدی

    3)‌ اولویت بندی براساس میزان رقابت

    پس از تعیین کلمات کلیدی سئو،‌ آن‌ها را در گوگل و چند موتور جستجوی دیگر جستجو کنید تا ببینید رقبای شما در چه موقعیتی هستند؟ رتبه بندی سایرین، برای شرایطی که می‌خواهید با‌ آن‌ها رقابت کنید چقدر خوب است؟ چه نوع محتوایی دارند؟

    شما به دنبال راهی برای متمایز کردن خود هستید، بنابراین باید حداقل به اندازه رقبای خود برای شکست دادن‌ آن‌ها تلاش کنید!

    4) اولویت بندی براساس میزان سودآوری

    به خاطر داشته باشید که هر رقابتی سازنده نیست! به جای رقابت بی فایده بر سر کلمات کلیدی اصلی (Head) ، با یافتن کلماتی که بیشترین میزان ارتباط با زمینه کاری شما را دارند، ترافیک مناسب و با کیفیت برای سایت خود جذب کنید.

    تاثیر سئو کلمات کلیدی بر روند بهینه سازی سایت چیست؟

    از دیدگاه بسیاری از فعالان دیجیتال مارکتینگ، بهینه سازی کلمات کلیدی یکی از سخت‌ترین کارها در بازاریابی موتورهای جستجو است و به دلیل همین ماهیت دشوار، اکثر صاحبان سایت‌ها، بازاریابان و وبلاگ نویسان، زمان کافی را برای بهینه سازی کلمات کلیدی خود صرف نمی کنند؛ در صورتی که بهینه سازی کلمات کلیدی، مهمترین جنبه SEO و PPC است. اگر کلمات کلیدی را به درستی انتخاب نکرده و به این ترتیب از پتانسیل مشتریان خود نیز استفاده نکنید، پیدا نخواهید شد! این بدان معنا است که بدون ترافیک، بدون فروش و در نهایت بدون پول خواهید ماند. بنابراین لازم است 4 مرحله زیر را جدی بگیرید:

    • افزایش ترافیک با کیفیت به وب سایت شما: برای هدایت جستجوگران به سایت خود، باید لیست نهایی کلمات کلیدی مورد نظرتان را بهینه سازی کنید.
    • اندازه گیری پتانسیل ترافیک: تجزیه و تحلیل میزان محبوبیت کلمات کلیدی، به شما کمک می‌کند تا اندازه بازار بالقوه آنلاین را بسنجید.
    • نوشتن محتوای مؤثر: با گنجاندن کلمات کلیدی بهینه شده در محتوای وب سایت خود، می‌توانید بلافاصله با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کرده و نیازهای‌ آن‌ها را برطرف کنید.
    • درک رفتار کاربر: با تجزیه و تحلیل کلماتی که مشتریان شما استفاده می‌کنند، به نیازهای‌ آن‌ها و نحوه خدمات‌رسانی به این نیازها پی خواهید برد.

    تاثیر سئو کلمات کلیدی بر روند بهینه سازی سایت

    نحوه استفاده از کلمات کلیدی در سئو

    پس از انتخاب کلمات کلیدی مناسب، باید آن‌ها را در تمام بخش‌های سایت خود استفاده کنید. به عنوان یک قانون کلی بیان می‌شود که بر روی قرار دادن تنها یک کلمه کلیدی در هر صفحه تمرکز کنید. این اقدام به خزنده‌های موتور جستجو اجازه می‌دهد که موضوع اصلی هر صفحه در سایت را به راحتی شناسایی کرده و برای جستجوهای مرتبط به کاربر نشان دهد. بهترین مکان‌‌هایی که می‌توان از آن‌ها برای قرار دادن کلمات کلیدی سئو استفاده کنید، به شرح زیر هستند:

    • در URL تمام صفحات: با بررسی URL صفحات خود، آن‌ها را متناسب با ساختار سئو، بهینه سازی نمایید.
    • در متا تگ: سپس در متا تگ عنوان و متا تگ توضیحات از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید تا موضوع صفحات خود را، هم به موتورهای جستجو و هم به بازدیدکنندگان نشان دهید.
    • در محتوای صفحات: ضمن آگاهی از کلمات کلیدی هدف خود، بهتر است درصد کلمات کلیدی نسبت به سایر کلمات را نیز رعایت کنید و از قرار دادن کلمات کلیدی به تعداد زیاد پرهیز کنید؛ زیرا این اقدام مغایر با دستورالعمل‌های موتورهای جستجو است و باعث عدم نمایش سایت شما در نتایج جستجو می‌شود. از طرفی محتوایی که پر از کلیدواژه باشد برای بازدیدکنندگان آن جذابیتی ندارد. به طور میانگین در محتوای سئو شده، صفحه ای بین حداقل ۱ و حداکثر ۳ درصد کل متن، بهترین حالت استفاده از کلمات کلیدی محسوب می‌شود.
    • محل قرار گیری کلمات کلیدی: از قرار دادن کلمات کلیدی در قسمت‌های نامربوط خودداری نمایید. توصیه می‌شود که از کلمات کلیدی سئو در پارگراف اول و در قسمت ابتدایی متن استفاده شود.
    • در Alt tag تصاویر: بهتر است در توضیح تصاویر از کلمات متناسب با تصویر استفاده کنید و اگر قصد به‌کارگیری کلمات کلیدی سئو در Alt tag‌‌ها را دارید، به تعداد معقول و منطقی از آن‌ها استفاده کنید.

    قرار دادن کلیدواژه در Alt tag

    برخی از ابزارهای یافتن کلمات کلیدی

    در نهایت، از آنجا که انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای وبلاگ نویسی، کپی وب و ایجاد صفحه فرود بسیار مهم است، می‌خواهیم این موارد را با برخی از بهترین ابزارها و نرم افزار بررسی کلمات کلیدی سایت که به صورت رایگان، تحقیق، تجزیه، تحلیل، کشف و بهینه سازی کلمات کلیدی را انجام می دهند، جمع بندی کنیم.

    SEOChat Suggestion

    SEOChat با دو مرتبه اجرای کلمات کلیدی پیشنهادی از طریق ابزار پیشنهاد کلمات کلیدی خود، یک مجموعه بزرگ‌تر و عمیق‌تر از کلمات کلیدی که از Google Suggest جمع آوری شده‌اند، ارائه می‌دهد. بنابراین با افزودن تغییرات مختلف به محتوای شما، کیفیت کلی آن را بهبود می‌بخشد.

    Google Keyword Planner

    Google Keyword Planner رایج ترین نقطه شروع برای تحقیقات کلمات کلیدی سئو در میان بخش‌های مختلف Google Ads ‌است. با استفاده از این ابزار رایگان، افرادی را که واقعاً به کسب و کار، محصول یا خدمات شما علاقه‌مند هستند، با مشخص کردن کلمات کلیدی مناسب که مشتریان احتمالی شما در نوار جستجوی گوگل تایپ می‌کنند، جذب خواهید کرد.

    به کمک این ابزار، تحقیقات کلمات کلیدی خود را از ابتدا تا انتها بدون خروج از داشبورد تبلیغات هوشمند انجام دهید؛ به همین سادگی! از وارد کردن کلمات کلیدی یا آدرس اینترنتی (که می‌تواند کلمات کلیدی رقبای شما نیز باشد) برای یافتن پیشنهادات مورد نظر خود در کمپین‌های تبلیغاتی گوگل شروع نمایید؛‌ همگی از یک مکان، بدون نیاز به تغییر ابزار و یا کنترل پنل! در این ابزار هنگامی که ایده کلمات کلیدی خود را تایپ می‌کنید، گوگل آمار آن کلمات کلیدی به همراه صد‌ها پیشنهاد از کلمات کلیدی دیگر و آمار‌ آن‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

    نکته منفی در مورد این ابزار، نشان دادن جستجوی ماهانه کلمات کلیدی به صورت بازه و با دقت پایین است.

    WordStream Keyword Tool

    از ابزار کلمات کلیدی رایگان WordStream برای پیدا کردن پیشنهادات کلمه کلیدی از کلمات کلیدی دیگر، صفحه فرود یا دامنه وب سایت استفاده کنید. همچنین می‌توانید نوع صنعت و مکان را برای محدود کردن نتایج انتخاب نمایید. این ابزار 25 پیشنهاد کلمات کلیدی برتر را بلافاصله به شما نشان می‌دهد و نقطه شروع بسیار خوبی برای محتوای شما است. برای دسترسی به بقیه لیست نیز فقط باید آدرس ایمیل خود را وارد کنید. پیشنهاد می‌شود، برای دسترسی آسان‌تر، لیست را به صورت یک فایل CSV بارگذاری نمایید.

    Rellian Keyword Discovery

    این ابزار پایگاه داده‌ای با میلیاردها کلمه کلیدی است که حتی تعداد دفعات سرچ این کلمات کلیدی نیز در آن قابل ردیابی است.

    Moz Keyword Explorer

    برای استفاده از ابزار Moz Keyword Explorer یک کلید واژه را در Keyword Explorer وارد کنید و اطلاعاتی مانند حجم جستجوی ماهانه، سختی کلمات کلیدی، تخمینی برای CTR و ویژگی‌هایSERP  (مانند بسته‌های محلی یا قطعات برجسته) که برای آن عبارت رتبه بندی می‌شوند را دریافت نمایید. این ابزار با استفاده از داده‌های جریان مستقیم و داده‌هایی دیگر، حجم دقیق جستجو را استخراج می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تولید داده‌های کلمات کلیدی خود نیز می‌توانید، Announcing Keyword Explorer‌ را بررسی کنید.

    نکته اینکه، امتیاز «دشواری» کلمات کلیدی Explorer همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا گزینه‌های کلمات کلیدی خود را در عباراتی که بهترین رتبه را برای‌ آن‌ها دارید، محدود کنید. هرچه امتیاز کلمات کلیدی سئو بیشتر باشد، رتبه بندی برای آن عبارت، دشوارتر خواهد بود.

    Moz Keyword Explorer

    SpyFu Keyword Research Tool

    ابزار تحقیق کلمات کلیدی‌ SpyFu در ارائه برخی از داده‌های کلید واژه رقابتی واقعاً دقیق است. SpyFu در حفیفت یک ابزار هوشمند رقابتی برای SEO و PPC ‌است. برای مشاهده کلیه کلمات کلیدی که سایت شما برای آن رتبه‌بندی شده است (از جمله محتوای رتبه بندی شده)، تبلیغات گوگل و قوی‌ترین رقبای خود، کافی است که یک دامنه را تایپ کنید. همچنین می‌توانید در مورد کلمات کلیدی، تحقیق عمیق‌تری انجام دهید. دامنه‌هایی را پیدا کنید که آن را خریداری می‌کنند یا برای آن رتبه بندی می‌کنند؛ همه با سابقه راه اندازی. با چنین بینش عمیق و گزارشاتی، SpyFu یک ابزار قوی برای افرادی است که کمپینی را آغاز می‌کنند و کسانی که قصد دارند آنچه را که در حال انجام است، بهبود بخشند.

    Google Trends

    Google Trends ابزار گرایش کلمات کلیدی گوگل، برای یافتن نوسانات فصلی کلمات کلیدی منتخب است. به عنوان مثال ، «ایده‌های لباس عید» در هفته‌های آخر سال، به اوج خود می‌رسد. این مقایسه به صورت نمودارهایی با قابلیت اشتراک گذاری، نمایش داده می‌شود.

    درک حجم جستجوی کلمات کلیدی، تشخیص روند تغییرات فصلی، پرهیز از کلمات کلیدی موقت، یافتن موضوعات مرتبط، استفاده از پیش بینی روند، یافتن سوالات مرتبط و بهینه سازی استراتژی SEO محلی، ویژگی‌هایی است که به کمک این ابزار یافتن کلمات کلیدی، قابل دستیابی هستند.

    AnswerThePublic

    ابزار AnswerThePublic یک ابزار رایگان است که سوالات متداول در مورد کلمات کلیدی خاص را جستجو می‌کند. به کمک این Tool می‌توانید محتواهای مرتبط و مورد توجه ایجاد کنید و باعث افزایش ترافیک، بارگیری‌ها، بازدیدها و اشتراک گذاری‌ها شوید. به علاوه وقتی افراد در مورد سرچ کلمات کلیدی شما روش‌های جدیدی به کار می‌گیرند، شما نیز داشته‌های خود را به‌روزرسانی کنید، روندها را زیر نظر بگیرید و رفتار جستجو را در طول زمان مقایسه کنید.

    توجه داشته باشید که برای اولویت بندی پیشنهادات ATP بر اساس حجم جستجو، می‌توانید از این ابزار به همراه ابزارهای رایگان دیگر کلمات کلیدی نیز استفاده نمایید.

    کلمات کلیدی سئو و بازاریابی محتوا

    جستجو و پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی سئو به شما این آگاهی را می‌دهد که محتوای سایت را بر اساس آن‌ها تولید کنید. از طرفی پی بردن به نیازها و دغدغه‌های کاربران، با یافتن کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار امکان پذیر است و همین امر در بازاریابی محتوایی و تولید محتوا بر اساس نیاز مخاطب هدف، بسیار کمک کننده است. برای برقراری ارتباط بین محتوا و کلمات کلیدی سئو، باید تمرکز همزمان بر این دو وجود داشته باشد و محتوای تولید شده مطابق با کلیدواژه‌ها باشد تا بتوانید محتوای خود را بر اساس کلمات کلیدی بهینه سازی کنید و رتبه بندی مناسبی در آن‌ها به‌دست آورید. این استراتژی برای کلمات کلیدی دنباله بلند کاربرد بسیار زیادی دارد. کاربری که به دنبال عبارت خاصی می‌گردد، دقیقا از اطلاعات مورد نیاز خود آگاه است؛ پس با استفاده از این عبارات در محتوای سایت، به جذب مخاطب و ایجاد تعامل با او کمک خواهید کرد. حتی اگر بازدیدکننده تعاملی با محتوای شما برقرار نکند، اما برای همیشه نام برند شما در ذهن او خواهد ماند؛ چراکه اطلاعات درج شده در سایت شما توانسته است پاسخگوی نیازها و خواسته‌های او باشد.

    کلمات کلیدی سئو و بازاریابی محتوایی

    جمع بندی و نتیجه گیری

    تا زمانی که ندانید مخاطب بالقوه شما به دنبال چه اطلاعاتی می‌گردد و برای جستجو از چه کلمات یا عبارت‌‌هایی استفاده می‌کند، نمی‌توانید محتوای مناسب و بهینه برای موتورهای جستجو را تولید کنید. بنابراین یافتن کلمات کلیدی متناسب با حوزه کسب و کار اینترنتی با استفاده از تکنیک‌های موجود و ابزارهای تحلیلی برای تولید محتوای ارزشمند و جذب ترافیک ارگانیک بیشتر از جستجوی کاربران، یکی از مهمترین مسائلی است که دستیابی به اهداف بازاریابی محتوایی را به شکلی اصولی تسریع خواهد کرد.

    • ۰۱/۰۳/۱۲
    • keyword inseoo

    نظرات (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی