کلمات کلیدی در سئو

این سایت مربوط به کلمات کلیدی در سئو می باشد

کلمات کلیدی در سئو

این سایت مربوط به کلمات کلیدی در سئو می باشد

۱۰ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اهمیت کلمات کلیدی در سئو سایت

این مقاله به اهمیت کلمات کلیدی در سئو و همیچین ویژگی هایی که باید این کلید واژه ها داشته باشند پرداخته است.

کلمات کلیدی سئو چه نوع کلید واژه‌هایی هستند؟

 کلمات کلیدی سئو همان عبارت‌هایی هستند که کاربران با سرچ آن‌ها در موتور جستجو سایت شما را پیدا می‌کند. به بیان دیگر شما ابتدا باید بررسی کنید که کاربران با چه عباراتی، اطلاعات و محصولات مد نظر خود را در موتورهای جستجوگر، جستجو می‌کنند. پس از آن شما باید از ان کلمات در محتوای آنلاین استفاده کنید. زمانی که کاربران این کلمات را در گوگل یا سایر موتورهای جستجوگر سرچ می‌کنند، موتورهای جستجو صفحه شما را که با این کلمات بهینه شده است؛ به عنوان نتیجه جستجو به کار برد نشان می‌دهد.

شما به وسیله این کلمات کلیدی می‌توانید به موتورهای جستجوگر کمک کنید تا محتوای شما را راحت‌تر پیدا کنند. اما اگر نتوانید این کار را به درستی انجام دهید هیچ کسی سایت شما را نمی‌بینند و کاربران با هزاران نتیجه موجود دیگر در موتورهای جستجوگر مواجه می‌شوند. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌شود فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط برای سایت خود تهیه کنید تا به وسیله آن رتبه بهتری نسبت به رقیبانتان در نتایج به دست بیاورد.تهیه یک لیست از کلید واژه های مرتبط و متنوع که شامل عبارات طولانی میشود

چطور کلمات کلیدی مناسبی پیدا کنیم؟

 بازاریابانی که در حوزه سئو تازه کار هستند، اشتباهات یکسانی را در مورد تحقیق بر کلمات کلیدی انجام می‌دهند این اشتباهات شامل:

  •  فقط یکبار تحقیق کردن در رابطه با کلمات کلیدی را کافی می‌دانند.
  •  به خود زحمت به روزرسانی کلمات کلیدی و توسعه لیست کلید واژه‌ها را نمی‌دهد.
  •  فقط کلمات کلیدی را مورد توجه قرار می‌دهند که متداول و محبوب هستند. این موضوع آنها را وارد راهی می‌کند که در آن به دست آوردن رتبه بندی بسیار سخت است.

چه کنیم؟

 تحقیق در رابطه با کلمات کلیدی باید یک امر مداوم و قسمتی از کار یک بازاریاب محسوب شود. این کلمات باید به صورت مرتب و دوره‌ای بررسی شوند. کلمات کلیدی که رقابتی هستند را می‌توان با کلمات کلیدی طولانی‌تر جا به جا کرد. کاربرانی که به طور همیشگی از بازدیدکنندگان سایت شما محسوب می‌شوند و شما را دنبال می‌کنند مهمتر از تعداد کاربرانی هستند که برای بازدید از سایتتان وارد آن می‌شوند.

 

بهینه سازی وب سایت چیست؟

 تنوع مهم است.

 اگر شما نیز از همان کلمات کلیدی که رقیبانتان استفاده می‌کنند بهره بگیرید متمایز با آنها نیستید. شما باید علاوه بر استفاده از ابزارهای جدید برای جستجوی کلمات کلیدی و بررسی نتایج، روی تجربیات خود نیز حساب کنید.در این زمان است که اهمیت کلمات کلیدی در سئو خود رابیشتر از قبل نشان میدهد.

با تولید محتوای عالی می‌توانید به درخواست‌های مشتریان خود پاسخ دهید.  همچنین با استفاده از کلمات کلیدی درست و مناسب می‌توانید به هدفتان دست پیدا کنید. نکته‌ای که در این میان باید به آن توجه کنید؛ این است که باید حواستان باشد در انتخاب کلمات کلیدی اشتباهاتی که رقیبانتان انجام می‌دهند را مرتکب نشوید.

 ابزارهایی برای جستجوی کلمات کلیدی

در این مقاله تاکید زیادی به پیدا کردن کلمات کلیدی خاص و متنوع و همچنین تهیه لیستی از آنها شده است برای اینکار شما نیاز به ابزارهایی دارید. یکی از ابزارهای کاربردی برای پیدا کردن کلمات کلیدی kwfinder است. این ابزار به شما کمک می‌کند تا کلمات کلیدی که به محتوای شما مرتبط است و می‌تواند ترافیک مداوم و نرخ تبدیل زیاد برای وب سایتتان به وجود بیاورد را پیدا کنید.این ابزار اطلاعات دقیقی را از کلمات کلیدی مورد استفاده ی شما در اختیارتان قرار میدهد

 فواید استفاده از این ابزار عبارتند از:

 تنوع زیاد کلمات کلیدی:

با جستجوی یک کلمه کلیدی در این ابزار کلمات کلیدی و آمارهای مرتبط با کلمه کلیدی مورد نظر شما نشان داده می‌شوند. ممکن است کلمه کلیدی در حوزه فعالیتتان وجود داشته باشد که شما از آن بی خبر باشید. با انتخاب آن می‌توانید از رقیبانتان پیشی بگیرید.

 آمار دقیق:

این ابزار آمار دقیقی از میزان جستجوی هر کلیدواژه در ماه و میزان علاقه مندی کاربران به آن و همچنین میزان رقابت در آن و اطلاعات مربوط به وب سایت‌هایی که از این کلید واژه استفاده کرده و عملکرد خوبی را از خود نشان داده‌اند و… را در اختیارتان قرار می‌دهد.

kwfinder امکان جستجوی چند کلمه را به صورت رایگان به کاربران می‌دهد.

 ابزار دیگر که برای جستجوی کلید واژه‌ها می‌توان از آن بهره گرفت کیورد پلنر است. امکانات مشابهی با ابزار بالا دارد. با این تفاوت که اگر شما یک اکانت گوگل ادز داشته باشید دیگر محدودیتی در جستجوی کلمات نخواهید داشت.

 

مدیریت سئو وردپرس و آموزش‌های مربوط به آن

استفاده از کلمات کلیدی در سئو

کلمات کلیدی می‌تواند تأثیر خوبی بر نرخ تبدیل، گرافیک ورودی سایت، نتایج جستجو و رتبه بندی موتورهای جستجوگر داشته باشد. شیوه‌های صحیح پیشنهاد را می‌دهند که از این کلید واژه‌ها قسمت‌های متفاوت محتوا و سایتتان برای جلب نظر کاربران استفاده کنید. این بخش‌ها می‌توانند شامل متن اصلی مقاله و عنوان متا تگ‌ها و آدرس سایت و حتی نام تصاویر باشند.

شما نباید این انتظار را داشته باشید که در تمام کلید واژه‌ها رتبه بالایی را از سوی موتورهای جستجوگر دریافت کنید. این راه به هیچ عنوان کارساز نخواهد بود.

 روش صحیح استفاده از کلمات کلیدی

 با گروه بندی و سازماندهی کلمات کلیدی می‌توان به این هدف رسید. با اینکه هنوز صفحات خاص و هدف گذاری شده به وجود می‌آورید. این مسئله را با یک مثال ساده برایتان بازگو می‌کنم.با دسته بندی کلمات کلیدی به دسته‌هایی کوچک و قابل مدیریت می‌توانید از حجم کاری خود کم کنید.

 تصور کنید فروشگاه اینترنتی دارید. قصد دارید برای محصولاتی که مرتبط با سگ‌ها و طوطی‌ها هستند دو لیست از کلمات کلیدی تهیه کنید. شما این امکان را دارید که برای هر محصول خود دسته‌های کوچکتری تشکیل دهید. برای مثال محصولات سگ شامل اسباب بازی‌ها، غذای مخصوص و… می‌شود. در مورد طوطی هم این موضوع صدق می‌کند. این کار باعث می‌شود که بتوانید در وب سایت فروشگاه خود برای هر کدام از این دسته‌ها صفحات واحدی ایجاد کنید و آن را روی کلمات جزئی‌تر بهینه سازی کنید. برای این کار شما باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • استفاده از کلید واژه‌ها در عنوان صفحه
  •  کاربرد کلید واژه در آدرس صفحه
  •  استفاده از کلمات کلیدی در متن
  •  استفاده از کلید واژه در متاتریدر به خصوص توضیحات متا
  •  کاربرد کلمات کلیدی در تصاویر و نیز متن Alt
  • کاربرد کلمات کلیدی در لینک سازی (به عنوان انکر تکست در داخل صفحه یا جای دیگری از سایت)

 نتیجه بحث

 این نکته را باید همیشه در مورد اهمیت کلمات کلیدی در سئو به یاد داشته باشید مرتبط بودن کلید واژه‌ها از چگالی آنها از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. با این که تهیه فهرست کلید واژه‌ها کار زمانبری محسوب می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از ابزارهایی که در این مقاله از آنها نام برده شد مانند KWFinder یا Google Keyword Planner برای تهیه لیست خود استفاده کنید.

ا

  • keyword inseoo
  • ۰
  • ۰

 

اهمیت کلمه کلیدی در سئو

 

10 دقیقه

آنچه در این مقاله میخوانید

  • کلمه کلیدی در سئو از چه زمانی مطرح شد؟
  • منظور از کلمه کلیدی در سئو چیست؟
  • منظور از محتوای سئو شده چیست؟
  • محتوای سئو شده باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟
  • چرا استفاده از کلمه کلیدی در سئو اهمیت دارد؟
  • کلمات کلیدی چگونه برای سایت مخاطب می‌آورند؟
  • کدام الگوریتم گوگل نقش بررسی کلمات کلیدی را بر عهده دارد؟
  • انواع کلمه کلیدی در سئو
  • هرکدام از انواع کلمه کلیدی چه کاربردی دارد و در چه نوع مقالاتی باید استفاده شود؟
  • قوانین مربوط به کلمات کلیدی در سال 2021
  • چگونه کلمه کلیدی انتخاب کنیم که کارآمد باشد؟
  • کلمه کلیدی اصلی و کلمه کلیدی مترادف
  • کلمه کلیدی اصلی و مترادف با چه چگالی ای باید در متن تکرار شوند؟
  • مهمترین نکات در ارتباط با کلمه کلیدی

آیا تاکنون از خودتان پرسیده‌اید که چگونه وقتی کلمه‌ای را در گوگل جست‌و‌جو می‌کنید، گوگل نتایج مرتبط با درخواست شما را بهتان نشان می‌دهد؟ اگر فکر نکرده‌اید بدانید که همه‌اش از استفاده از کلمه کلیدی در سئو محتواهای موجود در سایت آب می‌خورد. برای همین است که آگاهی از ساروکار انتخاب و استفاده از کلمه کلیدی در سئو بسیار مهم است.

این روزها با افزایش تعداد کاربران اینترنت، بر تعداد وب‌سایت‌ها نیز افزوده شده است و بسیاری از مشاغل از طریق سایت به فعالیت خود ادامه می‌دهند. نوع فعالیت و هدف سایت‌ها ممکن است با یکدیگر تفاوت‌های بسیار زیادی داشته باشند؛ با این حال، یک نقطه‌ی مشترک بین همه‌ی سایت‌ها وجود دارد که عبارت است از بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌و‌جو. تمامی سایت‌ها برای دست یافتن به یک ترافیک واقعی لازم است با تکنیک‌های سئو آشنا باشند تا بازدید بیشتری از وب‌سایت آن‌ها انجام شود. کلمه کلیدی در سئو از مهم‌ترین تکنیک‌هایی است که می‌توانید از آن بهره ببرید و هر چه دانش خود را در این زمینه بیشتر کنید، نتیجه‌ی بهتری دریافت خواهید کرد. این مقاله به بررسی نقشه کلمه کلیدی در سئو سایت و اهمیت آن اختصاص دارد.

 

کلمه کلیدی

کلمه کلیدی در سئو از چه زمانی مطرح شد؟

با اینکه نخستین وب‌سایت در سال 1991 ایجاد شد، تاریخچه‌ی ایجاد سئو به چند سال پس از آن یعنی سال 1997 باز می‌گردد. در این سال مدیر یک گروه موسیقی راک به نام Jefferson Starship متوجه شد که وب‌سایت این گروه در صفحه‌ی چهارم نتایج جست‌و‌جو نمایش داده می‌شود. واضح است که این موضوع برای او ناراحت کننده بود.

او این موضوع را با شرکتی که سایت را طراحی کرده بود در میان گذاشت و آن شرکت نیز در صدد پی بردن به راز این رتبه بندی برآمد. شرکت مذکور از طریق آزمون و خطا راه‌های بسیاری را امتحان کرد تا اینکه در انتها توانست با تکرار نام این گروه موسیقی در صفحات وب‌سایت جایگاه آن را در رتبه بندی نتایج موتور جست‌و‌جو تغییر دهد و این گونه بود که سئو و کلمه کلیدی در سئو متولد شد.

 

نقش کلمه کلیدی در سئو

منظور از کلمه کلیدی در سئو چیست؟

کلمات کلیدی در سئو عبارتند از کلمات و عباراتی که کاربران در موتورهای جست‌و‌جو سرچ می‌کنند. این کلمات به‌نام کوئری (search queried) نیز شناخته می‌شوند. شما به‌عنوان یک مدیر وب‌سایت یا تولید کننده‌ی محتوا لازم است کلمات کلیدی را در متن محتوای خود استفاده کنید. نحوه‌ی انتخاب این کلمات باید به‌گونه‌ای باشد که شانس دیده شدن وب‌سایت شما را افزایش دهد؛ به عبارت دیگر، لازم است بدانید که کاربران چگونه یک محصول، یک سرویس یا اطلاعاتی خاص را جست‌و‌جو می‌کنند. این کار سبب می‌شود در رتبه بندی موتورهای جست‌و‌جو نظیر گوگل در جایگاه بالاتری قرار بگیرید. کلمات کلیدی یکی از اصلی‌ترین نقش‌ها را در سئو ایفا می‌کنند.

 

چگونه کلمه کلیدی انتخاب کنیم؟

منظور از محتوای سئو شده چیست؟

سئو کوتاه شده‌ی عبارت انگلیسی search engine optimizing‌ و به‌معنای بهینه‌سازی موتورهای جست‌و‌جو است. تولید محتوای سئو شده اولین و احتمالا مؤثرترین گام در کسب رتبه‌ی بالاتر در صفحه‌ی نتایج موتورهای جست‌و‌جو است. منظور از محتوای سئو شده نیز محتوایی است که باعث می‌شود سایت شما در میان رقبا در جایگاه بالاتری قرار بگیرد.

محتوای سئو شده اهمیت زیادی در موفقیت سایت شما دارد چرا که گوگل یا دیگر موتورهای جست‌و‌جو با بررسی محتوای شما تعیین می‌کنند که محتوای وب‌سایتتان چقدر ارزش دارد. البته موارد دیگری نظیر طراحی وب‌سایت یا استفاده از UI مناسب نیز از تکنیک‌هایی هستند که در رتبه‌ی وب‌سایت شما مؤثر خواهند بود؛ اما هیچ فاکتور دیگری به‌اندازه‌ی محتوای سئو شده و کلمه کلیدی در سئو، برای کسب رتبه‌ی خوب مؤثر نیست.

 

کلمه کلیدی در سئو

محتوای سئو شده باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

همان طور که گفته شد، سئوی محتوا مؤثرترین عامل قرارگرفتن وب‌سایت شما در یک جایگاه مطلوب در گوگل است؛ اما سئوی محتوا مراحل و ویژگی‌هایی دارد که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • داشتن عنوان جذاب؛
  • استفاده از کلمه کلیدی اصلی در عنوان؛
  • استفاده از کلمات و عبارات کلیدی در بدنه‌ی متن؛
  • استفاده از جملات و عبارات قابل فهم و گویا؛
  • داشتن لینک‌های داخلی؛
  • استفاده از تصاویر مرتبط؛
  • داشتن طول مناسب برای محتوا؛
  • شناخت مخاطبان اصلی و تولید محتوای مناسب برای آن‌ها؛
  • به‌روز بودن مطالب محتوا.

 

آمورش یافتن بهترین کلمه کلیدی

چرا استفاده از کلمه کلیدی در سئو اهمیت دارد؟

استفاده از کلمه کلیدی در سئو اهمیت زیادی دارد؛ زیرا باعث می‌شود گروه خاصی از مخاطبان به‌سمت سایت شما هدایت شوند. برای موفقیت در کسب‌و‌کار اینترنتی خود و جذب مخاطب و همچنین کسب درآمد بیشتر، باید تمرکز خود را روی تولید محتوای سئو محور بگذارید که کلمات کلیدی مهم‌ترین نقش را در این بخش ایفا می‌کنند.

در حقیقت کلمات کلیدی هستند که جامعه‌ی هدف را به‌سمت وب‌سایت شما هدایت می‌کنند؛ بنابراین تمرکز بر این بخش و انتخاب اصولی و دقیق کلمه کلیدی در سئو می‌تواند رمز موفقیت سایت شما باشد. در صورتی که از کلمات کلیدی در محتواهای متنی خود استفاده نکنید، شانس اینکه مخاطب با سایت شما روبه‌رو شود بسیار اندک خواهد بود.

کلمات کلیدی چگونه برای سایت مخاطب می‌آورند؟

کلمات کلیدی در حقیقت همان کلماتی هستند که کاربران آن‌ها را در موتورهای جست‌و‌جو سرچ می‌کنند؛ بنابراین در وهله‌ی اول کلمات کلیدی انتخابی شما باید با محتوایی که تولید می‌کنید مرتبط باشند. اولین گام در بهینه‌سازی موتورهای جست‌و‌جو نیز انتخاب صحیح کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی در سئو را می‌توان پل ارتباطی بین مخاطبان بالقوه و محتوای موجود در سایت دانست. در صورتی که کلمات نامناسب به‌عنوان کلمه کلیدی در محتوای متنی سایت شما انتخاب شوند، رفته‌رفته بازدید از سایت شما کاهش خواهد یافت. در این صورت کاربران با ورود به سایت شما و یافتن محتوای غیرمرتبط از آن خارج خواهند شد و با گذر زمان رتبه‌ی سایتتان اُفت خواهد کرد..

 

انواع کلمات کلیدی

کدام الگوریتم گوگل نقش بررسی کلمات کلیدی را بر عهده دارد؟

گوگل برای رتبه‌بندی وب سایت‌ها از الگوریتم‌های مختلفی استفاده می‌کند و در زمینه‌ی بررسی کلمات کلیدی نیز از الگوریتم‌های متفاوتی کمک می‌گیرد. الگوریتم پاندا، الگوریتم ونیز، الگوریتم مرغ مگس خوار و الگوریتم کبوتر از جمله مهم‌ترین الگوریتم‌هایی هستند که هرکدام به‌گونه‌ای محتوا و کلمه کلیدی در سئو آن سایت را بررسی می‌کنند.

این الگوریتم‌ها چگونه کلمه کلیدی را بررسی می‌کنند؟

الگوریتم‌هایی که از آن‌ها نام بردیم هرکدام به شیوه‌ای خاص کلمات کلیدی را بررسی می‌کنند که در ادامه درباره‌ی آن‌ها توضیح می‌دهیم.

  • الگوریتم پاندا: الگوریتم پاندا از جمله اولین الگوریتم‌هایی بود که با هدف بررسی سئوی محتوا راه اندازی شد. این الگوریتم که به طور مداوم در حال بررسی سایت‌ها است، بیشتر بر فاکتورهای درون صفحه یا on page تمرکز دارد و علاوه بر کلمات کلیدی در سئو، محتواها را از نظر کیفیت یا سرقت ادبی نی بررسی می‌کند. تکرار بیش از حد کلمه کلیدی در سئو محتوایی یا استفاده از کلمه کلیدی غیر مرتبط توسط این الگوریتم تشخیص داده می‌شوند.
  • الگوریتم ونیز: در الگوریتم ونیز جست‌و‌جوهای محلی از طریق IP‌ بررسی می‌شوند و محتوایی که بر اساس کلمات کلیدی مرتبط بیشترین سرچ را داشته باشد، در رتبه‌ی بالاتری قرار خواهد گرفت.
  • الگوریتم مرغ مگس خوار: تمرکز این الگوریتم بر بررسی کلمات کلیدی مرتبط با محتواست. در گذشته هر محتوایی فارغ از اینکه در ارتباط با کلمه کلیدی باشد یا خیر، با جست‌و‌جوی کلمه کلیدی برای کاربر به نمایش در می‌آمد؛ اما از زمان راه اندازی این الگوریتم، روی محتوا از نظر ارتباط معنایی نیز بررسی انجام می‌شود.
  • اگوریتم کبوتر: الگوریتم کبوتر پس از الگوریتم مرغ مگس خوار آغاز به کار کرد و هدفی تقریبا مشترک با آن دارد. این الگوریتم بر سئوی محلی تمرکز دارد و علاوه بر آن به گوگل این توانایی را داده که نتایج مشابه عبارت سرچ شده را به کاربر پیشنهاد دهد.

 

انواع کلمه کلیدی در سئو

انواع کلمه کلیدی در سئو

قبل از آنکه راجع به اینکه چگونه کلمه کلیدی انتخاب کنیم، با هم صحبت کنیم، خوب است راجع به انواع کلمه کلیدی در سئو، کاربردشان و قوانین مربوط به این کلمات در سال 2020 کمی حرف بزنیم. کلمات کلیدی در سئو بر اساس نوع کاربرد و محتوایی که در آن مورد استفاده قرار می‌گیرند، انواع مختلفی دارند. این کلمات در دسته بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند که در ادامه به معرفی مهم‌ترین‌های آن‌ها خواهیم پرداخت.

دسته بندی کلمات کلیدی طبق User Intent یکی از مهم‌ترین دسته بندی‌هایی است که بر اساس نوع نیاز کاربران و جست‌و‌جوی آن‌ها در اینترنت شکل می‌گیرد. کلمات کلیدی Informational، Transactional و Navigatioanl در این نوع دسته بندی قرار می‌گیرند.

دسته بندی بعدی نیز بر اساس تعداد دفعات سرچ توسط کاربران ایجاد شده است که کلمات کلیدی short-tail، Long-tail و کلمات کلیدی Head‌ یا اصلی در این دسته بندی جای می‌گیرند.

هرکدام از انواع کلمه کلیدی چه کاربردی دارد و در چه نوع مقالاتی باید استفاده شود؟

کلمات Informational همان طور که از نامشان پیدا است این نوع کلمات توسط کاربرانی جست‌و‌جو می شوند که به‌دنبال اطلاعاتی در یک زمینه‌ی خاص هستند. هنگام جست‌و‌جوی کلمات Transactional نیز کاربر ممکن است اهداف متفاوتی داشته باشد؛ مثلا، ممکن است قصد انجام خرید یک محصول و انجام معامله به‌صورت آنلاین را داشته باشد و یا اینکه در پیِ اطلاعاتی در زمینه‌ی یک محصول جدید باشد.

کلمات Navigational‌ نیز زمانی سرچ می‌شوند که کاربر قصد دارد با سرچ یک کلمه مشابه یا مرتبط به محتوای مدنظر خود دست پیدا کند.

قوانین مربوط به کلمات کلیدی در سال 2021

در سال 2021 نکاتی مورد توجه قرار گرفت که این نکات به‌عنوان قوانین کلمه کلیدی در سئو معروف شدند و به ما کمک می‌کنند چگونه کلمه کلیدی انتخاب کنیم. شما با به‌کارگیری این نکات می‌توانید جایگاه مطلوبی در صفحه‌ی نتایج سرچ گوگل برای وب‌سایت خود کسب کنید. این نکات به‌صورت خلاصه به شرح زیرند:

  • انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با محتوا؛
  • انتخاب کلمات کلیدی دقیق (این مورد بیشتر برای صفحات محصول کاربرد دارد.)؛
  • استفاده از کلمات کلیدی فرعی؛
  • استفاده از نوع گویش و محاورات مورد استفاده‌ی مخاطب در انتخاب کلمات کلیدی؛
  • استفاده از عنوان و هدینگ‌های جذاب؛
  • استفاده از متا تگ‌ها؛
  • استفاده از کلمات پر جست‌و‌جو؛
  • استفاده از کلمات پیشنهادی گوگل.

چگونه کلمه کلیدی انتخاب کنیم که کارآمد باشد؟

پس از مطالعه‌ی این مطلب ممکن است این سؤال را از خود بپرسید که چگونه کلمه کلیدی انتخاب کنیم؟ انتخاب کلمه کلیدی اهمیت زیادی دارد بنابراین لازم است برای انتخاب آن دقت کافی داشته باشید. استفاده از کلمات پر سرچ و پیشنهادی گوگل از ساده‌ترین راه‌هاییست که می‌توانید برای انتخاب کلمه کلیدی در سئو از آن بهره ببرید؛ با این حال، ابزارهایی نیز به همین منظور طراحی شده‌اند که استفاده از آن‌ها می‌تواند در سرعت کار شما مؤثر باشد. برخی از محبوب‌ترین این ابزارها عبارتند از: Ahrefs keyword Explorer، google Webmaster tools، google keyword planner، Word tracker و Bing keyword tools.

کلمه کلیدی اصلی و کلمه کلیدی مترادف

کلمه کلیدی اصلی یا کلمه کلیدی کانونی مرتبط‌ترین کلمه ای خواهد بود که برای محتوای خود انتخاب می‌کنید. این کلمه کلیدی در سئو می‌تواند ترکیبی از دو یا چند کلمه باشد؛ اما موضوعی که اهمیت دارد عدم تکرار بیش از حد این کلمه در متن است. در صورتی که از یک عبارت مکررا در محتوای خود استفاده کنید سبب یکنواختی آن و نامفهوم شدن جملات خواهید شد و خواننده از خواندن ادامه‌ی محتوا دلزده می‌شود.؛ بنابراین این احتمال وجود دارد که مخاطب صفحه‌ی شما را ترک کند و دیگر هرگز سایت شما را انتخاب نکند. چاره‌ی حل چنین مشکلی استفاده از کلمات کلیدی مترادف است که می‌توانید از آن‌ها به‌عنوان جایگزین کلمه کلیدی اصلی استفاده کنید و از این طریق از تکرار بیش از حد آن جلوگیری به عمل آورید.

کلمه کلیدی اصلی و مترادف با چه چگالی ای باید در متن تکرار شوند؟

در گذشته برای اینکه یک صفحه در رتبه‌ی بالاتری قرار بگیرد باید یک تا سه درصد از کل محتوای متن شامل کلمات کلیدی می‌شد؛ اما امروزه گوگل تمرکز خود را بیشتر بر درک بهتر محتوا گذاشته و به همین منظور افزونه‌ای نیز در وردپرس قرار داده شده است. به این ترتیب شما می‌توانید در کل محتوای خود بین سه تا پنج بار از کلمه کلیدی اصلی استفاده کنید و در عوض استفاده از کلمات فرعی یا هم خانواده را افزایش دهید.

 

چگالی کلمه کلیدی

مهمترین نکات در ارتباط با کلمه کلیدی

  • خودتان را به جای کاربر بگذارید تا بتوانید کلمات کلیدی درستی را انتخاب کنید؛
  • از ابزارهای موجود در اینترنت مانند ابزارهای گوگل استفاده کنید؛
  • از تکرار بیش از حد کلمه کلیدی در محتوای خود پرهیز کنید؛
  • کلمه کلیدی را مرتبط با محتوا انتخاب کنید؛
  • دقت کنید که کلمات کلیدی به طور متناسبی در کل متن توزیع شده باشند؛
  • از کلمه کلیدی در عنوان و در پاراگراف ابتدایی متن استفاده کنید.
  • keyword inseoo
  • ۰
  • ۰

ویژگی کلمات کلیدی | دوره آموزش حرفه ای سئو

 

شناخت ویژگی های کلمات کلیدی در تولید محتوا

 

ویژگی های کلمات کلیدی

مقدار اطلاعات زیادی در مورد کلمات کلیدی جستجو شده مردم در موتورهای جستجو وجود دارد و ارزیابی ویژگی های کلمات کلیدی پیش از تصمیم گیری در این مورد برای استراتژی سئو از اهمیت بالایی برخوردار است .

برای انتخاب کلمات کلیدی باید ویژگی مهم کلمات کلیدی در تولید محتوا را در نظر داشته باشیم :

  • مربوط بودن
  • حجم جستجو
  • رقابتی بودن

اولین ویژگی کلمات کلیدی مربوط بودن :

برای سنجیدن مربوط بودن کلمات کلیدی به کسب و کارتان باید از خود پرسش ساده ای بپرسید : آیا کلمه ای که پیدا کرده اید ماهیت محصول و یا خدمات شما را توضیح می دهد . اگر این طور است که موفق شده اید .
اولین هدف یک موتور جستجو پیدا کردن و ارائه مربوط ترین محتوا به عبارت مورد جستجو کاربران می باشد .
بهترین راه برای درک رفتار مشتری این است که خود را به جای آن ها بگذارید.
مثال ماشین را که در قسمت های قبل بررسی کردیم به یاد دارید ؟
اگر دربازار بخواهید ماشینی بخرید چگونه از موتورهای جستجو استفاده می کنید ؟
مطمئنا تنها کلمه ماشین را جستجو نمی کنید بلکه از یک عبارت دقیق تری مانند ” تویوتای کمری ابی رنگ ۲۰۱۰ ” استفاده می کنید .
حال اگر شما یک ” تویوتای کمری ابی رنگ ۲۰۱۰ ” می فروشید و صفحه ای از وب سایت خود را به آن اختصاص داده اید ، این می تواند یک کلمه کلیدی مرتبط باشد .
بهترین ویژگی کلمات کلیدی مربوط این است که آن ها نیز بیشتر از هر کلمات کلیدی می توانند ترافیک را به وب سایت شما هدایت کنند .

حجم جستجو ها :

دومین موضوع از ویژگی های کلمات کلیدی حجم جستجو ها می باشد .ممکن است با وجودی که ” تویوتای کمری ابی رنگ ۲۰۱۰ ” خیلی به کسب و کار شما مربوط و نزدیک باشد و موجب فروش شما شود ولی بیشتر اوقات در موتور های جستجو نوشته نشود .
معمولا حجم جستجوها تعداد جستجوها کلمات کلیدی در یک ماه است .
اگر شما از ابزارهایی مانند ابزار کلمات کلیدی گوگل استفاده می کنید به صورت تعداد میانگین جستجوها در ۱۲ ماه گذشته نمایش می یابد .
از انجایی که این یک عدد میانگین است الگوهای تجاری و فصلی برایش فایده ندارد . اگر کسب و کار شما فصلی است باید به ستون ” داد و ستد ” موجود در KeyWords Tools  یا Google Insightds برای تحلیل کلمات کلیدی مراجعه کنید .

سومین ویژگی کلمات کلیدی (رقابتی بودن ):

رقابتی بودن به این معناست که بدست آوردن امتیاز در برابر رقبای دیگر در صفحه نتایج جستجو چقدر است .
جز در حالتی که شما محصول یا فناوری جدیدیرا به بازار معرفی می کنید احتمالا محتویات مشابهی را در اینترنت پیدا می کنید و ما می توانیم مواردی مانند تعدادصفحات ، تعداد موضوعات ، محتوا و اعتبار وب سایت های رقیب و لینک های ارجاع دهنده با سایتتان را بررسی کنیم .
یک راه برای بررسی آن، ارزیابی کلمات کلیدی در جستجوهای پولی یا بازاریابی کلیکی می باشد .
تعداد تبلیغ کنندگان جستجو که برای یک جستجو پیشنهاد می دهند معیار خوبی برای تشخیص رقابتی بودن یک کلمه کلیدی است و Google Keyword Tool یک ستون Competition دارد که این موضوع را به شما نمایش می دهد .
ابزار SEOMoz keyword Difficulty Tool نیز می تواند منبع خوبی برای کسب اطلاعات در مورد رقابتی بودن کلمه کلیدی باشد .
این ابزار کلمات کلیدی را آنالیز کرده و سختی آن برای رتبه گیری را در موتورهای جستجو بر اساس قدرت صفحات وب سایت لیست شده در نتایج جستجو بررسی می کند .

مثال :

اکنون می خواهیم با مقایسه “ماشین ” با ” تویوتای کمری ابی رنگ ۲۰۱۰ ” نتیجه گیری نهایی را داشته باشیم :
ممکن است بفهمیم که کلمات کلیدی مشخصی از آن وجود داشته باشد که حجم جستجوی بالایی نداشته ولی ارتباط زیادی با کسب و کار داشته ولی رقابتی نباشد .
کلمات کلیدی مانند ” تویوتای کمری قرمز رنگ ۲۰۱۰ ” یا ” تویوتای کمری ابی رنگ ۲۰۰۹ ” یا ” هوندا آکورد ابی رنگ ۲۰۱۰ “ممکن است حجم جستجوی بالایی را نداشته باشند ولی با کنار هم گذاشتن آن ها ممکن است ارتباط های بسیاری پیدا کنیم و موجب افزایش بازدیدکنندگان سایتمان شویم.
بنابراین بگذارید که رقبا به دنبال کلمات مانند ” ماشین ” باشند و از پژوهش کلمات کلیدی برای تراز بالا در پایین ترین حالت رقابتی باشند و حتما به ویژگی مهم کلمات کلیدی در تولید محتوا توجه کنید .

  • keyword inseoo
  • ۰
  • ۰

6 نوع از کلمات کلیدی در سئو که می بایست آنها را بشناسید

کلمات کلیدی در سئو و انتخاب صحیح آنها به افزایش ترافیک سایت کمک زیادی می کند. 6 نوع از کلمات کلیدی در این مقاله آموزشی سئوکار معرفی شده است.

 

 

کلمات کلیدی در سئو

کلمات کلیدی در سئو، یکی از قابل توجه ترین قسمت های سئو است که به افزایش بازدید وب سایت شما کمک می کند. باید توجه داشته باشید که انتخاب کلمات کلیدی در سئو، چیزی بیشتر از انتخاب کلماتی است که مرتبط هستند و زیاد جستجو می شوند! در واقع می توان گفت که انتخاب کلمات کلیدی در سئو، بسیار روشمندتر و استراتژیک تر از آن چیزی است که تصور می شود.

درک روانشناختی هدف و رفتارهای کاربر، شناخت پویایی نتایج جستجو و شناخت رقیب هایتان، از جمله مواردی است که باید برای کلمات کلیدی در سئو مد نظر قرار دهید. به هر حال شما در حال مبارزه با تمام صفحات اینترنتی هستید و می خواهید در 10 صفحه اول گوگل حضور داشته باشید و این کار آسانی نیست.

موفقیت سئو اغلب به مراحل اولیه بستگی دارد که چه کلمات کلیدی را انتخاب می کنیم و چگونه از آنها استفاده می کنیم. در ادامه، نکاتی را مطرح ساختیم که به شما در انتخاب و استفاده ی موثر کلمات کلیدی در سئو کمک می کند.

کلمات کلیدی در سئو چیست؟ و آیا کلمات کلیدی هنوز برای سئو مهم است؟

وقتی مردم در مورد استفاده از کلمات کلیدی برای سئو صحبت می کنند، منظورشان این است که از کلمات یا عبارات خاصی در محتوای صفحات وب خود استفاده می کنند. این کلمات کمک می کنند تا موتورهای جستجوگر بتوانند محتوای شما را بهتر متوجه شوند و در نتیجه آن را برای کلمات کلیدی هدف، رتبه بندی کنند. به عبارت دیگر، هدف شما این است که وقتی کاربران این کلمات را جستجو می کنند، وب سایت شما در نتایج اولیه ی جستجو فرا بگیرد تا کاربران به وب سایت شما مراجعه کنند نه وب سایت رقبایتان.

فرایند انتخاب کلمات کلیدی در سئو به نظر آسان می آید اما نحوه ی انتخاب آن ها برای اهداف متعدد، بسیار استراتژیک است. برای آن که کلمات کلیدی در سئو را به درستی پیدا کنید، باید کلمات و عباراتی را شناسایی کنید که با یک استراتژی تعیین شده هماهنگ هستند. در انتخاب این کلمات باید هدف کاربر، رتبه بندی فعلی، چشم انداز جستجو، رقابت و غیره را در نظر بگیرید. به علاوه به خاطر داشته باشید که یک استراتژی کلید واژه که می تواند بسیار موثر واقع شود، تکرار یک کلمه و یا عبارت خاص نیست، بلکه انواع مختلفی از کلمات کلیدی در سئو را مدنظر قرار می دهد.

انواع کلمات کلیدی در سئو

انواع مختلف کلمات کلیدی در سئو، بستگی به نوع وبسایت شما و محتواهای آن دارد اما باید به خاطر داشته باشید که حتی وب ‌سایت‌هایی که یک موضوع خاص دارند نیز باید از بیش از یک نوع کلیدواژه استفاده کنند. در ادامه، برخی از انواع کلید واژه ها را برای شما آورده ایم:

کلیدواژه های اصلی/هدف: کلیدواژه هایی که با هدف شما مرتبط هستند، کسب و کار شما را معرفی می کنند و با چیزی که ارائه می دهید مرتبط هستند.

کلیدواژه های پشتیبانی: این کلمات کلیدی از کلمات کلیدی اصلی شما پشتیبانی می کنند و زمینه را ایجاد می کنند.

کلمات کلیدی مرتبط: این کلمات کلیدی در سئو، از معنای کلمات کلیدی اصلی پشتیبانی می کنند. برای مثال اگر در حال انتشار یک محتوا در وب سایت خود با عنوان "انتخاب کلمات کلیدی" هستید، باید این عناوین را نیز در مقاله ی خود بیاورید: ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، هدف کاربران، هدف گیری مخاطبان و ... . اگر این موارد را در محتوای خود نیاورید، ممکن است به منزله ی نقص محتوای شما از نظر کاربران باشد.

کلیدواژه های مارک دار: نام شرکت شما به اضافه برخی نام مستعار رایج یا تغییرات تایپی، کلیدواژه های مارک دار هستند. برای مثال، والمارت می‌تواند از «Walmart» و «Wally world» (نام مستعار رایجی که در بین خریداران استفاده می‌شود) برای کلمات کلیدی برند خود استفاده کند.

کلمات کلیدی بدون مارک (Non-Branded Keywords): کلمات کلیدی بدون مارک به کلماتی می گوییم که به صورت مستقیم به نام تجاری شما اشاره نمی کند اما آنچه را که برند می فروشد یا ارائه می دهد را توصیف می کند. علاوه بر کلمات کلیدی اولیه و ثانویه، کلمات کلیدی بدون مارک اغلب در ایجاد ترافیک جستجوی شما، بسیار مفید هستند.

کلمات کلیدی بذر (Seed Keyword): کلمات کلیدی بدر، به کلماتی گفته می شوند که برای شروع تحقیق خود در ارتباط با کلمات کلیدی استفاده می کنید. این کلمات کلیدی معمولاً به شما کمک می کنند تا کلمات کلیدی دیگری را پیدا کنید که ممکن است برای وب سایت شما مناسب تر باشند. برای مثال ممکن است با کلمه کلیدی «خدمات سئو» (کلمه کلیدی Seed) شروع کنید، اما در نهایت تصمیم بگیرید به جای آن «خدمات مشاوره سئو» را هدف قرار دهید.

در نظر گرفتن هدف کاربر برای انتخاب کلمات کلیدی در سئو

هدف کاربر که به عنوان هدف جستجو نیز شناخته می شود، هدف اولیه یا نتیجه مورد نظری است که کاربر می خواهد هنگام ارسال یک پرسش، کلمه و یا عبارت، در موتور جستجو به دست آورد. چندین نوع هدف کاربر وجود دارد که می توان آنها را در دسته بندی های زیر قرار داد:

  • اطلاعاتی (Informational)
  • تجاری (Commercial)
  • ناوبری (Navigational)
  • معامله ای (Transactional)

به عنوان مثال کاربری که «دوچرخه چیست» را جستجو می‌کند، احتمالاً به دنبال اطلاعات است، در حالی که کاربری که «دوچرخه برای فروش» را جستجو می‌کند، احتمالاً می خواهد دوچرخه ای را بخرد و در کل هر قصدی که دارد، به احتمال زیاد دریافت اطلاعات کلی در مورد دوچرخه نیست.

توجه داشته باشید که عمقی تر به مسئله نگاه کنید. برای مثال، جستجوی عبارت کلیدی "کیک هویج چیست؟" فقط یک تعریف یا محتوای مرتبط با معنای کیک هویج را ارائه نمی کند. در عوض، الگوریتم رتبه بندی پیچیده گوگل مشخص کرده است که آنچه مردم واقعاً می خواهند ببینند محتوای مربوط به دستور العمل ها، مواد تشکیل دهنده، حقایق تغذیه ای و شاید حتی منشاء کیک هویج است.

بنابراین اگر حتی بهترین تعریف را در جواب "کیک هویج چیست؟" دارید، بهتر است که به آن اکتفا نکنید و دستور پخت، مواد اصلی و سایر محتوای مورد علاقه را نیز به محتوای خود اضافه کنید. به عنوان مثال، با نگاهی گذرا به نتایج جستجو، افراد همچنین می پرسند:

کیک هویج چه مزه ای دارد؟

چرا به آن کیک هویج می گویند؟

آیا کیک هویج سالم تر از کیک معمولی است؟

آیا کیک هویج واقعاً هویج دارد؟

اگر این سوالات را در محتوای "کیک هویج چیست؟" بگنجانید، به گوگل ثابت می‌کند که می دانید مخاطبان واقعاً چه چیزی می خواهند و در نتیجه محتوای شما را بر اساس آن رتبه‌بندی می‌کند.

به طور خلاصه، باید توجه داشته باشید که بین چیزی که کاربر جستجو می کند و هدف اصلی وی، تفاوت وجود دارد. درک رفتارها و اهداف کاربران است که شما را در سئو موفق می کند.

نحوه یافتن کلمات کلیدی در سئو

استراتژی سئو و جستجوی خود را برای یافتن بهترین کلمات کلیدی، با پاسخ به این سوالات آغاز کنید:

  • keyword inseoo
  • ۰
  • ۰

 

کلمات کلیدی وب سایت در بهینه سازی چگونه تحقیق می شود؟

کلمات کلیدی چیست؟ جستجو کنندگان بیشتر دنبال چه کلماتی هستند؟ در این مقاله آموزشی جامع سئو به همه این سوالات پاسخ داده شده است.

 

کلمات کلیدی چیست؟

 در این مقاله آموزشی سئو می خواهیم تعیین کنیم چه کلمات کلیدی استراتژیکی، محتوای سایت شما هدف قرار می دهد و چگونه محتوایی را آماده کنیم که هم کاربران و هم موتور های جستجو را راضی نگه دارد.

تحقیقات کلمه کلیدی

درک کنید که مخاطبان شما چه چیزی را می‌خواهند پیدا کنند.

قدرتِ تحقیق در مورد کلمات کلیدی در نحوه‌ی فهمیدن هر چه بهتر هدف بازار است و اینکه بفهمید کاربران چگونه برای محصولات، سرویس و محتوای شما جستجو می کنند، نهفته اند.

تحقیقات در مورد کلمات کلیدی اطلاعات جستجوی خاصی را برای شما فراهم می کند که می توانید به سوال هایی مانند سوالات زیر پاسخ بدهید.

  • مردم چه چیزی را جستجو می کنند؟
  • چند نفر آن را جستجو می کند؟
  • در چه قالبی(فرمت) آن را می خواهند؟

در این فصل، شما ابزار ها و استراتژی هایی را خواهید آموخت که این اطلاعات را پوشش دهد و همچنین تاکتیک هایی که به شما یاد می دهند که از کلمات کلیدی ضعیف دوری کنید و محتوای قویی را بتوانید تولید کنید. زمانی که شما فهمیدید که مخاطبان شما چگونه برای محتوای شما جستجو می کنند آن وقت دنیای جدید از استراتژی های سئو را خواهید آموخت.

مردم به دنبال چه اصلاحاتی می گردند؟

شما ممکن است که بدانید چه کاری را انجام می دهید، اما مردم چگونه به دنبال محصولات، خدمات و اطلاعاتی که شما فراهم می کنید می گردند؟ جواب دادن به این سوال اولین مهمترین قدم در فرآیند تحقیق کلمات کلیدی است.

کشف کلمات کلیدی

ممکن است تعدادی کلمات کلیدی در ذهن داشته باشید که می خواهید در سایت خود برای آن ها رنکی دریافت کنید. کلماتی مانند محصولات، خدمات یا موضع هایی که سایت شما به آن مربوط است، خوب برای شروع از همین ها اطلاعات استفاده می کنیم، شما می توانید از ابزار های رایگان برای پیدا کردن کلمات کلیدی نیز استفاده کنید. همچنین بهتر است که حجم کلمات کلیدی مشابه و کاربرانی که به دنبال آن ها می گردند(حجم جستجو برای کلمه کلیدی مشابه) را در نظر داشته باشید، در قسمت های بعد بیشتر به آن می پردازیم اما در مرحله ی کشف، این کار می تواند به شما کمک کند که بفهمید کدام کلمه ی کلیدی مشهور تر و بیشتر توسط کاربران استفاده می شود.

زمانی که کلمه ی کلیدی خود را درون موتور جستجو قرار دادید، شما کلمات کلیدی جدید، سوالات متداول و موضوعات جدیدی را برای محتوای خود پیدا می کنید که ممکن است به آن ها فکر نکرده باشید و به فکری پوشش دادن آن ها نیز بکنید.

برای نمونه بیاید از گل‌ فروش هایی که در مراسم عروسی تخصص دارند استفاده کنیم.

تایپ «عروسی» و «گل فروشی» در یک ابزار تحقیق در مورد کلمات کلیدی ممکن است به کشف عبارت های بسیار مرتبط و جستجو شده ای مانند کلمات زیر بیانجامد:

  • دسته گل عروس
  • گل عروسی
  • فروش گل عروسی

شما در فرآیند کشف کلمات کلیدی مرتبط برای محتوا، ممکن است متوجه شوید که حجم جستجو برای کلمات کلیدی می تواند بسیار متفاوت باشد. شما قطعا می خواهید عنوان هایی را در محتوای خود قرار دهید که مخاطبان و مشتریان آن را جستجو می کنند. در بعضی موارد بهتر است که کلمات کلیدی به جستجوی کم را نیز هدف قرار بدهید چون رقابت در این قسمت راحت تر از رقابت با کلمات کلیدی با جستجوی بالا است.

از آن جایی که کلمات کلیدی با رقابت بالا و پایین مزایای  و معایب مخصوص به خود را برای وبسایت شما به همراه دارند، داشتن اطلاعات بیشتر در مورد حجم جستجو می تواند اولیت بندی کلمات کلیدی شما را تغییر دهد و کلمه کلیدی را برای سایت خود انتخاب کنید که به سایت شما مزیت استراتژیک بدهد.

نکته ی مهم: تنوع داشته باشید!

مهم است که به نکته توجه کنید که کل سایت شما رنکی را برای کلمات کلیدی به همراه نمی آورد بلکه این صفحات هستند که رنک شما را افزایش می دهند. اگر توجه کرده باشد صفحه ی اصلی سایت ها و برند های مشهور رنک بسیار خوبی در بیشتر کلمات کلیدی داردند ولی برای بیشتر سایت ها اینگونه نیست. بیشتر ترافیک ارگانیک وارده به سایت از طریق صفحه هایی به جز صفحه اصلی سایت هستند. به همین دلیل غنی کردن سایت و صفحات شما با کلمات کلیدی پر ارزش بسیار مهم است.

این اصطلاحات چقدر جستجو می‌شوند؟

کشف حجم جستجو

هر چه حجم جسنجوی برای کلمه یا کلمات کلیدی دیگر بیشتر باشد، مدت زمان و زحمت بیشتری برای نیاز خواهد بود که به رنک بالا تر دست پیدا کند. این مساله بیشتر به عنوان سختی کلمه کلیدی شناخته می شود و گاها با ویژگی های SERP نیز ترکیب می شود؛ برای مثال، اگر ویژگی های SERP(مانند ویژگی اسنیپتس، نمودار دانش،‌ چرخنده ها و غیره) یک کلمه ی کلیدی را در صفحه ی نتایج، پوشش بدهد سختی کلمه ی کلیدی افزایش پیدا می کند، چون برند های بزرگ اغلب ۱۰ نتیجه ی اول کلمات کلیدی با حجم بالا را می گیرند، پس اگر جدیدا سایت خود را راه اندازی کرده اید و می خواهید با این کلمات کلیدی جایی برای خود باز کنید، تلاش شما برای پیدا کردن جایی در نتایج می تواند سال ها به طول بیانجامد.

به طور معمول، هر چه حجم جستجو بالاتر باشد، تلاش و رقابت بیشتری برای پیدا کردن جایگاه مناسب در میان جستجو ها لازم است. با این حال به سمت کلمات کلیدی با جستجو کننده بسیار پایین نیز نروید چون سایت خود را با این ریسک مواجه می کنید که جستجو کننده ای وارد سایت شما نشود. بهترین کار این است که شما به دنبال کلمات کلیدی بگردید که جستجو کنده زیاد داشته باشد و رقابت برای آن کم باشد. در این صورت به راحتی می توانید جایی را برای خود در نتایج پیدا کنید. به این نوع سئو کلمه کلیدی، long-tail می گویند.

درک long tail

بنظر فوق العاده می رسد که برای کلمه ای مانند «کفش» رنک اول را بدست بیاورید مگه نه؟

کار کردن با کلمه کلیدی که ماهانه ۵۰.۰۰۰ و یا حتی ۵۰۰۰ جستجو دارد فوق العاده است، اما در واقع، این اصطلاحات جستجوی محبوب تنها بخش کوچکی را از تمام جستجوهای انجام شده در وب را تشکیل می دهند. در واقع، کلمات کلیدی با حجم جستجوی بسیار بالا نشان دهنده ی قصد های مبهم برای آن ها است، در صورتی که این اصطلاحات را هدف بگیرید ممکن است سایت شما با بازدید کنندگانی مواجه کند که اهداف آن ها با محتوای صفحه شما مطابقت ندارد.

جستجوی گوگل پیتزا

برای مثال بنظر شما جستجو کنندگان بالا به دنبال ارزش غذایی پیتزا هستند؟ می خواهند بصورت انلاین پیتزا سفارش بدهند؟ بدنبال رستورانی می گردند که با خوانواده به آن جا بروند؟ یا اینکه طرز تهیه پیتزا را می خواهند؟ گوگل جواب این سوالات را نمی داند به همین دلیل گزینه های زیادی را برای شما آورده است که شما هدف خود را بین آن ها پیدا کنید.

کلمات کلیدی کاربران

کلمات کلیدی که کمتر محبوب هستند را دست کم نگیرید.کلمات کلیدی Long tail با جستجوی کمتر را، معمولا راحت‌تر می توانید به کاربر و هدف سایت خود تبدیل کنید، به این دلیل که، این جستجو کنندگان در جستجوهایشان دقیق تر و واضح تر هستند. به عنوان مثال، شخصی که برای “کفش” جستجو می کند، معمولا فقط می خواهد چند نوع کفش را مرور کند، ولی کسی که برای «کفش زنانه مخصوص دویدن سایز 39» می گردد، کیف پول را نیز به همراه خود آورده است!

نکته مهم: سوالات طلای سئو هستند!

سوالاتی را که مردم در فضای مجازی شما می پرسند را جمع کنید و جواب های خود را نیز به آن اضافه کنید سپس یک صفحه ی پرسش و پاسخ(FAQ) درست کنید. این کار می تواند ترافیک ارگانیک باور نکردنی را به سمت سایت شما هدایت کنند.

گرفتن استراتژی به همراه حجم جستجو

اکنون که شما شرایط جستجوی مرتبط برای سایت خود را کشف کرده اید و در حال گرفتن ترافیک متناظر آن را برای سایت خود هستید، می توانید با بررسی رقیب های خود استراتژی های جدیدی را بگیرید و این که بفهمید چگونه جستجو ها بر اساس زمان و مکان تغییر می کنند یا چگالی کلمات کلیدی به چه صورت تنظیم شود؟

کلمات کلیدیِ رقیب

ممکن است شما کلمات کلیدی زیادی را گرد آوری کنید. چگونه می دانید که در ابتدا با کدام یکی کار کنید؟ یک ایده خوب این است که ابتدا کلمات کلیدی مهم با حجم جستجوی بالایی را پیدا کنید که رقیب های شما نتوانسته اند برای آن رنکی پیدا کنند. در طرف دیگر سکه می توانید ببینید رقیب های شما با چه کلمات کلیدی رنک گرفته اند و آن ها را در اولویت خود قرار دهید. اولین ایده زمانی بسیار بدرد می خورد که از رقیب های خود عقب هستید و می خواهید در بعضی قسمت ها فرصت از دست رفته خود را جبران کنید، در این حال استراتژی دوم حالت تهاجمانه دارد که شما را در شرایط رقابت سنگینی قرار می دهد که رقبای شما در حال حاضر به خوبی آن را انجام می دهند.

کلمات کلیدی بر اساس فصل

اطلاع در مورد ترند های هر فصل می تواند یک مزیت فوق العاده برای استراتژی محتوای شما باشد. برای مثال کسی در تابستان در اینترنت به دنبال بالتوی پشمی نمی گردد ولی خیلی ها به دنبال تی‌شرت و لباس های تابستانه هستند و یا در شهریور ماه قبل از شروع مدرسه بسیاری به دنبال لوازم التحریر می گردند. شما می توانید محتوای خود را از قبل آماده کنید و در زمان مناسب آن را انتشار دهید و به این صورت فشاری برای به موقع آماده سازی محتوا به شما نمی آید.

کلمات کلیدی بر اساس منطقه

شما می توانید به طور استراتژیک یک مکان خاص را هدف قرار دهید به این صورت که کلمات کلیدی خود را بر اساس شهر، استان و یا کشور در Google Keyword Planner محدود کنید، یا خود شما در قسمت «interest by subregion» در Google Trends این اطلاعات را ارزیابی کنید. تحقیق در مورد مناطق جغرافیایی می تواند به شما در بهبود محتوا کمک کند و راحت تر بتوانید مشتریان خود را پیدا کنید.

کدام فرمت برای جستجو گران مناسب تر است؟

در قسمت دوم در مورد ویژگی های SERP یاد گرفتیم. حال با این اطلاعات ما می خواهیم بفهمیم که جستجو گران برای کلمه کلیدی خاص خود چه نوع اطلاعاتی را طلب می کنند. فرمتی که گوگل برای نمایش نتایج انتخاب می کند بر اساس سلیقه ی جستجو کنندگان است و هر پرس جو، منحصر به فرد است. در حالی که هزاران نوع جستجو ممکن است وجود داشته باشد، ۵ دسته بندی اصلی برای نمایش دادن آن ها وجود دارد.

  1. جستجوی اطلاعاتی: جستجو کننده به دنبال اطلاعاتی مانند نام یک گروه موسیقی یا ازتفاع برج میلاد می گردد.
  2. جستجوی ناوبری: جستجو کننده به دنبال جای خاصی در اینترنت می گردد، مانند سایت سئو کار یا صفحه ی اصلی ورزش۳.
  3. جستجوی های معاملاتی: جستجو کننده می خواهد کاری انجام دهد، مانند خرید بلیط، لباس و یا گوشی، یا شاید به دنبال گوش دادن به آهنگی باشد.
  4. تحقیقات تجاری: جستجو کننده به دنبال مقایسه دو محصول است که مورد مناسب خود را بر اساس نیازش پیدا کند.
  5. نتایج محلی: جستجو کننده به دنبال چیزی در اطراف خود می گردد. مانند کلینیک، کافی شاپ، رستوران و غیره.

یک گام مهم در فرآیند تحقیق کلمه کلیدی، بررسی چشم انداز SERP برای کلمه کلیدی مورد نظر شما است به این صورت می توانید ارزیابی بهتری از قصد جستجو گر داشته باشید. اگر می خواهید بدانید مخاطبان شما چه نوع محتوایی را می خواهند به SERPها نگاه کنید!

گوگل رفتار تریلیون ها جستجو را ارزیابی کرده است، برای اینکه بتواند مطلوب ترین محتوا را برای هر کلمه کلیدی ارائه کند.

برای مثال نگاهی به کلمه «dresses» بیاندازید.

انواع لباس

می بینید گوگل یک چرخنده برای خرید لباس در نظر گرفته است، چون فهمیده است افرادی که برای dresses جستجو می کنند قصد خرید آنلاین لباس داردند.

نتایج جستجوی لباس

همچنین یک ویژگی Local Pack برای این کلمه کلیدی وجود دارد، این ویژگی نشان می دهد که گوگل تمایل دارد به افرادی که می خواهند بصورت حضوری خرید کنند نیز کمک بکند.

انواع لباس

اگر پرسشی مبهم باشد، گوگل گاهی اوقات ویژگی “refine by” را نیز اضافه خواهد کرد برای اینکه مشخص کند که کاربران بصورت دقیق تر به دنبال چه چیزی هستند. با انجام این کار، موتور جستجو می تواند نتایجی را فراهم کند که جستجو کننده راحت تر به هدفش برسد.

گوگل یک مجموعه گسترده ای از انواع نتایج دارد که می تواند بسته به نوع پرس و جوان را ارایه کند، بنابراین اگر قصد دارید یک کلمه کلیدی را هدف قرار دهید، به SERPها دقت کنید تا که بفهمید چه نوع محتوای نیاز است تا آن را فراهم کنید.

ابزارهای تعیین ارزش کلمات کلیدی

یک کلمه کلیده چه مقدار ارزشی را به سایت شما اضافه می کند؟ این ابزارها می توانند به شما کمک کنند که به این سوال پاسخ بدهید، این ابزارها کمک بسیار بزرگی را به تحقیقات کلمات کلیدی شما می کنند:

  • Google Keyword Planner – قدیمی ترین ابزار جستجوی کلمات کلیدی Google AdWords Keyword Planner است که نقطه شروع تحقیق در مورد SEO کلمات کلیدی می باشد. با این حال، این ابزار فهمیدن حجم داده های جستجو را با ترکیب کردن کلمات کلیدی دیگر، محدود می کند.
  • Google Trends – این ابزار گوگل برای فهمیدن نوسانات جستجو بسیار عالی است. برای مثال برای اینکه بفهمید مردمم از چه زمانی شروع به خریدن لباس های تابستانه می کنند می توانید از این ابزار کمک بگیرید.
  • Moz Keyword Explorer – ابزار Moz Keyword Explorer اطلاعات دقیقی را در مورد حجم جستجو، دشواری کلمات کلیدی و معیارهای سنجش فرصت کلمات کلیدی را با استفاده از اطلاعات جریان کلیکی(clickstream) استخراج می کند.
  • AnswerThePublic – شما می توانید با استفاده از این ابزار رایگان بفهمید چه سوالاتی در مورد یه کلمه کلیدی وجود دارد. به علاوه شما می توانید از این ابزار در کنار یک ابزار رایگان دیگر به نام Keywords Everywhere برای اولویت بندی پیشنهادات بر اساس حجم جستجو استفاده کنید.
  • SpyFu Keyword Research Tool – این ابزار داده های کلید واژه رقابتی بصورت مرتب و تمیز در اختیار شما قرار می دهد.
  • keyword inseoo
  • ۰
  • ۰

کلمات کلیدی (Keywords) در سئو چیست؟

 

کلمات کلیدی (Keywords) در سئو چیست؟

صفیه سادات گلستانه فر|چهارشنبه، ۱۵ دی ۱۴۰۰|تعداد کلمات: 3656 کلمه|مدت زمان مطالعه: 24 دقیقه

اول یه نگاه به فهرست بنداز

  • تعریف کلمات کلیدی
  • انواع کلمات کلیدی سئو کدامند؟
  • نکات مهم در انتخاب کلمات کلیدی سئو
  • اولویت بندی کلمات کلیدی در سئو
    • 1) اولویت بندی بر اساس هدف جستجوگر
    • 2) اولویت بندی براساس میزان جستجو
    • 3)‌ اولویت بندی براساس میزان رقابت
    • 4) اولویت بندی براساس میزان سودآوری
  • تاثیر سئو کلمات کلیدی بر روند بهینه سازی سایت چیست؟
  • نحوه استفاده از کلمات کلیدی در سئو
  • برخی از ابزارهای یافتن کلمات کلیدی
    • SEOChat Suggestion
    • Google Keyword Planner
    • WordStream Keyword Tool
    • Rellian Keyword Discovery
    • Moz Keyword Explorer
    • SpyFu Keyword Research Tool
    • Google Trends
    • AnswerThePublic
  • کلمات کلیدی سئو و بازاریابی محتوا
  • جمع بندی و نتیجه گیری

کلمات کلیدی چه هستند و چرا برای سئو اهمیت دارند؟ به تمامی عبارات و کلماتی که کاربران در موتورهای جستجو وارد می‌کنند تا آنچه که‌ می‌خواهند را پیدا کنند، کلمات کلیدی گفته می‌شود. بنابراین هر دارنده وبسایتی خواهان آن است که از کلمات و عباراتی در صفحات خود استفاده کنند که با محتوای جستجو شده کاربران مرتبط باشد و شانس بیشتری برای دیده شدن کسب کند. این بدان معنی است که یکی از اهداف اصلی سئو، شناسایی کلمات کلیدی که مشتریان بالقوه در هنگام جستجو از آن‌ها استفاده می‌کنند و سپس قرار دادن همان عبارات در بخش‌های مناسبی از سایت به جهت کسب بازدیدکنندگان بیشتر به سایت است. برای درک بهتر کلمات کلیدی در سئو ادامه این محتوا را مطالعه کنید.

تعریف کلمات کلیدی

کلمات کلیدی در سئو، کلمات یا عبارت‌هایی هستند که کاربران د ر گوگل (یا موتورهای جستجوی دیگر) جستجو می کنند تا آنچه می خواهند را پیدا کنند. بهینه سازی سایت با کلمات کلیدی سئو و مطابق با جدیدترین الگوریتم‌های موتور جستجو، موجب ورود ترافیک ارگانیک بیشتری به سایت می‌گردد. سئو (SEO) به معنای فرآیند بهینه سازی صفحات وبسایت شما برای رتبه بندی برتر در نتایج گوگل است و گوگل با استفاده از الگوریتم‌های مشخصی، به رتبه بندی بهترین و مرتبط ‌ترین نتایج برای هر فرآیند جستجوی کاربران‌ می‌پردازد. اگر گوگل صفحات وبسایت شما را به عنوان بهترین نتیجه برای جستجوها تشخیص دهد، جریان مداومی از بازدیدهای رایگان از وبسایت را دریافت خواهید کرد.

اهمیت کلمات کلیدی در سئو سایت

انواع کلمات کلیدی سئو کدامند؟

زمانی که از کلمات کلیدی سئو صحبت می‌شود و برای پاسخ به کلمات کلیدی در سئو چیست؟ آگاهی از کلمات کلیدی دنباله کوتاه و دنباله بلند (short-tail and long-tail) ضروری می‌شود. کلمات کلیدی دنباله کوتاه یا Short tail‌ها از یک یا دو کلمه تشکیل شده‌اند و حجم جستجوی بسیار بالایی دارند. این کلمات کلیدی بسیار رقابتی هستند و کسب رتبه بندی مناسب در آن‌ها برای سایت‌های تازه کار، مشکل خواهد بود؛ زیرا رقیبان قدیمی به راحتی قادر به کسب نتایج اول جستجوی گوگل هستند. بنابراین اگر به تازگی شروع به کار کرده‌اید باید بدانید که بهینه سازی وبسایت بر اساس کلمات کلیدی کوتاه، کار عاقلانه‌ای نخواهد بود. کلمات کلیدی دنباله بلند یا long tail‌ها از دو تا ده کلمه را شامل‌ می‌شوند و حجم جستجوی بسیار کمتری دارند. بدان معنی که اگر در بهینه سازی وبسایت بر اساس کلمات کلیدی از این عبارات استفاده کنید، حتی اگر ماهانه افراد کمتری آن‌ها را جستجو می‌کنند، شانس بیشتری برای دیده شدن خواهید داشت. این کلمات کلیدی سئو به شما می‌گویند که دقیقا چه چیزی را در صفحات وبسایت خود پوشش دهید که با نیازهای مخاطب بالقوه، همخوانی دقیقی داشته باشد.

انواع کلمات کلیدی در سئو

نکات مهم در انتخاب کلمات کلیدی سئو

با توضیحاتی که در مورد اهمیت کلمات کلیدی سئو بیان شد، شاید این سوال برای شما پیش آمده که حال چگونه کلمات کلیدی بنویسیم؟ ابزارهای زیادی برای یافتن بهترین کلمات کلیدی سئو وجود دارد که برای جلوگیری از اتلاف وقت و انجام یک فرایند تخصصی‌تر، بهتر است که این کار را به افراد حرفه‌ای بسپارید تا با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی و تحلیل و بررسی آن‌ها، لیستی از مناسب‌ترین کلمات کلیدی سئو را با توجه به موضوع سایت شما برگزینند. اما به طور کلی در انتخاب کلمات کلیدی، توجه به برخی نکات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است:

  • کلمات کلیدی مرتبط را برگزینید: هرچه در انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کسب و کاری خود تمرکز بیشتری داشته باشید، احتمال بیشتری وجود دارد که در نتایج جستجوی مخاطب وارد شوید و نرخ تبدیل بالاتری را کسب کنید.

همانگونه که‌ می‌دانید، موتورهای جستجو، مرتبط‌ترین محتوا به عبارت جستجوی کاربر را به او نشان می‌دهند. بدین منظور می‌توانید خود را به جای مشتری احتمالی در نظر بگیرید و آنچه که فکر می‌کنید جستجو می‌کند را در صفحات خود قرار دهید. همچنین از عبارت‌های مرتبط با کلمه کلیدی جستجو شده که در انتهای صفحه جستجوی گوگل نمایش داده می‌شود، استفاده کنید.

  • به حجم جستجو و نیت جستجوگر توجه کنید: بهتر است کلماتی را انتخاب کنید که از حجم جستجوی بیشتری برخوردار هستند؛ توسط ابزارهای کلیدواژه‌ای گوگل می‌توانید حجم جستجوی کلمات کلیدی در ماه را مشخص کنید.

استفاده از کلمات پر جستجو شانس بیشتری برای ورود مخاطب به سایت شما را خواهند داشت. از طرفی در انتخاب کلمه کلیدی سئو باید افرادی را هدف قرار دهید که در مرحله تصمیم به خرید چرخه خرید خود قرار دارند. این کلمات کلیدی، احتمال بیشتری برای جذب مشتریان بالفعل را خواهند داشت و نرخ تبدیل بالاتری برای شما رقم خواهند زد.

به حجم جستجو توجه کنید

  • به رقابتی بودن کلمات کلیدی توجه کنید: شاید در انتخاب کلمات کلیدی سئو بر روی کلماتی تمرکز کنید که حجم جستجوی بسیار بالایی دارند، اما یقینا رقیبان قدیمی‌تری در حوزه کسب و کار شما هستند که با همان کلمات در صفحات اول نتایج جستجو قرار‌ می‌گیرند.

بنابراین در شروع کسب و کار اینترنتی و قبل از بهینه سازی سایت بر اساس کلمات کلیدی، باید به رقابت پذیر بودن کلمات برای به‌دست آوردن نتایج صفحات اول گوگل توجه داشته باشید. با تمرکز بیشتر بر عبارات کلیدی دنباله بلند و مرتبط با محتوای سایت که احتمال جستجوی بیشتری از سوی کاربران دارند، از کلمات کلیدی رقابتی کمتر استفاده کنید، اما در برنامه ریزی بلندمدت برای کسب و کار خود، به دنبال کسب رتبه بندی برتر در کلمات کلیدی رقابتی سئو و به دست آوردن جایگاه اول در نتایج جستجو باشید.

  • به پرسونای مخاطب توجه کنید: پرسونای مخاطب، تجسم و مشخصات یک «شخص» است که نماینده مخاطبان ایده آل شما محسوب می‌شود؛ شامل جمعیت شناسی، رفتارها، اهداف، چالش‌ها، علایق و موارد دیگر مرتبط با آن‌ها.

به عبارت دیگر، توصیف یک شخصیت ساختگی که نماینده یک مشتری معمولی است و پیوندی که ممکن است با محصولات یا خدمات شما داشته باشد. از پرسونای کاربر در سه مرحله طوفان فکری، بررسی مجدد لیست کلمات کلیدی و اجرای کلمات کلیدی استفاده کنید. زمانی که در حال تحقیق کلمات کلیدی هستید، از خود می‌پرسید که آیا این کلمات کلیدی نیاز و مقصود همه کاربران بالقوه سایت شما را نشان می‌دهند؟ این رویکرد شما را مجبور می‌کند تا خود را به جای مخاطب هدف قرار داده و از دیدگاه‌ آن‌ها برای شناسایی کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید.

  • پیشنهادادت گوگل را بررسی کنید: بخش پیشنهادات گوگل، یک الگوریتم است که برای یافتن بهترین عبارات منطبق با کلمات کلیدی اصلی، توسط Google ایجاد شده است.

این عملکرد، زمانی که کاربران در حال جستجوی پرسش مورد نظرشان در فرم جستجوی گوگل هستند، پیشنهاداتی را به‌ آن‌ها ارائه می‌دهد. این الگوریتم، پیش بینی‌های جستجو را بر اساس عوامل زیر ایجاد می‌کند:

  1.  کلمات کلیدی که در فرم جستجو وارد می‌کنید.
  2. سابقه جستجوی شما با کلمات کلیدی مرتبط
  3. محبوبیت پیشنهادات، که به احتمال زیاد بر اساس Google Trends‌ است.
  4. منطقه و زبان شما

بررسی پیشنهادادت گوگل

  • برای هر هدف جستجوی کلمه کلیدی، یک صفحه ایجاد کنید: امروزه موتورهای جستجو قابلیت‌های جدیدی یافته‌اند و قادر هستند علاوه بر جستجوی کلمات کلیدی سرچ شده، مترادف‌های آن کلمات کلیدی خاص را نیز یافته، نتایج خود را تفسیر کرده و کلیه صفحات مرتبط با جستجوی شما را پیشنهاد دهند (شامل یا فاقد آن کلمات کلیدی به‌خصوص!)‌.

بنابراین، برای افزایش کیفیت و بازده سایت خود، با در نظر گرفتن سه عامل مهم: موضوع صفحه، تنوع کلمات کلیدی مورد نظر، بررسی و سازماندهی کلمات کلیدی انتخابی، کلیه جوانب را بسنجید. برای هر صفحه یک keyword در نظر بگیرید و در صورت تنوع بالای مترادف‌ها، برای هر یک به صورت مجزا، صفحات خاصی ایجاد کنید. به این ترتیب در زمان سرچ، گوگل بیشترین میزان معرفی و پیشنهاد صفحه شما برای مخاطبان را اعمال خواهد کرد.

  • برای کلمات کلیدی مهم، لندینگ پیج بسازید: صفحه فرود، صفحه ای است که برای گردآوری اطلاعات مورد نظر از کاربر خاصی طراحی شده و به منظور ترغیب بازدید کننده برای کلیک و رفتن به صفحه دیگری در یک سایت مشخص، خرید، ارسال، ثبت نام، اشتراک گذاری مطالب، دریافت بازخورد یا نظر مخاطبان و...، مورد استفاده قرار می گیرد.

از آنجا که محتوای هدف شما در Landing Page نمایش داده می‌شود، برقراری ارتباط این صفحه با کلمات کلیدی سئو بسیار حائز اهمیت است. کلمات کلیدی انتخابی شما در تمام بخش‌های عنوان، هدینگ، شکل‌ها و تگ‌ها قرار خواهند داشت؛ بنابراین در زمان انتخاب کلمات کلیدی، لندینگ پیج را نیز در نظر داشته باشید.

  • از LSI کیوردها استفاده کنید: نمایه سازی معنایی نهفته یا Latent Semantic Indexing (LSI) یک روش پیچیده برای بیان ارتباط کلمات است. گوگل از LSI برای تولید نتایج از طریق محتوا، استفاده می‌کند.

به عبارت دیگر، موتور جستجو سعی می‌کند منظور شما را از طریق کلمات کلیدی‌تان، بفهمد. اگر شروع به تایپ در نوار جستجوی گوگل کنید، منوی تکمیل خودکار، نتایجی را بر اساس کلمات کلیدی که شما می‌نویسید، نمایش خواهد داد. جستجوهای مرتبط نیز در پایین صفحه نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید از این عبارات مترادف یا مرتبط برای اصلاح لیست کلمات کلیدی خود استفاده کنید؛ گوگل‌ آن‌ها را مهم تشخیص داده است، بنابراین از‌ آن‌ها به نفع خود استفاده کنید!

    اولویت بندی کلمات کلیدی در سئو

    اولویت بندی کلمات کلیدی یک عمل متعادل کننده بین بسیاری از عوامل رقابت (ارتباط، حجم، رقابت، نرخ کلیک‌ یاCTR‌ و...) است. به طور کلی، هرچه کلمات کلیدی ارزشمندتر باشند، افراد بیشتری برای آن‌ها رقابت می‌کنند. برعکس، وقتی افراد کمتری برای یک کلید واژه رقابت می‌کنند، راحت‌تر می‌توان برای آن رتبه بندی کرد.

    کلمات کلیدی در سئو

    در هنگام اولویت بندی کلمات کلیدی سئو برای نگارش محتوا، چند نکته را در نظر بگیرید:

    1) اولویت بندی بر اساس هدف جستجوگر

    اولین قدم در اولویت بندی کلمات کلیدی، توجه به اهداف مجموعه خود شما است. اگر در جهت اهداف تعریف شده سئو کار نمی‌کنید، وقت و تلاش خود را هدر می‌دهید! این نکته به ویژه برای فروشندگان یا آژانس‌های خارجی مهم است، زیرا‌ آن‌ها همیشه باید به این فکر کنند که تلاش‌های‌ آن‌ها چگونه از اهداف کلی مشتریان پشتیبانی می‌کند. الویت بندی کلمات کلیدی براساس هدف، شامل 4 آیتم کلی است:

    • کلمات کلیدی برای یافتن اطلاعات یا Informational (مانند جستجوی نام افراد، اماکن، گیاهان و مانند آن)
    • کلمات کلیدی جستجوی محصول یا Commercial (به عنوان مثال جستجوی یک محصول خاص و مقایسه انواع موجود در بازار)
    • کلمات کلیدی برای انجام معامله یا Transactional (مانند خرید و فروش در حوزه‌های مختلف از لوازم الکترونیکی تا مسکن)
    • کلمات کلیدی انتقال به یک سایت یا Navigational (برای راه یابی مخاطب به صفحات مشهوری که دامنه‌ آن‌ها را نمی‌داند)

    بعد از اینکه ویژگی منحصر به فرد خود را مشخص کردید، وقت آن است که به لیست کلمات کلیدی سئو نگاهی بیندازید. هدف جستجو مشخص می‌کند که چرا این کلمات کلیدی در حین جستجو باید به سایت شما منتهی شود. به پاسخ این سوالات فکر کنید: آیا مخاطب خود را می‌شناسید؟ آیا مردم فقط به دنبال اطلاعات هستند یا مایل به خرید نیز هستند؟ آیا راه‌هایی برای شما وجود دارد که اهداف خاص را با محتوای متمرکز هدف قرار دهید تا بر این امر تأثیر بگذارد؟ به این ترتیب می‌توانید ترتیب صحیحی برای کلمات کلیدی خود بیابید.

    2) اولویت بندی براساس میزان جستجو

    کلمات کلیدی سه آیتم مهم دارند: ویژگی آن‌ها، حجم جستجوی‌ آن‌ها (تعداد افرادی که در ماه کلمات کلیدی مورد نظر را جستجو می‌کنند) و دشواری کلمات کلیدی سئو (رتبه بندی آن کلمات کلیدی در جستجو چقدر دشوار است). اگر روی کلمات کلیدی بسیار گسترده تمرکز کنید، ممکن است هرگز برای‌ آن‌ها رتبه خوبی نداشته باشید؛ و اگر روی کلمات خیلی خاص تمرکز کنید، افراد کمی آن را جستجو خواهند کرد.

    کلمات کلیدی اصلی (Head)

    کلمات کلیدی head، که در SEO به‌ آن‌ها اصطلاحات اصلی نیز گفته می‌شود، بخش بزرگی از افزایش ترافیک ارگانیک و در عین حال رقابت شما با سایر وب سایت‌ها هستند.‌ آن‌ها می‌توانند یک کلید واژه جستجوی محبوب باشند که حجم سرچ زیادی دارد؛ زیرا نشان دهنده یک موضوع گسترده یا یک مفهوم شناخته شده هستند.

    کلمات کلیدی عبارتی (Middle Tail)

    کلمات کلیدی متوسط یا Middle Tail کلمات کلیدی نسبتاً رقابتی هستند که از دو تا سه کلمه تشکیل شده‌اند. این دسته از عبارات، مناسب‌ترین گزینه برای رتبه بندی کلمات کلیدی هستند.

    کلمات کلیدی طولانی (Long Tail)

    در انتها، کلمات کلیدی دم بلند یا طولانی وجود دارند. کلمات کلیدی دم بلند بسیار خاص و معمولاً شامل بیش از 3 کلمه جداگانه هستند.‌ آن‌ها همچنین رقابت و حجم جستجوی بسیار پایینی دارند.

    انواع کلمات کلیدی

    3)‌ اولویت بندی براساس میزان رقابت

    پس از تعیین کلمات کلیدی سئو،‌ آن‌ها را در گوگل و چند موتور جستجوی دیگر جستجو کنید تا ببینید رقبای شما در چه موقعیتی هستند؟ رتبه بندی سایرین، برای شرایطی که می‌خواهید با‌ آن‌ها رقابت کنید چقدر خوب است؟ چه نوع محتوایی دارند؟

    شما به دنبال راهی برای متمایز کردن خود هستید، بنابراین باید حداقل به اندازه رقبای خود برای شکست دادن‌ آن‌ها تلاش کنید!

    4) اولویت بندی براساس میزان سودآوری

    به خاطر داشته باشید که هر رقابتی سازنده نیست! به جای رقابت بی فایده بر سر کلمات کلیدی اصلی (Head) ، با یافتن کلماتی که بیشترین میزان ارتباط با زمینه کاری شما را دارند، ترافیک مناسب و با کیفیت برای سایت خود جذب کنید.

    تاثیر سئو کلمات کلیدی بر روند بهینه سازی سایت چیست؟

    از دیدگاه بسیاری از فعالان دیجیتال مارکتینگ، بهینه سازی کلمات کلیدی یکی از سخت‌ترین کارها در بازاریابی موتورهای جستجو است و به دلیل همین ماهیت دشوار، اکثر صاحبان سایت‌ها، بازاریابان و وبلاگ نویسان، زمان کافی را برای بهینه سازی کلمات کلیدی خود صرف نمی کنند؛ در صورتی که بهینه سازی کلمات کلیدی، مهمترین جنبه SEO و PPC است. اگر کلمات کلیدی را به درستی انتخاب نکرده و به این ترتیب از پتانسیل مشتریان خود نیز استفاده نکنید، پیدا نخواهید شد! این بدان معنا است که بدون ترافیک، بدون فروش و در نهایت بدون پول خواهید ماند. بنابراین لازم است 4 مرحله زیر را جدی بگیرید:

    • افزایش ترافیک با کیفیت به وب سایت شما: برای هدایت جستجوگران به سایت خود، باید لیست نهایی کلمات کلیدی مورد نظرتان را بهینه سازی کنید.
    • اندازه گیری پتانسیل ترافیک: تجزیه و تحلیل میزان محبوبیت کلمات کلیدی، به شما کمک می‌کند تا اندازه بازار بالقوه آنلاین را بسنجید.
    • نوشتن محتوای مؤثر: با گنجاندن کلمات کلیدی بهینه شده در محتوای وب سایت خود، می‌توانید بلافاصله با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کرده و نیازهای‌ آن‌ها را برطرف کنید.
    • درک رفتار کاربر: با تجزیه و تحلیل کلماتی که مشتریان شما استفاده می‌کنند، به نیازهای‌ آن‌ها و نحوه خدمات‌رسانی به این نیازها پی خواهید برد.

    تاثیر سئو کلمات کلیدی بر روند بهینه سازی سایت

    نحوه استفاده از کلمات کلیدی در سئو

    پس از انتخاب کلمات کلیدی مناسب، باید آن‌ها را در تمام بخش‌های سایت خود استفاده کنید. به عنوان یک قانون کلی بیان می‌شود که بر روی قرار دادن تنها یک کلمه کلیدی در هر صفحه تمرکز کنید. این اقدام به خزنده‌های موتور جستجو اجازه می‌دهد که موضوع اصلی هر صفحه در سایت را به راحتی شناسایی کرده و برای جستجوهای مرتبط به کاربر نشان دهد. بهترین مکان‌‌هایی که می‌توان از آن‌ها برای قرار دادن کلمات کلیدی سئو استفاده کنید، به شرح زیر هستند:

    • در URL تمام صفحات: با بررسی URL صفحات خود، آن‌ها را متناسب با ساختار سئو، بهینه سازی نمایید.
    • در متا تگ: سپس در متا تگ عنوان و متا تگ توضیحات از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید تا موضوع صفحات خود را، هم به موتورهای جستجو و هم به بازدیدکنندگان نشان دهید.
    • در محتوای صفحات: ضمن آگاهی از کلمات کلیدی هدف خود، بهتر است درصد کلمات کلیدی نسبت به سایر کلمات را نیز رعایت کنید و از قرار دادن کلمات کلیدی به تعداد زیاد پرهیز کنید؛ زیرا این اقدام مغایر با دستورالعمل‌های موتورهای جستجو است و باعث عدم نمایش سایت شما در نتایج جستجو می‌شود. از طرفی محتوایی که پر از کلیدواژه باشد برای بازدیدکنندگان آن جذابیتی ندارد. به طور میانگین در محتوای سئو شده، صفحه ای بین حداقل ۱ و حداکثر ۳ درصد کل متن، بهترین حالت استفاده از کلمات کلیدی محسوب می‌شود.
    • محل قرار گیری کلمات کلیدی: از قرار دادن کلمات کلیدی در قسمت‌های نامربوط خودداری نمایید. توصیه می‌شود که از کلمات کلیدی سئو در پارگراف اول و در قسمت ابتدایی متن استفاده شود.
    • در Alt tag تصاویر: بهتر است در توضیح تصاویر از کلمات متناسب با تصویر استفاده کنید و اگر قصد به‌کارگیری کلمات کلیدی سئو در Alt tag‌‌ها را دارید، به تعداد معقول و منطقی از آن‌ها استفاده کنید.

    قرار دادن کلیدواژه در Alt tag

    برخی از ابزارهای یافتن کلمات کلیدی

    در نهایت، از آنجا که انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای وبلاگ نویسی، کپی وب و ایجاد صفحه فرود بسیار مهم است، می‌خواهیم این موارد را با برخی از بهترین ابزارها و نرم افزار بررسی کلمات کلیدی سایت که به صورت رایگان، تحقیق، تجزیه، تحلیل، کشف و بهینه سازی کلمات کلیدی را انجام می دهند، جمع بندی کنیم.

    SEOChat Suggestion

    SEOChat با دو مرتبه اجرای کلمات کلیدی پیشنهادی از طریق ابزار پیشنهاد کلمات کلیدی خود، یک مجموعه بزرگ‌تر و عمیق‌تر از کلمات کلیدی که از Google Suggest جمع آوری شده‌اند، ارائه می‌دهد. بنابراین با افزودن تغییرات مختلف به محتوای شما، کیفیت کلی آن را بهبود می‌بخشد.

    Google Keyword Planner

    Google Keyword Planner رایج ترین نقطه شروع برای تحقیقات کلمات کلیدی سئو در میان بخش‌های مختلف Google Ads ‌است. با استفاده از این ابزار رایگان، افرادی را که واقعاً به کسب و کار، محصول یا خدمات شما علاقه‌مند هستند، با مشخص کردن کلمات کلیدی مناسب که مشتریان احتمالی شما در نوار جستجوی گوگل تایپ می‌کنند، جذب خواهید کرد.

    به کمک این ابزار، تحقیقات کلمات کلیدی خود را از ابتدا تا انتها بدون خروج از داشبورد تبلیغات هوشمند انجام دهید؛ به همین سادگی! از وارد کردن کلمات کلیدی یا آدرس اینترنتی (که می‌تواند کلمات کلیدی رقبای شما نیز باشد) برای یافتن پیشنهادات مورد نظر خود در کمپین‌های تبلیغاتی گوگل شروع نمایید؛‌ همگی از یک مکان، بدون نیاز به تغییر ابزار و یا کنترل پنل! در این ابزار هنگامی که ایده کلمات کلیدی خود را تایپ می‌کنید، گوگل آمار آن کلمات کلیدی به همراه صد‌ها پیشنهاد از کلمات کلیدی دیگر و آمار‌ آن‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

    نکته منفی در مورد این ابزار، نشان دادن جستجوی ماهانه کلمات کلیدی به صورت بازه و با دقت پایین است.

    WordStream Keyword Tool

    از ابزار کلمات کلیدی رایگان WordStream برای پیدا کردن پیشنهادات کلمه کلیدی از کلمات کلیدی دیگر، صفحه فرود یا دامنه وب سایت استفاده کنید. همچنین می‌توانید نوع صنعت و مکان را برای محدود کردن نتایج انتخاب نمایید. این ابزار 25 پیشنهاد کلمات کلیدی برتر را بلافاصله به شما نشان می‌دهد و نقطه شروع بسیار خوبی برای محتوای شما است. برای دسترسی به بقیه لیست نیز فقط باید آدرس ایمیل خود را وارد کنید. پیشنهاد می‌شود، برای دسترسی آسان‌تر، لیست را به صورت یک فایل CSV بارگذاری نمایید.

    Rellian Keyword Discovery

    این ابزار پایگاه داده‌ای با میلیاردها کلمه کلیدی است که حتی تعداد دفعات سرچ این کلمات کلیدی نیز در آن قابل ردیابی است.

    Moz Keyword Explorer

    برای استفاده از ابزار Moz Keyword Explorer یک کلید واژه را در Keyword Explorer وارد کنید و اطلاعاتی مانند حجم جستجوی ماهانه، سختی کلمات کلیدی، تخمینی برای CTR و ویژگی‌هایSERP  (مانند بسته‌های محلی یا قطعات برجسته) که برای آن عبارت رتبه بندی می‌شوند را دریافت نمایید. این ابزار با استفاده از داده‌های جریان مستقیم و داده‌هایی دیگر، حجم دقیق جستجو را استخراج می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تولید داده‌های کلمات کلیدی خود نیز می‌توانید، Announcing Keyword Explorer‌ را بررسی کنید.

    نکته اینکه، امتیاز «دشواری» کلمات کلیدی Explorer همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا گزینه‌های کلمات کلیدی خود را در عباراتی که بهترین رتبه را برای‌ آن‌ها دارید، محدود کنید. هرچه امتیاز کلمات کلیدی سئو بیشتر باشد، رتبه بندی برای آن عبارت، دشوارتر خواهد بود.

    Moz Keyword Explorer

    SpyFu Keyword Research Tool

    ابزار تحقیق کلمات کلیدی‌ SpyFu در ارائه برخی از داده‌های کلید واژه رقابتی واقعاً دقیق است. SpyFu در حفیفت یک ابزار هوشمند رقابتی برای SEO و PPC ‌است. برای مشاهده کلیه کلمات کلیدی که سایت شما برای آن رتبه‌بندی شده است (از جمله محتوای رتبه بندی شده)، تبلیغات گوگل و قوی‌ترین رقبای خود، کافی است که یک دامنه را تایپ کنید. همچنین می‌توانید در مورد کلمات کلیدی، تحقیق عمیق‌تری انجام دهید. دامنه‌هایی را پیدا کنید که آن را خریداری می‌کنند یا برای آن رتبه بندی می‌کنند؛ همه با سابقه راه اندازی. با چنین بینش عمیق و گزارشاتی، SpyFu یک ابزار قوی برای افرادی است که کمپینی را آغاز می‌کنند و کسانی که قصد دارند آنچه را که در حال انجام است، بهبود بخشند.

    Google Trends

    Google Trends ابزار گرایش کلمات کلیدی گوگل، برای یافتن نوسانات فصلی کلمات کلیدی منتخب است. به عنوان مثال ، «ایده‌های لباس عید» در هفته‌های آخر سال، به اوج خود می‌رسد. این مقایسه به صورت نمودارهایی با قابلیت اشتراک گذاری، نمایش داده می‌شود.

    درک حجم جستجوی کلمات کلیدی، تشخیص روند تغییرات فصلی، پرهیز از کلمات کلیدی موقت، یافتن موضوعات مرتبط، استفاده از پیش بینی روند، یافتن سوالات مرتبط و بهینه سازی استراتژی SEO محلی، ویژگی‌هایی است که به کمک این ابزار یافتن کلمات کلیدی، قابل دستیابی هستند.

    AnswerThePublic

    ابزار AnswerThePublic یک ابزار رایگان است که سوالات متداول در مورد کلمات کلیدی خاص را جستجو می‌کند. به کمک این Tool می‌توانید محتواهای مرتبط و مورد توجه ایجاد کنید و باعث افزایش ترافیک، بارگیری‌ها، بازدیدها و اشتراک گذاری‌ها شوید. به علاوه وقتی افراد در مورد سرچ کلمات کلیدی شما روش‌های جدیدی به کار می‌گیرند، شما نیز داشته‌های خود را به‌روزرسانی کنید، روندها را زیر نظر بگیرید و رفتار جستجو را در طول زمان مقایسه کنید.

    توجه داشته باشید که برای اولویت بندی پیشنهادات ATP بر اساس حجم جستجو، می‌توانید از این ابزار به همراه ابزارهای رایگان دیگر کلمات کلیدی نیز استفاده نمایید.

    کلمات کلیدی سئو و بازاریابی محتوا

    جستجو و پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی سئو به شما این آگاهی را می‌دهد که محتوای سایت را بر اساس آن‌ها تولید کنید. از طرفی پی بردن به نیازها و دغدغه‌های کاربران، با یافتن کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار امکان پذیر است و همین امر در بازاریابی محتوایی و تولید محتوا بر اساس نیاز مخاطب هدف، بسیار کمک کننده است. برای برقراری ارتباط بین محتوا و کلمات کلیدی سئو، باید تمرکز همزمان بر این دو وجود داشته باشد و محتوای تولید شده مطابق با کلیدواژه‌ها باشد تا بتوانید محتوای خود را بر اساس کلمات کلیدی بهینه سازی کنید و رتبه بندی مناسبی در آن‌ها به‌دست آورید. این استراتژی برای کلمات کلیدی دنباله بلند کاربرد بسیار زیادی دارد. کاربری که به دنبال عبارت خاصی می‌گردد، دقیقا از اطلاعات مورد نیاز خود آگاه است؛ پس با استفاده از این عبارات در محتوای سایت، به جذب مخاطب و ایجاد تعامل با او کمک خواهید کرد. حتی اگر بازدیدکننده تعاملی با محتوای شما برقرار نکند، اما برای همیشه نام برند شما در ذهن او خواهد ماند؛ چراکه اطلاعات درج شده در سایت شما توانسته است پاسخگوی نیازها و خواسته‌های او باشد.

    کلمات کلیدی سئو و بازاریابی محتوایی

    جمع بندی و نتیجه گیری

    تا زمانی که ندانید مخاطب بالقوه شما به دنبال چه اطلاعاتی می‌گردد و برای جستجو از چه کلمات یا عبارت‌‌هایی استفاده می‌کند، نمی‌توانید محتوای مناسب و بهینه برای موتورهای جستجو را تولید کنید. بنابراین یافتن کلمات کلیدی متناسب با حوزه کسب و کار اینترنتی با استفاده از تکنیک‌های موجود و ابزارهای تحلیلی برای تولید محتوای ارزشمند و جذب ترافیک ارگانیک بیشتر از جستجوی کاربران، یکی از مهمترین مسائلی است که دستیابی به اهداف بازاریابی محتوایی را به شکلی اصولی تسریع خواهد کرد.

    • keyword inseoo
    • ۰
    • ۰

    کلمات کلیدی سئو سایت به زبان ساده + آموزش ساخت کلمات کلیدی آنلاین

     

    کلمات کلیدی (Keywords) همان ایده‌ها و موضوعاتی هستند که درون‌مایه محتوای شما را تعریف می‌کنند. در زبان سئو، به کلمات و عباراتی که توسط افراد در موتورهای جستجو مثل گوگل، جستجو می‌شوند کلمه کلیدی‌ می‌گویند. اگر شما همه المان‌های صفحه وب از قبیل تصاویر و ویدیوها را در قالب کلمات و عبارات ساده خلاصه کنید، به کلمات کلیدی که عصاره‌ای از ماهیت هر صفحه وب است، خواهید رسید. شما باید به‌عنوان صاحب وبسایت و تولیدکننده محتوا از کلمات کلیدی مرتبط با جستجوی افراد استفاده کنید تا محتوای شما طبق الگوریتم‌های گوگل به افراد بیشتری نشان داده شود. 

    آنچه می خوانید:  پنهان کردن فهرست 

     1 چرا کلمات کلیدی مهم هستند؟

     2 استفاده از کلمات کلیدی سایت برای رسیدن به رتبه 1 گوگل

     3 کلمات کلیدی دنباله دار چیست؟

     4 انواع کلمه کلیدی از نظر موضوع و هدف

     5 ویژگی‌های کلمات کلیدی سئو

     6 روش ساخت کلمات کلیدی آنلاین

     7 انتخاب کلمات کلیدی برای سئو و بازاریابی موتورهای جستجو

     8 استفاده از کلمات کلیدی در طراحی استراتژی بازاریابی محتوایی

     9 جمع‌بندی از کلمات کلیدی سایت

    چرا کلمات کلیدی مهم هستند؟

    کلمات کلیدی پل ارتباطی بین جستجوی افراد و محتوای شما محسوب می‌شوند. شما برای بالا رفتن رتبه سایت خود در نتایج گوگل، به ترافیک هدفمند هدایت شده از این موتور جستجو نیاز دارید و کلمات کلیدی محتوایتان، عامل تعیین‌کننده این امر است. مثلاً ممکن است شما صاحب فروشگاه اینترنتی تجهیزات بدنسازی باشید و از کلمه کلیدی‌ای مانند «باشگاه ورزشی» استفاده کنید و افرادی که به دنبال ثبت نام در باشگاه‌ها هستند اشتباهی وارد سایت شما شوند.

    شما باید هنگام انتخاب کلمه کلیدی‌ هم به محتوا و هم به مخاطب‌تان توجه داشته باشید؛ چون ممکن است طرز معرفی محصولتان با آن‌چه در ذهن مشتری است تفاوت داشته باشد. شما باید پیش از تولید محتوا و جهت جذب بازدیدکننده، با نیاز افراد و سبک جستجوی آنان آشنا شوید. این کار را می‌توان از طریق ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند «کی‌ورد اکسپلورر» انجام داد.

    پیشنهاد آموزشی مرتبط:

    دوره ویدئویی آموزش تحقیق کلمات کلیدی برای سئوی سایت: اینجا را کلیک کنید (+).

    استفاده از کلمات کلیدی سایت برای رسیدن به رتبه 1 گوگل

    آمدن مطلب شما به صفحه اول گوگل بدان معناست که ترافیک زیادی به سوی وبسایت‌تان در کلمات کلیدی آن صفحه، به سمت شما هدایت خواهد شد، اما روش آن چیست؟ برای این کار، دو روش وجود دارد که در هر دو، از کلمات کلیدی استفاده می‌شود:

    1. تبلیغات PPC گوگل ادز
    2. سئو

    کلمات کلیدی در گوگل ادز

    گوگل در این روش به ازای ترافیکی که به سایت شما می‌فرستد، از شما هزینه دریافت می‌کند و در صورت جستجوی کلمات کلیدی مد نظرتان توسط افراد، تبلیغ صفحه وب شما را به آنان نشان خواهد داد. مثلاً اگر شما یک سرویس بازاریابی ایمیلی دارید و با کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان سفارش گوگل ادز بدهید، صرف نظر از اینکه سئوی سایت شما خوب است یا بد، تبلیغ سایت شما در صفحه اول گوگل نمایش داده می‌شود. این مدل تبلیغات اینترنتی، تبلیغ پرداخت به ازای کلیک (PPC) نام دارد. گوگل برای انتخاب کلمات کلیدی و قیمت هر کلیک روی آن‌ها پلتفرم کاملی طراحی کرده که با تنظیمات دلخواه شما، تبلیغتان را در صفحه نتایج جستجو نشان خواهد داد. هر بار که روی تبلیغ کلیک شود و افراد از طریق آن وارد وبسایت شما شوند، باید به گوگل هزینه پرداخت کنید. شما می‌توانید تفاوت بین این نتایج پولی و نتایج ارگانیک سئو را تشخیص دهید چون با عنوان آگهی (AD) علامت‌گذاری شده‌اند.

     
    کلمات کلیدی در گوگل ادز
    نمونه تبلیغ گوگل ادز برای کلمه کلیدی «خرید بیتکوین»

    کلمات کلیدی سئو

    فرایند بهینه‌سازی صفحات سایت و قرار گرفتن در نتایج ارگانیک گوگل (و بهبود جایگاه در نتایج)، سئو (SEO) نام دارد. گوگل نیز وظیفه دارد بهترین و مرتبط‌ترین نتایج را بر اساس کیفیت سئوی صفحات، به جستجوکنندگان نشان دهد. اگر گوگل صفحه شما را به عنوان بهترین صفحه در کلمات کلیدی مشخص، انتخاب کند باید انتظار داشت که بازدید سایتتان افزایش پیدا کند. مثلاً بلاگ «Ahrefs» به‌طور ماهانه حدود 383000 بازدید ارگانیک از گوگل دارد؛ بدون آنکه هزینه‌ای برای حضور در صفحه اول به گوگل پرداخت کند.

    کلمات کلیدی دنباله دار چیست؟

    اگر در گذشته درباره کلمات کلیدی مطالعه داشتید، احتمالاً اصطلاح کلمات کلیدی طولانی یا دنباله دار (یا دم بلند) که معنی تقریبی از عبارت Long-tail keywords است، به چشمتان خورده است. اغلب به کلمات کلیدی‌ای که از تعداد زیادی واژه (بیش از دو کلمه) تشکیل شده‌اند کلمات کلیدی دنباله‌دار می‌گویند، اما این تعریف دقیقی نیست. آن دسته از کلمات کلیدی طولانی که به جز چند کلمه بودن، تعداد جستجوی پایین اما هدفمندتری در گوگل دارند، تعریف کاملتری ازآن است. برخی کارشناسان سئو معتقدند که افزایش رتبه سایت از طریق استفاده از کلمات کلیدی دنباله‌دار آسان‌تر از کلمات کلیدی یک یا دو کلمه‌ای است؛ گرچه این حرف درست است اما همیشه اینطور نیست. این امر بیشتر درباره کلمات کلیدی طولانی موضوعی (topical long-tail keywords) صدق می‌کند و کلمات کلیدی طولانی کمکی (supporting long-tail keywords) این‌گونه نیستند. بیایید نگاهی ساده به این دو گروه داشته باشیم.

    اهمیت کلمات کلیدی دنباله دار

    کلمات کلیدی طولانی کمکی چیست؟

    کلمات کلیدی طولانی کمکی یا پشتیبان، استفاده از حالت‌های توضیحی غیر معمول جستجو به‌دنبال موضوعی رایج هستند. مثلاً کلمات کلیدی زیر، شکل متفاوتی از جستجوی «چطور وزن خود را کم کنیم» می‌باشد:

    • کمک برای کاهش وزن
    • کم کردن قطعی وزن
    • کم کردن تضمینی وزن
    • آموزش کاهش وزن در خانه

    عباراتی مثل موارد بالا، به تعداد کمتری از حالت اصلی عبارت (مثلاً چطور وزن خود را کم کنیم) می‌باشد در حالیکه عبارت اصلی، با حجم بسیار بیشتری در گوگل جستجو می‌شود. با توجه به الگوریتم‌های جدید گوگل مثل الگوریتم مرغ مگس خوار، گوگل متوجه ارتباط آن عبارات با کلمه کلیدی اصلی می‌شود و رتبه‌بندی صفحات را بر مبنای این شناخت، انجام می‌دهد. به همین دلیل وقتی یک صفحه را برای یک کلمه کلیدی سئو می‌کنیم، برای کلمات کلیدی مرتبط و مشابه با کلمه اصلی هم رتبه‌بندی و سئو می‌شویم. پس می‌توان نتیجه گرفت که بهبود رتبه از طریق استفاده از کلمات کلیدی دنباله‌دار کمکی چندان آسان نیست. شما اگر سختی سئو (Keyword Difficulty) کلمه کلیدی «چطور وزن خود را کم کنیم» را با دیگر انواع کلمات کلیدی طولانی مرتبط با آن مقایسه کنید، می‌بینید که دشواری سئو در همه آنها بالا است. نکته مهم‌تر آنکه نباید صفحه خود را برای یک کلمه کلیدی‌ دنباله‌دار کمکی بهینه‌سازی کنید. بهتر است آن را همسو با متداول‌ترین حالت جستجوی موضوع بهینه‌سازی کرد.

     

    کلمات کلیدی دنباله‌دار موضوعی چیست؟

    کلمات کلیدی دنباله‌دار موضوعی، حجم جستجوی پایینی داشته و متداول‌ترین روش جستجوی موضوع را نشان می‌دهند. به عنوان مثال، کلمه کلیدی “keyword cannibalization” در تصویر زیر را بررسی می‌کنیم:

    کلمات کلیدی دنباله‌دار موضوعی
    نمونه نتایج بررسی حجم جستجوی ماهانه در کلمات کلیدی

    این عبارت ماهی 250 بار جستجو می‌شود اما دلیلش وجود روش متداول‌تری برای جستجوی این موضوع نیست؛ دلیل پایین بودن میزان جستجوی این کلمه کلیدی، کم‌اهمیت بودن این موضوع برای مخاطبان است. ما در این‌جا به دو نکته می‌رسیم:

    • نخست این‌که بهبود رتبه از طریق استفاده از کلمات کلیدی طولانی موضوعی اغلب آسان‌تر است چون رقابتی نیستند. اکثر افراد حاضر نیستند برای موضوعات با ترافیک پایین زمان و هزینه سئو صرف کنند.
    • دوم این‌که کلمات کلیدی طولانی موضوعی می‌توانند حجم زیادی ترافیک به سوی سایتتان هدایت کنند اما باید به تعداد زیادی از آن‌ها محتوای سئو شده تولید و منتشر کنید.

    شما می‌توانید در ابزار «کی‌ورد اکسپلورر» و از طریق جستجو به‌دنبال موضوعات با حجم جستجوی پایین و کلمه کلیدی با سختی پایین، به دنبال کلمات کلیدی طولانی موضوعی بگردید. اگر موضوع مشابه با خود کلمه کلیدی هم‌خوانی داشت، معمولاً این کلمه کلیدی دنباله‌دار از نوع موضوعی خواهد بود.

    انواع کلمه کلیدی از نظر موضوع و هدف

    قصد یا نیت کلمه کلیدی به شما می‌گوید که قصد فرد جستجوکننده در استفاده از آن عبارت برای جستجو چیست. می‌دانیم که کاربران برای کسب اطلاعات درباره هر چیز کوچک و بزرگی از گوگل استفاده می‌کنند؛ آیا قصد دارند چیزی بخرند؟ آیا دنبال کسب اطلاع از چیزی هستند؟ آیا مشغول بررسی گزینه‌ها هستند و هنوز قصد خرید ندارند؟ در دنیای سئو 3 نوع قصد و نیت برای جستجوی افراد تعریف شده است:

    1. قصد تراکنشی
    2. قصد هدایتی
    3. قصد اطلاعی

    کلمات کلیدی تراکنشی

    جستجوهایی که قصد خرید از وبسایت‌ها را نشان می‌دهند. مثال:

    • خرید آنلاین کتاب دست دوم
    • خرید بلیط هواپیما تهران مشهد
    • خرید مانتو زنانه اداری

    کلماتی مانند خرید، اشتراک، قیمت، کد تخفیف و … در چنین جستجوهایی مشاهده می‌شوند. قانون نانوشته‌ای هم وجود دارد که می‌گوید اگر یک کاربر نام و مشخصات دقیق یک محصول را جستجو کرد (مثلاً کفش پیاده‌روی آدیداس مردانه مدل 2021) بدون آنکه از کلمه خرید و قیمت و … استفاده کند، قصد خرید آن را دارد.

    کلمات کلیدی اطلاعی

    جستجوهایی که در آن‌ها به دنبال اطلاعاتی مانند مسیرها، حقایق، اخبار، اطلاعات عمومی و فهمیدن چیزی هستیم. مثال:

    • تاج محل کجاست
    • نقطه جوش آب چند است
    • تفاوت LCD و LED

    افراد در چنین جستجوهایی ممکن است تصمیم گرفته‌ باشند محصولی را خریداری کنند اما درحال‌حاضر به دنبال نظرات و کسب اطلاع درباره محصول و مقایسه قیمت آن هستند (مثلاً نقد و بررسی آیفون 13). اگرچه این واژه‌ها معمولاً نرخ بازگشت سرمایه خوبی به ارمغان نمی‌آورند اما استفاده از آن‌ها ترافیک را به سمت سایت شما هدایت خواهد کرد و اعتبار شما به‌عنوان راهنمای افراد افزایش می‌یابد.

    کلمات کلیدی هدایتی

    جستجوهایی هستند که قصد هدایت شدن به وبسایت یا محتوای خاصی را نشان می‌دهند. مثال:

    • اینستاگرام وریا غفوری
    • سایت ثبت نام وام مسکن
    • سابقه تامین اجتماعی

    افراد در این جستجو می‌دانند می‌خواهند به کجا هدایت شوند و تنها به دنبال آدرس آن هستند. اگر برند سایت، مطرح و معروف است باید به سراغ این کلمات کلیدی رفت.

     

    کلمات کلیدی برند

    آن دسته از کلمات کلیدی سئو که در آن از نام برندها استفاده می‌شود. مثلاً خرید گوشی از دیوار، قیمت لپتاپ دیجیکالا، عطر شنل و …

    کلمات کلیدی مبتنی بر مکان

    کلمات کلیدی سایت مانند «دندانپزشکی در تهران» در این جستجوها به چشم می‌خورند. استفاده از این کلمات کلیدی برای کسب و کارهایی که در یک منطقه خدمات می‌دهند، پیشنهاد می‌شوند.

    کلمات کلیدی منفی

    این کلمات کلیدی به قسمت تبلیغات گوگل افزوده می‌شوند تا تبلیغات شما در آن نشان داده نشود. مثلا اگر واژه «رایگان» را به‌عنوان کلمه کلیدی منفی انتخاب کنید، گوگل تبلیغ شما را به افرادی که واژه رایگان را در ترکیب کلمات کلیدی مد نظر شما استفاده و جستجو کرده‌اند، نشان نمی‌دهد. شما با این کار مخاطب خود را بهتر پیدا خواهید کرد و دقیقا مشخص می‌کنید تبلیغ‌تان کجا نشان داده شود. مثلاً اگر کلمه کلیدی اصلی شما «مشاوره کنکور» است و کلمه «رایگان» را منفی کرده باشید، تبلیغ شما برای «مشاوره کنکور نمایش» داده می‌شود اما برای «مشاوره کنکور رایگان» یا «مشاوره رایگان کنکور» نمایش داده نمی‌شود.

    ویژگی‌های کلمات کلیدی سئو

    کلمات کلیدی چند ویژگی اصلی دارند:

    • حجم جستجو
    • رقابت
    • هزینه به ازای هر کلیک
    • تعداد کلمه
    • قصد و نیت

    حجم جستجوی کلمه کلیدی

    حجم جستجو (Search volume) نشان می‌دهد که یک کلمه کلیدی در بازه زمانی مشخص چند بار در گوگل جستجو شده است. این معیار معمولا به‌صورت ماهانه سنجیده می‌شود و عددی تقریبی اما نزدیک به واقعیت است تا بتوانید بفهمید که این کلمه کلیدی چند بار جستجو شده و قادر است چه میزان ترافیک به سوی سایتتان هدایت کند. طبیعتاً انتخاب کلمه کلیدی پرتکرارتر، تعداد بیشتری بازدیدکننده به همراه خواهد داشت اما سئو شدن در این کلمات کلیدی، به این سادگی نیست چون حجم جستجو تنها عامل تاثیرگذار بر رتبه سایت نیست. برای درک این موضوع باید به میزان رقابت بر سر کلمه کلیدی پرداخت.

    میزان رقابت کلیدی

    هر چقدر که حجم جستجوی کلمه کلیدی بالا باشد، نباید میزان رقابت بر سر آن را از قلم انداخت. هر چه رقابت برای سئو شدن در آن کلمه کلیدی بیشتر باشد تعداد وبسایت‌هایی که رقیب شما در نتایج گوگل هستند، بیشتر خواهد بود. ابزارهای مختلفی جهت سنجش رقابت وجود دارد که در این قسمت به دو مورد می‌پردازیم:

    • سختی کلمه کلیدی: این معیار نشان می‌دهد که ورود به صفحه نخست نتایج چه میزان رقابتی است. به علاوه می‌بینید که وبسایت‌های صفحه نخست چه میزان توانمند و معتبر هستند. شما باید برای پیروزی در این رقابت، متفاوت عمل کنید تا بتوانید بر دشواری کلمه کلیدی غلبه کنید.
    • حجم رقابت: این معیار نشان می‌دهد که تبلیغات گوگلی در صفحه نخست نتایج چه میزان رقابتی است. شما هزینه تبلیغات و توانایی تبلیغ‌کنندگان را مشاهده خواهید کرد.

    به طور کلی، بررسی سختی کلمه کلیدی به مدیریت سئو و ارزیابی حجم رقابت به اولویت‌بندی تبلیغات کمک خواهد کرد. یک راه ساده برای فهمیدن میزان رقابت کلمه کلیدی، استفاده از آمار گوگل است. به تصویر زیر دقت کنید.

    رقابت کلمات کلیدی سایت
    نتایج بیشتر به معنی رقابت بیشتر بین سایت‌ها برای کسب رتبه اول گوگل است.

    هزینه کلمه کلیدی

    در بحث تبلیغات گوگل ادز، هر کلمه کلیدی قیمتی دارد و هزینه PPC آن نشان می‌دهد که قیمت هر بار کلیک روی آگهی شما چقدر است. ارزیابی هزینه کلمه کلیدی حین برنامه‌ریزی تبلیغات و مدیریت بودجه تبلیغ و براورد هزینه آن حائز اهمیت است. با توجه به نرخ فعلی دلار، اگر میانگین قیمت هر کلیک 30 سنت باشد، آیا پرداخت این مبلغ به ازای هر کلیک روی آگهی شما و ورود بازدیدکننده به سایتتان مقرون به صرفه است؟

    تعداد کلمات کلمه کلیدی

     

    منظور از تعداد کلمه، تعداد واژه‌های عبارت است. وام بانکی، کلمه کلیدی 2 واژه‌ای است اما آموزش زبان آلمانی در خانه، 4 کلمه دارد. دو ویژگی قبلی یعنی حجم جستجو و رقابت، اهمیت بیشتری در کلمات کلیدی سئو دارند اما تعداد واژه نیز حائز اهمیت است. شما می‌توانید در ابزاری مانند «Semrush» به دنبال کلمات کلیدی 5 کلمه‌ای یا بیشتر بگردید. اما این کار چه فایده‌ای دارد؟ صفحه شما از این طریق در زیرمجموعه جستجوهای بیشتری قرار می‌گیرد. عبارتی با پنج کلمه یا بیشتر از تک واژه «وام» معنادارتر است. به علاوه تمرکز بر کلمات کلیدی معنادار با قصد مشخص آسان‌تر است.

    روش ساخت کلمات کلیدی آنلاین

    بیشتر افراد می‌دانند که باید به دنبال کدام کلمات کلیدی باشند اما دقیقاً نمی‌دانند برای پیدا کردن و ساخت کلمات کلیدی آنلاین چطور اقدام کنند. به همین خاطر بهتر است برای یافتن کلمات کلیدی مناسب تحقیق کنیم. روش‌های بسیاری برای این کار وجود دارد اما ساده‌ترین آن‌ها استفاده از ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی‌ است. طرز کار بیشتر این ابزارها مشابه است؛ ابتدا تعدادی از کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکارتان را وارد می‌کنید و ابزار، همه کلمات کلیدی مرتبط با آن را به شما نمایش می‌دهد.

    مثلا فرض کنید فروشنده آنلاین هدفون هستید. هدفون‌، ایرباد و هندزفری از جمله کلمات کلیدی اصلی شما خواهند بود. اگر این کلمات کلیدی به سایت‌های تحقیق و ساختت کلمات کلیدی آنلاین داده شود، صدها کلمه کلیدی‌ مرتبط، حجم جستجوی ماهانه، هزینه تبلیغات و تعداد زیادی اطلاعات سئویی مرتبط با آنها را به شما نشان خواهد داد.

    تحقیق کلمات کلیدی
    ساخت صدها کلمه کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی اصلی

    انتخاب کلمات کلیدی برای سئو و بازاریابی موتورهای جستجو

    هر کلمات کلیدی که انتخاب می‌کنید بیانگر استراتژی سئو و بازاریابی آنلاین شما بوده و به اعتبارتان و نتایج آن سمت و سو می‌دهند. جهت انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای سئو و بازاریابی موتورهای جستجو باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

    • ابتدا حجم ورودی گوگل به سایتتان را به کمک سرچ کنسول گوگل بررسی کنید
    • چه محتوایی دارید که با جستجوی افراد همسو است؟ برای یافتن آن محتوا از چه کلماتی استفاده می‌کنید؟
    • محصول خود را چگونه به یک تازه‌وارد به سایتتان معرفی می‌کنید؟
    • از کلماتی که چندین معنا دارند دوری کنید.
    • به خود سخت نگیرید؛ به دنبال کلمات کلیدی دنباله‌دار با قصد مشخص و رقابتی در سطح پایین‌تر باشید.
    • نباید از همان ابتدا به دنبال واژه‌هایی رفت که رقابت بر سرشان زیاد است.
    • از کاربران خود بپرسید چگونه وبسایت شما را در گوگل جستجو می‌کنند تا برای سئو، محتوا و یا تبلیغات گوگلی، کلمه کلیدی دقیق‌تری تعریف کنید
    • از یک کلمه کلیدی اصلی و 2 تا 5 کلمه کلیدی فرعی ثابت استفاده کنید.

    استفاده از کلمات کلیدی سئو در صفحه وب

    استفاده رندوم، بی‌برنامه و یا زیاد از کلمات کلیدی در مقالات بی‌فایده است. ارزش قائل شدن برای بازدیدکنندگان از اصول مهم سئو تولید محتوا محسوب می‌شود.

    شما باید قبل از استفاده از کلمات کلیدی به چند نکته اصلی توجه کنید. بهتر است برای هر بخش از سایت خود (صفحات، مقالات و …) از کلمات کلیدی منحصربه‌فرد استفاده کنید تا افراد مطمئن شوند محصولتان همان چیزی است که می‌خواهند (مطابقت کلمه جستجو شده با کلمه سئو شده در صفحه). کلمات کلیدی در بخش‌های مختلفی از یک صفحه یا یک مقاله باید استفاده شود تا هم گوگل متوجه ماهیت کلمه کلیدی سئو شود و هم به نوعی مخاطبان را تحث تاثیر قرار دهد. از جمله جاهایی که باید کلمه کلیدی و کلمات کلیدی LSI آن استفاده شود، عبارت است از:

    • عنوان
    • تگ توضیحات صفحه
    • آدرس URL صفحه
    • پاراگراف اول
    • داخل متن
    • نام جایگزین تصاویر
    • و … (برای اطلاعات بیشتر، مقاله سئوی داخلی را مطالعه کنید).

    سئو کلمه کلیدی

    توجه به نیت جستجو روش اصلی بهینه‌سازی سایت برای کلمات کلیدی محسوب می‌شود. ما پیش‌تر به این مسئله پرداختیم اما تاکید بر ضرورت آن حائز اهمیت است. اگر قصد دارید با نوشتن یک مقاله در مورد اتو بخار، رتبه خود را افزایش دهید احتمالاً شدنی نیست. گوگل می‌داند که جستجوکنندگان به دنبال خرید هستند و نه یادگیری. به همین خاطر است که عمدتاً پنج مورد نخست نتایج جستجو محصولات سایت‌های فروشگاهی هستند. اما توجه به نیت جستجو فقط به معنای ایجاد محتوای مناسب نیست. شما باید بدانید جستجوکنندگان انتظار دارند چه ببینند. مثلا فرض کنید «بک‌لینک» کلمه کلیدی شماست. از نخستین نتایج مشخص است که جستجوکنندگان به دنبال مقاله هستند پس می‌دانید که باید چه نوع محتوایی تولید کنید. اما باید چه نوشت؟ باید روی چه موضوعاتی از بک لینک تمرکز کرد؟ شما می‌توانید با بررسی صفحاتی که نتایج اول گوگل را در این کلمه دارند، به پاسخ این سوالات دست پیدا کنید. در این مورد، سوال «بک‌لینک چیست؟» تمرکز اصلی همه مقالات است و باید شما هم آن را در نظر بگیرید؛  اما این پایان ماجرا نیست. شما باید به دیگر جزئیات صفحات نخست نیز توجه کنید. مثلاً تقریبا همه مطالب برتر درباره بک‌لینک به موارد زیر پرداخته‌اند:

     
    • بک‌لینک چیست؟
    • بک‌لینک‌ها چه اهمیتی دارند؟
    • انواع بک‌لینک کدامند؟
    • چطور بک لینک بگیریم؟
    • روش‌های رایگان ساخت بک لینک
    • و …

    این یعنی بیشتر جستجوکنندگان به دنبال یافتن پاسخ این سوالات هستند و شما نیز باید در محتوای خود به آنها پاسخ ارائه کنید.

    استفاده از کلمات کلیدی در طراحی استراتژی بازاریابی محتوایی

    اگرچه می‌توان از کلمه کلیدی آغاز کرد و برایش محتوا نوشت اما گاهی محتوا آماده است و باید برای آن، کلمه کلیدی پیدا کنید. باید برای این کار از نقشه محتوا استفاده کرد. این نقشه به شما کمک خواهد کرد تا تاثیر محتوایتان را درک کرده و نقاط ضعف را شناسایی کنید. از آن‌جا که کلمات کلیدی، ماهیت صفحات سایت شما را تعریف می‌کنند می‌توان از آن‌ها جهت سازماندهی محتوا و ایجاد استراتژی استفاده کر،. ابتدا یک صفحه در اکسل ساخته و کلمات کلیدی اصلی هر مطلب را یادداشت کنید. سپس می‌توان مقادیر حجم جستجو، ترافیک ارگانیک و دیگر اطلاعات مرتبط با آن کلمه کلیدی و کسب‌وکار خود را به صفحه اضافه کنید. باید هر کدام از صفحات، کلمات کلیدی اختصاصی داشته باشند. صفحه اصلی شما کلمات کلیدی کلی و جامع و صفحات محصول و مطالب‌تان کلمات کلیدی تخصصی‌تر خواهند داشت. در مرحله بعد، متناسب با کلمه کلیدی و تحقیقی که از نتایج اول گوگل انجام دادید، موضوع محتوای مناسب برای هر کلمه کلیدی سئو و سرفصل‌ها و مباحث آن را مشخص کرده و بدین ترتیب، نسخه اولیه اما کاربردی از استراتژی محتوا خواهید داشت.

    جمع‌بندی از کلمات کلیدی سایت

    بحث کلمات کلیدی گرچه با توجه به الگوریتم‌های جدید گوگل کمرنگ‌تر شده و جای خود را به مفهوم کلیدی داده، اما همچنان باید در انتخاب و نحوه استفاده از کلمات کلیدی سایت دقت و توجه کافی به خرج داد. یکی از موارد مهم برای این کار، ساخت کلمات کلیدی آنلاین به کمک تکنیک‌های تحقیق کلمات کلیدی است که در این مقاله به اختصار توضیح داده شد. کلمات کلیدی، پلی بین محتوای شما، نیاز و قصد کاربر و همچنین فهم موتور جستجو از آن می‌باشد و به همین دلیل، در دنیای سئو توجه ویژه‌ای به Keywords می‌شود. در صورت علاقه‌مندی به یادگیری بیشتر در زمینه سئو، مقاله آموزش جامع و رایگان سئو پیشرفته را بخوانید.

    • keyword inseoo
    • ۰
    • ۰

    ویژگی کلمات کلیدی

     

     

    درک ویژگی های کلمه کلیدی

     

    داده‌های بسیار زیادی در مورد کلیدواژه‌های مورد استفاده‌ی مردم در موتورهای جستجو در دسترس ما قرار دارند و پیش از تصمیم‌گیری در مورد گنجاندن کلمات کلیدی در استراتژی سئو باید ویژگی‌های مختلف مربوط به کلیدواژه‌ها را ارزیابی کنیم. سه مورد هستند که باید در هنگام انتخاب کلیدواژه‌ها مدنظر داشته باشید ارتباط، حجم جستجو و رقابت.

    بیایید با ارتباط شروع کنیم اولین کاری که باید انجام دهید، تصمیم‌گیری در مورد ارتباط کلمه‌ی کلیدی با کسب‌وکارتان است و باید یک سوال ساده از خود بپرسید آیا کلمه‌ی کلیدی می‌تواند انعکاس دقیقی را از ماهیت محصولات و خدمات شما داشته باشد؟ اگر این‌گونه است باید سراغش بروید.

    هدف شماره‌ی اول موتور جستجو یافتن و تحویل مرتبط ‌ترین داده‌ها با عبارت جستجو شده توسط کاربران است بهترین روش برای درک رفتار جستجوی کاربران درک تفکرات آن‌ها می‌باشد. مثالی که پیش‌ تر در همین فصل مطرح کردیم را یادتان هست اگر به دنبال خرید ماشین باشید، چگونه از موتور جستجو استفاده می‌کنید؟ احتمالاً در گوگل صرفاً کلمه‌ی ماشین را جستجو نخواهید کرد. درعوض احتمالاً جستجویتان را تخصصی‌تر کرده و دقیقاً همان چیزی که می‌خواهید را در گوگل تایپ خواهید کرد. مثلاً می‌نویسید تویوتا کمری 2013. حال اگر سازمانی هستید که می‌خواهید تویوتا کمری دست‌دوم بفروشید و یکی از صفحات وب‌سایتتان را به آن اختصاص داده‌اید، می‌توانید این مورد را به عنوان یک کلیدواژه‌ی مرتبط لحاظ کنید.

    بهترین ویژگی کلیدواژه‌های مرتبط این است که به احتمال زیاد می‌توانند ترافیک تخصصی‌تری را به سمت وب‌سایتتان هدایت کنند. دومین موردی که باید مدنظر داشته باشید حجم جستجو است. شاید تویوتا کمری 2013 ارتباط بسیار زیادی با کسب‌وکارتان داشته باشد و منجر به فروش شود، اما درصد جستجوی آن در گوگل خیلی بالا نیست.

    حجم جستجو به تعداد جستجوهای یک ماه برای یک کلیدواژه‌ی به‌خصوص اطلاق می‌‌شود. اگر از ابزاری نظیر کیورد پلنر گوگل استفاده کنید تعداد متوسط جستجوهای عبارت در 12 ماه اخیر را به شما نشان می‌دهد. از آن‌جایی که این یک مقدار متوسط است، عواملی همچون فصل و الگوهای گرایش را به حساب نمی‌آورد. پس اگر کسب‌وکارتان فصلی است احتمالاً باید به ویژگی گرایشات حجم جستجو در کیورد پلنر یا گوگل ترندز نگاه کنید و از آن برای تحلیل کلمات کلیدی‌تان بهره بگیرید.

    حال بیایید به رقابت نگاهی بیاندازیم منظورمان این است که رقابت برای افزایش رتبه با این کلیدواژه در صفحات موتور جستجو چه‌قدر دشوار خواهد بود؟ اگر یک محصول یا فناوری جدید را به بازار معرفی نمی‌کنید، احتمالاً باید دنبال یافتن محتوایی مشابه با خودتان در وب باشید و می‌توانید به مواردی همچون تعداد صفحات موجود در مورد موضوع مربوطه یا میزان قدرت و اطمینان وب‌سایت‌های رقیبتان بپردازید، همچنین بک‌ لینک به سایت آن‌ها نیز مهم است تعدادی ابزار مفید و پولی در این زمینه وجود دارند که به شما در راستای بررسی این معیارهای رقابتی کمک خواهند کرد. به عنوان نمونه می‌توان به ابزار کیورد دیفیکالتی موز اشاره کرد.

    بیایید سه سطح از ویژگی متفاوت را در مورد موضوع “ماشین” تایپ کنیم. با این ابزار به راحتی می‌توانیم مقایسه‌ای را میان حجم جستجو و رقابت انجام دهیم. حتی می‌توانیم تحلیل عمیق‌تری را در مورد گزارش‌های جستجو انجام دهیم تا درک بهتری را از جنبه‌های رقابتی صفحات رتبه‌ بالا برای این عبارت‌ها بیابیم. این نوع تحلیل می‌تواند یک بررسی عمیق و نگاه واقع‌گرایانه را در مورد رتبه‌بندی با استفاده از کلیدواژه‌ی مورد جستجو به وجود بیاورد، اما حتی ابزارهای پولی همانند این مورد نیز یک روش برای نگریستن به رقابت و ارزیابی کلیدواژه در جستجوهای پولی یا بازارهای مربوط به نرخ کلیک هستند.

    تعداد تبلیغ‌کنندگان جستجو که به شکلی فعال در عرصه‌ی قیمت‌گذاری برای کلیدواژه فعال هستند می‌تواند به عنوان یک فیلتر در راستای مقایسه‌ی دشواری کلیدواژه در مقایسه با جستجوهای ارگانیک عمل کنند. کیورد پلنر گوگل ستونی تحت عنوان رقابت دارد که این موضوع را به شما نشان می‌دهد، درحالی ‌که رابط کاربری صرفاً نمرات پایین، متوسط یا زیاد را در اختیارتان قرار می‌دهد. با یک ترفند کوچک می‌توانید فهرست را دانلود کرده و برای معیار رقابت، عدد بسیار دقیق‌تری را بر اساس معیاری بین صفر و یک دریافت کنید. حتماً از فیلترها و ابزارهای مرتب کردن اکسل استفاده کنید تا کلیدواژه‌های طولانی و بسیار مرتبط را با رقابت کمتر بیابید. با ذکر مثالی سریع هر سه مورد را با همدیگر بررسی کنیم و سه رکن اساسی در جستجوی کلمه‌ی کلیدی یعنی ارتباط، حجم و رقابت را بررسی کنیم مشاهده کردیم. چگونه عباراتی همچون تویوتا کمری 2013 دست‌دوم می‌تواند نسبت به عبارت عمومی ماشین یا ماشین دست‌دوم بهتر بوده و از ارتباط بیشتری برای کمپانی‌های فروشنده‌ برخوردار باشد.

    از منظر رقابت نیز مشاهده کردیم که این عبارات عمومی در چه وضعیتی قرار دارند. همچنین تبادلات میان حجم جستجو را در تقابل با ارتباط و رقابت مشاهده کردیم. امیدواریم که هم‌اکنون بتوانید مشاهده کنید که بسیاری از سازمان‌ها تعداد زیادی از انواع کلیدواژه‌های مرتبط را با حجم جستجوی نه‌چندان بالا پیدا می‌کنند. اما با توجه به ارتباط شدید آن کلیدواژه با کسب‌وکارشان تلاش‌های سئوی خودشان را به سمت درست هدایت می‌کنند غالباً اگر تمامی کلمات مرتبط ولی دارای رقابت پایین را در یکجا جمع کنید می‌توانید تعداد زیادی از بازدیدکنندگان مرتبط و خریدار را به سمت وب‌ سایتتان هدایت کنید. پس بگذارید که رقبایتان بودجه‌ی زیادی را صرف پیروی از کلیدواژه‌های ماشین و ماشین دست‌دوم کنند و رویه‌ی خودتان را برای جستجوی کلمه‌ی کلیدی پی بگیرید تا مرتبط ‌ترین حجم جستجو با کمترین رقابت را به سمت خودتان جلب کنید.

     

    • keyword inseoo
    • ۰
    • ۰

    کلمه کلیدی چیست؟ معرفی ویژگی های مهم کلمات کلیدی

    در این مقاله قصد داریم در مورد این که کلمه کلیدی چیست؟ و چه ویژگی هایی دارد صحبت کنیم. لطفا در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

    هنگامی که به دنبال اطلاعاتی در مورد کلمات کلیدی در رابطه با SEO هستید، با اطلاعات مربوط به تحقیقات کلمه کلیدی بمباران می شوید و البته، اگر دوست دارید صفحه شما رتبه بندی شود و در نتایج گوگل دیده شود، این نکته بسیار مهم و قابل اهمیت است که چه کلمه کلیدی ای انتخاب کنید؟ اما درک این نکته که اصل اساسی یک کلمه کلیدی چیست، نیز مهم است و این همان چیزی است که ما در این بخش برای شما توضیح خواهیم داد.

    کلمه کلیدی چیست؟

    کلمه کلیدی چیست؟

    یک کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی متمرکز همانطور که برخی آن را صدا می نامند، کلماتی هستند که مطالب موجود در صفحه شما را بازتاب می دهند یا به بهترین شکل پیام شما را به مخاطب و گوگل ارسال می کند. در واقع کلیدواژه همان عبارت جستجو است که می خواهید با یک صفحه خاص به آن رتبه دهید.

    کلمه یا عبارت کلیدی کلمه ای است که کاربران اینترنت برای رسیدن به هدفشان آن را در موتور های جست و جو سرچ می کنند تا به نتیجه دلخواهشان برسند. به عبارتی کلمه کلیدی معرف مقاله شما در موتور های جست و جو و اینترنت می باشد.

    • keyword inseoo
    • ۰
    • ۰

    سئو کلمات کلیدی چیست و چرا اهمیت دارد؟

    کلمات کلیدی برای برآورده کردن نیازهای کاربران، الهام‌بخش تمام محتواها هستند. اما آیا کلمات کلیدی هنوز برای بهینه‌سازی موتور جستجو مهم هستند؟

    با تولید محتوای صوتی به کاربر خود احترام بگذارید و سئو سایت خود را متحول نمائید. برای ثبت سفارش محتوای صوتی یا پادکست با کمترین هزینه ممکن در سایت ثبت نام نموده و سفارش تولید محتوای صوتی ثبت نمائید.

    02147628500

    ثبت سفارش تولید محتوا صوتی

    نویسنده: 

    امیدی

      بهینه سازی موتور جستجو کلمات کلیدی سئو کلمات کلیدی کلمه کلیدی سئو 

    برای سفارش آنلاین سئوی پایه کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین سئوی پایه ثبت نمائید تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.

    ثبت سفارش سئوی پایه

     وقتی نوبت به سئو می رسد، کلمات کلیدی مهم می شوند. به همین دلیل است که کلمات کلیدی برای برآورده کردن نیازهای کاربران، الهام‌بخش تمام محتواها هستند. اما آیا کلمات کلیدی هنوز برای بهینه‌سازی موتور جستجو مهم هستند (SEO)؟

    آیا کلمات کلیدی برای گوگل مهم هستند؟

    • پاسخ کوتاه: صددرصد.
    • پاسخ طولانی‌تر: بهتر است ادامه مطلب را دنبال کنید.

    سئو کلمات کلیدی چیست؟

    سئو کلمات کلیدی از واژه‌های تکی، تا عبارات پیچیده برای اطلاع‌رسانی در مورد محتوای وب سایت جهت افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک، مورد استفاده قرار می‌گیرد. مخاطبین تان زمانی که چیزی مربوط به برند شما را جستجو می‌کنند از کلمات کلیدی استفاده می‌کنند.

    هنگامی که به طور موثر تحقیق و بهینه سازی در این رابطه شود، واژه‌های کلیدی سئو به عنوان یک راه ارتباطی برای اتصال مخاطب هدف با وب سایت شما عمل می‌کنند.

     

    سئو

     

    آیا کلمات کلیدی در سئو همچنان مهم هستند؟

    "کلید واژه‌ها از بین رفته‌اند"؛ اگر قبلا در این مورد شنیده اید یا اولین بار است که با این مفهوم آشنا می‌شوید، مهم نیست. باید بدانید که این عبارتی است که همچنان به درون حلقه‌های سئو مربوط می شود. بیایید با این مفهوم بیشتر آشنا شویم.

    تحولات متعددی در دنیای سئو رخ داده که این ادعا را رد می‌کند، اما چهار نکته اصلی به ذهن خطور می‌کند.

    ۱. کلمات کلیدی سفارشی نیستند.

    اگر در حوزه سئو تازه‌کار هستید، ممکن است از اینکه بدانید کلمات کلیدی سئو ارگانیک به راحتی در Google Analytics، Adobe Omniture، یا هر پلت فرم تجزیه و تحلیل دیگر قابل‌دسترس هستند، تعجب کنید. با این حال، وقتی در سال ۲۰۱۰  گوگل گام‌هایی برای حذف داده‌های کلیدواژه انجام داد، همه چیز تغییر کرد. در اواخر سال ۲۰۱۱ تا سال بعد، مقدار قابل توجهی از دید کلمات کلیدی ارگانیک سئو از بین رفت.

    طولی نکشید که کلید واژه اصلی سئو برای هر سایت غیر قابل دسترس شد. هنگامی که دید کلید واژه سئو  را از دست دادیم، بسیاری از افراد برای تهیه کلمات کلیدی اصلی تلاش های بسیاری کردند.

    ترفند های سئو

    روش های قدیمی از بین رفته اند

    اما چه چیزی واقعا فرق کرد؟ هر چه باشد، مردم هنوز هم در حال جستجو هستند و گوگل نحوه تفسیر محتوا را تغییر نداده است.  همه ما می دانیم که، "اگر درختی در جنگل بیفتد و هیچ‌کس اطراف آن نباشد تا صدایش را بشنود، آیا می توان گفت که صدایی ایجاد شده است؟"  این دو مشابه یکدیگرند. هیچ چیز فرق نکرد؛ فقط ما نبودیم تا صدای افتادن آن درخت را بشنویم.

    نتیجه: کلمات کلیدی از بین نرفته اند. روش قدیمی ردیابی آن‌ها در سئو از بین رفته است.

     

    تولید محتوای هدفمند 

     

    2.هوش مصنوعی و NLP کلمات کلیدی را منسوخ کرده‌اند.

    زمانی که گوگل در سال ۲۰۱۳ الگوریتم خود را بازسازی کرد، اعتبار کلمات کلیدی به چالش کشیده شد. الگوریتم مرغ مگس خوار با سریع و دقیق بودن خود، به گوگل کمک کرد هدف جستجو را به ویژه در مورد جستجوهای پیچیده، بهتر بشناسد. گوگل در سال ۲۰۱۵ رتبه‌بندی با هوش مصنوعی (RankBrain) را در ترکیب برای بهبود بیشتر توانایی‌های تشخیص و جستجو ترکیب کرد.

    کلمه کلیدی

    قبل از این، گوگل برای جستجو" کدام پیتزا فروشی در نزدیکی من تحویل غذا دارد؟" به محتوایی متناسب با این عبارت می پرداخت. بعد از رنک برین، گوگل از این کلمات کلیدی سئو به عنوان سیگنال‌های متنی برای یادگیری آنچه کاربر واقعا می‌خواست, استفاده کرد و در حال حاضر غالبا جستجو ها را بازنویسی می‌کند (به عنوان مثال عبارت جستجو شده را به "تحویل پیتزا" بازنویسی می کند).

    جزئی نگری گوگل

    دانستن اینکه گوگل ممکن است عبارت های مورد جستجو سئو را مورد بازبینی قرار دهد می‌تواند مفید بودن آن‌ها را تعیین کند نه منسوخ بودن آن‌ها را. اما در واقع گوگل از آنچه که گفتیم، باهوش‌تر است. در حقیقت ، از آنجا که گوگل تفاوت های جزئی تر را به صورت دقیق تر می فهمد و با هدف جستجوی واقعی ما هماهنگ است، می‌توان ادعا کرد که کلمات کلیدی سئو از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شوند.

    الگوریتم برت سئو

    این قطعاً در مورد برت صادق است. در اواخر سال ۲۰۱۹ گوگل با الگوریتم برت سئو به پختگی رسید. در طول سال های قبل از پیدایش آن، برت به دلیل توانایی اش در اجرای موثر بسیاری از محاسبات زبانی، استاندارد صنعت NLP شد.

    دیگر روزهایی که گوگل "ایست واژه ها – stop words" را نادیده می‌گیرد، گذشته‌است. در حال حاضر، هر کلمه در جستجوی شما (و ترتیب دقیقی که از هر یک استفاده می‌کنید) برای گوگل و سئو اهمیت دارد. و از آنجا که این واژه ها برای گوگل و سئو مهم است، آیا نباید برای ما مهم باشد؟

    نتیجه گیری:

    کلمات کلیدی نمرده اند. روش سابق گوگل برای تفسیر آن‌ها از بین رفته است.

     

    کلمات کلیدی

     

     جستجوی صوتی، کلمات کلیدی را بی‌فایده ساخته‌است.

    از آنجایی که جستجوی صوتی سئو گاه به گاه به عنوان انتخاب اصلی ما برای جستجو بکار برده می شود، بسیار رشد کرده است. بسیاری از افراد در مورد معنا و مفهوم این مدل جستجو و سئو آن، شگفت زده بودند. همه ما می‌دانستیم که سئو جستجوی صوتی بر کلمات کلیدی تاثیر می‌گذارد، اما آیا آن‌ها را از بین می برد؟

    ما به واسطه مهارت‌های تفسیر گوگل و تمایل بیشتر مان به صحبت کردن به جای تایپ کردن، به کاربران صوتی تبدیل شده ایم. در گذشته، اگر می‌خواستیم بدانیم که مثلا همسر اول برد پیت چه کسی بوده، فقط کافی بود "برد پیت" را جستجو کنیم. حال، ما به سادگی به گوگل می‌گوییم که چه می‌خواهیم: "چه کسی همسر اول برد پیت بود؟" یکی از دلایل اصلی این است که، ۱۵ درصد جستجوهای گوگل روزانه یونیک هستند و قبلا توسط هیچ کاربر دیگری سرچ نشده اند.

    این یک پیروزی بزرگ برای کاربران و چالشی برای متخصصان سئو است. به عنوان مثال، دانستن اینکه کدام کلید واژه های سئو به ندرت جستجو می شوند، تا کاربران را به سمت شما هدایت کند اندکی سخت است. تنها به این دلیل که جستجو ما ناقص است نمی توان گفت که اهمیت کلمات کلیدی کاهش می‌یابد.

    ما کلمات کلیدی مهم را مورد توجه قرار می‌دهیم.

    آیا از طریق جستجوی صوتی می‌توانید اولین آلبوم اسکارلت جوهانسون را بدون آوردن نام او یا نام آلبومش بیابید؟ (اصلا اسکارلت آلبوم دارد؟) گوگل این موضوع را، نه تنها در یک جستجو بلکه بین رشته‌های آن‌ها نیز درک می‌کند. بنابراین، اگر بتوانید چیزی را که می‌خواهید پیدا کنید، می توانید بگویید که آیا واقعا کلمات کلیدی سئو مهم هستند؟ البته که بله! این ما را مجبور می‌کند که به عقب برگردیم و به نمای بزرگ‌تری در حوزه جستجو و سئو نگاه کنیم. آن هم به جای آن که هر جستجو را به طور جداگانه بررسی کنیم.

    نتیجه گیری:

    کلمات کلیدی نمرده اند. ما از تایپ جملات به عنوان تنها روش جستجو استفاده می‌کنیم.

    نمونه کارهای تولید محتوا

     

     

    کیورد پلنر (Keyword Planner) ثابت کرد کلمات کلیدی تفاوت چندانی با هم ندارند.

    از ابتدای سال ۲۰۱۴ و پس از آن ابزار کیورد پلنر گوگل, گروه بندی کلمات کلیدی سئو برای عبارات مشابه را شروع کرد. به جای نشان دادن کلمه کلیدی (مثلا A  ) که 100 بار در ماه جستجو می شود و کلمه کلیدی A1 که در هر ماه 50 بار جستجو می‌شود ، آن‌ها را در کنار هم و با عدد 150 نشان می‌دهد.

    گوگل دلیل این کار را اطمینان حاصل کردن متخصصان از این‌که " از کاربران/مخاطبان احتمالی غافل نیستید" و " بتوانید پتانسیل تبلیغات خود را برای جستجوهای مرتبط سئو به حداکثر برسانید" اعلام کرده است. این توضیح به طور حتم نشان می‌دهد که قصد کاربران تفاوت زیادی بین عبارات مرتبط با هم ندارد. به نظر می‌رسد که این حرکت این مفهوم را تقویت می‌کند که موضوعات، و نه فقط کلمات کلیدی، همگی به سئو مربوط می شوند.

    با این حال، مشخص نیست که چرا جستجوی گوگل نتایج خود را برای کلمات کلیدی که کیورد پلنر آنها را مترادف با هم تشخیص می‌دهد، بالا می‌برد. در واقع، کیورد پلنر یک ابزار PPC است. البته حتما لازم نیست که یک نظریه پرداز باشید تا بفهمید که PPC چگونه برای گسترش هدف قرار دادن کلمات کلیدی سئو به پرداخت هزینه نیاز دارد.

    نتیجه گیری:

    کلمات کلیدی نمرده اند. اما معیارهای کلیدی گوگل تغییر کرده اند.

     

    کارگاه آموزشی آنلاین تولید محتوا در وب

     

    چرا کلمات کلیدی برای سئو مهم هستند؟

    کلمات کلیدی برای متخصصان گوگل به چند دلیل مهم هستند، اما در اینجا دو مورد مهم وجود دارد. کلمات کلیدی به ما نشان می‌دهند که چه هستند و چه چیزی می‌خواهند وهمینطور به ما این امکان را می‌دهد که نیازهایمان را با آنها برآورده کنیم. کلمات کلیدی سئو می‌توانند یک "هدف" ایجاد کنند که بازاریاب‌ها به آن واسطه, محتوا را هدف قرار دهند.

    کلمات کلیدی یک نوع سرنخ هستند!

    اهمیت کلمات کلیدی در سئو، بیرون از آن قرار دارد! بیایید کلمات کلیدی، رتبه‌بندی‌ها، ترافیک، یا حتی وب سایت تان را برای یک دقیقه فراموش کنیم. اگر احساسات واقعی مشتریان خود را میدانید، چگونه کسب‌وکار تان را به شکلی متفاوت به آنها ارائه می کنید؟ این دیدگاه در استراتژی بازاریابی سئو شما چقدر تاثیر گذار خواهد بود؟

    سئو

    در کتاب "همه دروغ میگویند "، سث استفنز داوید لوییز یافته‌های خود را در مورد روانشناسی رفتار جستجو انسان به اشتراک می‌گذارد. زمانی که در یک گروه متمرکز، یک برآورد و یا پاسخی در توییتر دریافت می‌کنیم، اجازه می دهیم تا آن پاسخ ها روی دیگران تاثیر بگذارد. وقتی در حال جستجو هستیم، چه؟ ترکیب ناشناخته بودن و دسترسی فوری به اطلاعات، راه را برای دیده شدن خالص به آنچه واقعا می‌خواهیم، باز می‌کند.

    ابزار تحقیق

    در اصل، تحقیق کلید واژه سئو یک ابزار تحقیق بازار قدرتمند است که می‌تواند در بسیاری از روش‌های مختلف (و نه فقط محتوای وب سایت) به کار رود. برای بیش‌ترین استفاده از کلمات کلیدی سئو ، شما باید فراتر از صراحت و انتخاب دقیق آنها گام بردارید و همچنین نشانه‌های ضمنی برای رسیدن به هدف واقعی هر کلمه کلیدی سئو را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اجازه دهید به عبارت مورد جستجو [ امن‌ترین گهواره کودک ۲۰۲۰ ] نگاهی بیندازیم:

    جستجو دقیق در مقابل ضمنی

    اطلاعات دقیق

    اطلاعات ضمنی

    نگرانی از بابت امنیت کودک

    احتمالا پدر و مادر قصد خرید دارند.

    انتخاب بیش از یک گهواره

    چیزی که باعث می شود نوزاد سالم و ایمن باشد.

    مقاله باید مربوط به سال 2020 باشد.

    درک استاندارد های ایمنی

       -

    در حال تحقیق برای گهواره هستند یا قصد خرید دارند.

    -

    ممکن است در فرآیند خرید به دنبال دیگر وسایل برای کودک نیز باشند.

    -

    ایمنی گهواره می تواند مهم تر از هزینه آن یا شکل و فرم ظاهری اش باشد.

    -

    احتمالا به دنبال لیستی از تخت خواب ها برای نوزاد هستند.

     

     کلمات کلیدی مانند پرسونای مخاطب هستند.

    پرسونا ها به عنوان مرکز هدف عمل می‌کنند. نمیتوان بعد از کلمات کلیدی سئو آنها را هدف قرار داد، اما با هدف گرفتن آن‌ها، ما خودمان را برای موفقیت آماده می‌کنیم. اینطور نیست که من فقط بخواهم با خانم های ۵۴ ساله (مشتریان) با نام های خاص, یک هدف بازاریابی را دنبال کنم. اما قرار داشتن در این سطح و فوکوس روی آنها کمک می‌کند تا مطمئن شوم که گروه درستی از مردم را جذب خود میکنم.

    در مقابل، اگر تمرکز ندارید و سعی می کنید از همه درخواست خرید کنید، به احتمال زیاد موفق نخواهید شد. این یک تناقض زیبا در سئو است. منحصر بفرد بودن مخاطب هدف تان اغلب به اندازه مخاطب واقعی تان است و برعکس.

    اطلاعات جستجوی گوگل

    این مشابه کلمات کلیدی سئو است. نگاهی سریع به اطلاعات جستجوی گوگل، به شما خواهد گفت که تنها یک کلمه کلیدی سئو واحد وجود ندارد. با این حال، داشتن یک کلمه کلیدی سئو اولیه برای هر صفحه، مسیر صحیح و پرسپکتیو را به شما می‌دهد، تا مخاطبان مناسب را از انبوهی از جستجوهای مرتبط به دست آورید.

    رایج ترین انواع کلمات کلیدی سئو چیست؟ (با مثال)

    کلمات کلیدی را می توان به چند روش برای انواع دلایل طبقه‌بندی و برچسب گذاری کرد. در اینجا رایج‌ترین نوع و نمونه‌هایی از کلمات کلیدی سئو آورده شده است.

    کلمات کلیدی حاوی نام برند در مقابل. کلمات کلیدی معمول:

    عبارت‌های جستجوی مربوط به یک برند حاوی نام تجاری هستند. این می‌تواند شامل نام‌های تجاری رسمی، علامت اختصاری برچسب دار، نام تبلیغاتی به همراه برند، شرکت‌های مادر و یا هر چیز دیگری با قصد جستجو باشد.

    واژه‌های معمول، یا غیر برند، واژه‌های کلیدی سئو دیگری هستند که می‌توانید در نظر بگیرید. عبارات کلامی اغلب مشکل مشتری یا پیشنهاد کسب ‌و کار شما را توصیف می‌کنند. برخی از کسب و کارها نام‌های غیر متمایزی دارند که می‌تواند این توصیف را مشکل تر کند. واژه‌های مربوط به جستجو براساس نام برند به طور کلی بیش‌ترین ترافیک را به این دلیل به دنبال دارند، که جستجوگر سطح ویژه‌ای از آشنایی تجاری و (اغلب) وابستگی با نام آن برند دارد.

    مثال‌ها:

    • کلید واژه مربوط به برند: هیوستون راکتس
    • کلید واژه معمولی: بزرگ‌ترین سازمان بسکتبال در تمام دوره ها

     

    آنالیز رایگان سئو

     

    کلمات کلیدی اصلی در مقابل کلمات کلیدی خاص

    کلمات کلیدی اصلی سئو، لیست اولیه و ابتدایی کلماتی هستند که شما فرآیند تحقیق کلمه کلیدی را با آنها شروع می‌کنید. آن‌ها به عنوان دانه‌هایی عمل می‌کنند که "گیاه" تان (محتوا) را پرورش می‌دهند تا سایت شما را رشد دهند.

    کلمات کلیدی اصلی سئو اغلب به وب سایت شما مربوط می‌شوند، نه کلیه صفحات. کلمات کلیدی سئو صفحات به طور کلی بعدها در فرآیند تحقیق کلید واژه یافت می‌شوند و تنها برای یک صفحه یا مجموعه‌ای از صفحات قابل‌استفاده هستند.

    مثال:

    • کلمات کلیدی اصلی: فروشگاه لوازم خانگی
    • کلمات کلیدی مخصوص صفحه سایت: لوازم برقی

    کلمات کلیدی هد در مقابل کلمات کلیدی طولانی

    آن‌هایی که بیش‌ترین تقاضای جستجو را دارند، اصطلاحا کلمات کلیدی هد سئو نامیده می‌شوند. و بالعکس، آن‌هایی که تقاضای جستجو نسبتا کمی دارند کلمات کلیدی طولانی در نظر گرفته می‌شوند.

    چرا؟ زمانی که شما آنها را به یک نمودار تبدیل می‌کنید، کلمات کلیدی هد سئو از نظر تعداد تنزل می‌یابند، در حالی که عبارات مورد جستجو طولانی همیشه پایدار به نظر می رسند. ۱۵ درصد جستجو گوگل روزانه به کلمات جدید و غیرتکراری اختصاص دارد، البته نباید تعجب کرد که اغلب جستجوها با کلمات کلیدی طولانی سئو در نظر گرفته می‌شوند، حتی اگر کلمه مورد نظر حجم جستجو زیادی را به خود اختصاص ندهد. کلمات کلیدی هد سئو و کلمات کلیدی طولانی ویژگی‌های متضاد دارند که در ادامه آورده شده است.

    تفاوت های بین کلمات کلیدی هد وکلمات کلیدی طولانی

    کلمات کلیدی هد

    کلمات کلیدی طولانی

    حجم جستجوی بالا

    حجم جستجوی کم

    رقابت بالا

    رقابت رتبه‌بندی پایین

    تبدیل ترافیک کم

    تبدیل ترافیک بالا

    تعداد کلمات کم

    تعداد کلمات زیاد

    برای صفحات سطح بالا بهترین انتخاب است.

    برای صفحات سطح پایین انتخاب مناسبی است.

    حاوی مفاهیم جستجوی چندگانه

    دارای هدف جستجو منفرد

     

    اگر تصور کنیم که کاربر به دنبال چیزی است که از نظر جغرافیایی در همان نزدیکی باشد: انتخاب این کلمات کلیدی می‌تواند بسیار ساده باشد، مانند "کتابخانه نزدیک من" یا " اتاقی برای اجاره". مثال:

    • کلمه کلیدی هد: باب دیلن

    • کلمه کلیدی طولانی: پدر یاکوب دیلن کیست؟

    کلمات کلیدی اولیه سئو در مقابل کلمات کلیدی ثانویه سئو

    این نوع کلمات کلیدی با نام "کلمات کلیدی هدف" یا "کلمات کلیدی اصلی" شناخته می شوند. این عبارات را می توان در بافت کامل سایت یا یک صفحه به کار برد. کلمات کلیدی ثانویه سئو (به نام کلمات کلیدی پشتیبان نیز شناخته می شوند) نیز شامل همه کلمات کلیدی دیگر هستند که شما آنها را هدف‌گیری و یا ترکیب می‌کنید.

    در برخی از زمینه‌ها، عبارات ثانویه آن‌هایی هستند که به شدت بهینه‌سازی شده‌اند، اما به عنوان یک اولویت در نظر گرفته نمی‌شوند. در حالات دیگر، کلمات کلیدی ثانویه سئو به صورت پشتیبانی معنایی و یا دنباله عمل می‌کنند تا به شما کمک کنند از کلمات کلیدی اصلی خود بهره بگیرید.

    نمونه ای از صفحه محصول کیت اصلاح مردانه:

    • کلمه کلیدی اصلی: کیت اصلاح

    • کلمه کلیدی ثانویه: ماهیانه، تیغ، تست رایگان، سفارشی

    بهینه سازی موتور جستجو

    جایگاه، گام یا کلمات کلیدی سئو مبتنی بر فاز

    سئو اغلب توصیه می‌کند که کلمات کلیدی خود را با توجه به یک قیف بازاریابی و یا سفر مشتری دسته‌بندی کنید. این می‌تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که مشتریان را در هر نقطه بحرانی هدف قرار می‌دهید. برخی از مجموعه‌ها نام برند را در نظر میگیرند (به عنوان مثال، آگاهی، ملاحظه، تبدیل، نگهداری)در حالی که دیگران بیشتر مشتری محور هستند (به طور مثال، آگاهی از مسئله، آگاهی از راه حل، آگهی از برند). به طور مشابه، برخی ذهنیت مصرف‌کننده (به عنوان مثال، ناوبری در سایت، دریافت اطلاعات، انجام تبادل)را در نظر می گیرند.

    مثال‌ها:

    • آگاهی: ایده های جشن تولد 30 سالگی

    • رسیدگی: نکات مربوط به سفر لاس وگاس

    • تبدیل: بسته‌های پشنهادی پرواز و هتل لاس وگاس

    • حفظ و نگهداری: برنامه وفاداری ماندالای بی

    کلمات کلیدی عمومی سئو در برابر کلمات کلیدی محلی سئو

    یک کلید واژه محلی سئو بسته به کاربردش، می‌تواند به معنی یکی از این دو چیز باشد:

    ۱. اسم رستوران مانند "فونیکس"، یا کلمه کلی "رستوران‌ها" یا "چه ساعتی رستوران واتابورگر بسته می شود".

    ۲. کاربر احتمالا براساس یک منطقه خاص جستجو می کند: به عنوان مثال، " چرا اوکلاهما جوز نام خود را تغییر داد؟" این فرد می‌تواند به عنوان یک کاربر محلی در نظر گرفته شود، چون از کانزاس یا میسوری جستجو را انجام می دهد.

    مثال‌ها:

    • کلمه کلیدی محلی: اجاره مکان ۲ خوابه در فونیکس

    • کلمه کلیدی عمومی: ارزش بیمه مستاجران چقدر است؟

     

    مشاوره بازاریابی اینترنتی

     

    کلمات کلیدی سئو کاربران

    به ندرت کسی خود را در طی جستجو به موتور های جستجو معرفی می‌کند. آخرین باری که جستجو کردید را به خاطر بیاورید، آیا چنین چیزی نوشتید؟ "من یک بازاریاب ۲۰ ساله هستم که به دنبال ... هستم." این اتفاق هرگز نمی افتد. با این حال، کاربر می‌تواند در اطلاعات ضمنی جستجو خود کلماتی را وارد کند که حرفه و نیاز او را تعیین می کند.

    تقریبا هیچ عبارت مورد جستجو به طور انحصاری توسط یک گروه خاص جستجو نمی‌شود، اما بسیاری از افراد به سمت یک موضوع واحد گرایش دارند. یکی از بهترین روش‌ها سئو برای فهمیدن این که چه کسی جستجو می‌کند، گوگل است. اگر کار گوگل این است که آنچه را کاربر می خواهد به او ارائه دهد ، پس مخاطب مورد نظر برای نتایج برتر باید همان مخاطبی باشد که عبارت مورد نظر خود را برای جستجو وارد می کند. مثال‌ها:

    • بیمار: آیا دیابت ارثی است؟
    • دکتر: ارائه الگوریتم درمان T2DM(مربوط به دیابت)

    کلمات کلیدی همیشه سبز در مقابل کلمات کلیدی موضوعی در سئو

    کلمات کلیدی همیشه‌سبز سئو یک حجم جستجوی ثابت اما کم در طول زمان دارند. از طرف دیگر، واژه‌های کلیدی موضوعی سئو فصلی بوده (به عنوان مثال، ایده های هدیه روز ولنتاین)، یا پیوسته هستند (مثلا، تیلور سویفت). برخی از کلمات کلیدی همیشه‌سبز سئو می‌تواند به موضوعی تبدیل شود که یک رویداد آن‌ها را از نظر فرهنگی به موضوعی خاص مرتبط می‌سازد، مثل جستجوی نام فردی مشهور بعد از مرگ یا شهری که میزبان جام جهانی است. گوگل اغلب از محتواهایی جدید برای کلیدواژه‌های موضوعی سئو استفاده می‌کند، تا مطالب تازه و نو در اختیار کاربران قرار بگیرد.

    مردم‌دوست دارند که محتوای همیشه‌سبز تولید کنند. چون نسبت به زمانی که آن محتوا دیده می شود، سرمایه‌گذاری کمی نیاز دارد. با این حال، رقابت و هزینه اولیه اغلب دارای شیب صعودی یا نزولی اند. در عین حال، کلمات کلیدی موضوعی جذاب در سئو است زیرا هزینه کمتری برای رقابت دارد.

    مثال‌ها:

    • کلمات کلیدی همیشه‌سبز سئو: چطور می توان فهمید که بارداریم یا نه.
    • کلمات کلیدی موضوعی سئو: فیلم X در آخر این هفته اکران شد.

    بهینه سازی موتور جستجو

     

    کلمات کلیدی و کلمات مهم در سئو

    اگر برای تمیز کردن خانه و تهیه وسایل مرتبط قصد خرید داشته باشید، معیارهای تان احتمالا این موارد هستند:

    هزینه این کار چقدر است؟

    آیا آن‌ها از محصولات طبیعی استفاده می‌کنند؟

    آیا آن‌ها در زمان‌بندی انعطاف‌پذیر هستند؟

    در این مورد، محتوایی که نقشی در تصمیم نهایی تان ایفا می‌کند، پیروز خواهد بود. به طور خلاصه، به جز کلمات کلیدی سئو، کلمات مهم  هم شرایطی برای ایجاد ترافیک موجود و تغییر جهت آن برای کاربر فراهم می کند.

    مثال‌ها:

    • کلمات کلیدی در سئو: تهیه کفپوش مناسب برای زیرزمین

    • کلمات مهم در سئو: علاقه مندان به نوشیدنی، میزبانی

    چگونه کلید واژه‌های صحیح را انتخاب کنید؟

    این فرآیند براساس نیازها و محدودیت‌های شما تعیین می شود و می‌تواند چهار ساعت یا حتی چهل ساعت طول بکشد و شما می‌توانید برای انتخاب کلید واژه ها و تحقیق روی آن هزینه بپردازید. اگر در مورد تحقیقات کلمات کلیدی سئو حرفه خود جدی هستید، این یک مقدمه سریع برای پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی برای سئو سایت تان است است.

    سئو کلمات کلیدی

    ۱. کارتان را با کلمات کلیدی شروع نکنید:

    قبل از اینکه سئو یا بازاریابی را شروع کنید، فقط به فکر کاربر باشید. از هدف جستجو مشتریان خود، مطلع شوید. قبل از اینکه به ابزارها، سئو و صفحات سایت خود بپردازید، سعی کنید با مشتریانی که به آنها خدمت می کنید و جایگاهی که در آن قرار دارید، همراهی و درک واقعی کسب کنید.

    ۲. یک لیست از کلید واژه‌ها سئو بسازید:

    با استفاده از آنچه در مرحله اول به دست آوردید، به همراه آنچه درباره نیازهای مشتریان و راه‌حل‌های کسب‌وکار خود می‌دانید، یک لیست اولیه از کلمات و عباراتی را که به طور موثر شما را توصیف می‌کنند، تهیه کنید.

    ۳. داده‌های کلیدواژه سئو موجود را جمع‌آوری کنید:

    (اگر سایت تان چند سال است که مشغول فعالیت است): یک فهرست از آنچه در حال حاضر ترافیک را به سایت شما هدایت می‌کند، تهیه کنید. در اینجا چند ابزار رتبه‌بندی کلیدی وجود دارند که می‌توانند در این مرحله به شما کمک کنند:

     ۴. فهرست کلمات کلیدی سئو خود را با استفاده از ابزارهای مختلف ایجاد کنید:

    با جستجوی گروه های جدید کلید واژه سئو ، مترادف ها، اصلاحات متداول و کلمات کلیدی طولانی، لیستی را که از مراحل 1 تا 3 ساخته اید، گسترش دهید. فراتر از موارد ذکر شده در بالا، این ابزارهای جستجو کلمات کلیدی سئو، به شما کمک می کنند تا لیست بزرگی ایجاد کنید:

    ۵. عبارات گروهی را با قصد جستجو در سئو انتخاب کنید:

    کلمات کلیدی سئو خود را به شکلی دسته‌بندی کنید که برای شما و هر کس دیگری که ممکن است به آن‌ها نگاه کند، ساده و مفید باشد. این می‌تواند با توجه به نوع، موضوع، فاز قیف فروش، یا هر روش دیگری که برای شما منطقی باشد، انجام شود.

    سئو سایت

    ۶. نقشه کلمات کلیدی سئو برای محتوا:

    ۱ تا ۴ کلمه کلیدی ابتدایی را برای هدف قرار دادن هر صفحه براساس یک تعادل دقیق بین دشواری کلید واژه، ارتباط و حجم جستجو انتخاب کنید (با در نظر گرفتن سهم کلیک ارگانیک). عبارات مرتبط در سئو را از نظر معنایی برای کمک به حمایت از کلمات کلیدی اولیه در سئو انتخاب کنید.

    ۷. همه چیز را دوباره تکرار کنید:

    هنگامی که استراتژی کلید واژه سئو شما اجرا شد، گوگل واکنش نشان داده و شما قادر به جمع‌آوری داده‌های کافی و تکرار آن هستید. البته به این موضوع، بهینه سازی موتور جستجو (سئو) گفته نمی شود.

    چگونه از کلمات کلیدی سئو برای مرتب کردن سایت تان استفاده کنید؟

     

    سئو SEO

     

    به این نکات که در زیر آمده است توجه کنید:

    • نشانی‌های اینترنتی:

    • نشانی‌های اینترنتی به ندرت تغییر می‌کنند، قابل‌رویت هستند و کل صفحه را توصیف می‌کنند. به این دلایل، گوگل برای محتوای آنها ارزش قائل است.

    • محتوای ایستا:

    • در حوزه سئو موتورهای جستجو از محتوا پویا بیشتر استقبال می کنند. محتوای ایستا یک ضمانت برای نمایه‌سازی است.
    • برچسب‌های عنوان:

    • روی رتبه‌بندی‌ها نفوذ می‌کنند و کلیک بیشتری در سئو به دست می آورند (CTR)و کلمات کلیدی سئو برای حرفه ای نوشته شدن آنها می توانند کمک کننده باشند.
    • برچسب‌های متا:

    • بر خلاف برچسب‌های عنوان در سئو، برچسب های متا، رتبه‌بندی‌ها را در گوگل تحت‌تاثیر قرار نمی‌دهند. با این حال، می توان از آنها کمک گرفت.
    • اکثر مطالب قابل دیدن:

    • وظیفه گوگل این است که محتوا را به روشی که ما نیاز داریم، درک کند. یک برچسب H1 در بالای صفحه به اندازه محتوای اصلی در قسمت پایین سایت در سئو اهمیت دارد. این مطلب و یا محتوا می تواند برچسب عنوان باشد، می تواند نسخه اولیه محتوا و یا یک عبارت ویژه باشد؛ به طور کلی موثرترین محتوا برای سئو بیش‌ترین تاثیر را  در رتبه بندی دارد.
    • لینک‌های داخلی و محتوای مربوط به آن:

    • استفاده از کلمات کلیدی سئو در انکر تکست پیوندی که به صفحه شما اشاره دارد به شناخت محتوای آن، کمک می‌کند. به طور مشابه، محتوای انکر تکست نزدیک به صفحه‌ای که به شما اشاره دارد نیز به گوگل نیز مربوط می‌شود و برای توصیف صفحه مقصد مورد استفاده قرار می‌گیرد.
    • نام فایل های تصویری:

    • به جای اینکه اجازه دهید نام یا تصویر پیش فرضی در محتوا قرار گیرد که معمولاً حاوی محتوایی تصادفی و غیرمعمول است، با استفاده از یک کلمه کلیدی سئو مرتبط، برای آن نام انتخاب کنید.
    • ویژگی‌های alt تصویر:

    • نه تنها سایت شما را برای مخاطب از نظر جستجوی بصری بهتر می کند، همچنین به گوگل ایده بهتری از تصویر تان در سئو می‌دهند. از کلمات کلیدی سئو در زمان مناسب استفاده کنید.
    • ویژگی‌های عنوان تصویر:

    • عناوین تصویر در سئو بر روی همه مرورگرها، مشابه عمل نمی‌کنند، به همین دلیل است که گوگل ممکن است ارزش زیادی به یک محتوا ندهد. با این حال، اگر فرصتی برای گنجاندن کلمات کلیدی سئو وجود داشته باشد، آن را انجام دهید.
    • تگ ARIA

    • :  ARIA شبیه به ویژگی‌هایی است که در آن به ایجاد محتوای وب سایت برای افراد دارای معلولیت کمک می‌کنند. شما می‌توانید از ARIA برای انواع خاصی از محتوای پویا، محتوای تعاملی، تصاویر پس‌زمینه و غیره در سئو استفاده کنید.
    • نوشتن شرح تصاویر و / یا کپشن ویدئو:

    • برخی از فیلم ها حاوی کلمات کلیدی سئو مرتبط هستند، اما گوگل هیچ سرنخی از آنها ندارد. مطمئن شوید که متن یا رونوشتی برای تصویر یا ویدئو مورد نظرتان، وجود دارد.
    • نشانه گذاری:

    • اضافه کردن بافت به محتوایتان در سئو کمک می‌کند. در صورت امکان، کلیدواژه سئو خود را با مناسب‌ترین ویژگی‌ها علامت‌گذاری کنید، تا برخی از ابهامات را برای گوگل رفع کنید.

    کلمات کلیدی

    توصیه‌های یکپارچگی کلیدواژه

    زیاده‌روی نکنید: بهینه‌سازی - سئو (یا "مملو کردن کلمات کلیدی در محتوا")یک چیز واقعی است. از خودتان بپرسید آیا این کار به تجربه کاربر با سئو کمک می‌کند یا خیر؟ براساس این جواب تصمیم خود را بگیرید.

    توجه به برچسب کلمات کلیدی: برچسب کلمات کلیدی متا در سئو، مورد توجه موتورهای اصلی جستجو قرار نمی گیرد. وقت خود را اینجا تلف نکنید.

    هر صفحه ای را بیهوده بهینه‌سازی نکنید: اگر سایت یک صفحه ای ندارید، باید با در نظر گرفتن همه صفحات، متن هدفمند خود را داشته باشید. این امر از تولید هرگونه شکاف و یا کلمه کلیدی سئو نامربوط برای یک صفحه خاص، محافظت می کند.

    همه چیز را امتحان کنید: اگر شما این فرصت را دارید که تعداد زیادی صفحه داشته باشید، یک فرصت عالی برای راه‌اندازی یک سری آزمایش‌ها ارزشمند برای اصلاح تکنیک‌ هایتان در سئو دارید.

    چه هنگام کلمات کلیدی سئو مهم نیستند؟

    چگونه می‌توانیم کلمات کلیدی را همیشه مهم بدانیم؟ در واقع، هیچ راهی برای دانستن این موضوع در سئو وجود ندارد، اما بسیاری از بحث‌های ریشه‌ای که در این راهنما به اشتراک گذاشته شده‌اند برای بیش از یک دهه تجربه خود را پس داده اند و هیچ نشانه‌ای از تغییر ندارند.

     لری پیج فقط نمی‌خواست که گوگل در سطح یک انسان باشد، او می‌خواست که سوپرمن باشد. معرفی Google Discover (در گذشته Google Now و Google Feed) به ما نگاه اجمالی راجع به آینده سئو می دهد: گوگل می گوید، افراد بدون اینکه بخواهند جستجو می کند. اگر گوگل به دنبال ما بگردد، آیا کلمات کلیدی سئو همچنان مهم هستند؟ بله، Google Discover فقط بر اساس ورودی های لحظه ای که به آن می دهیم (به ویژه آنچه جستجو میکنیم)، کار می کند.

     

    از اینکه تا پایان این مقاله ما را همراهی کرده اید, متشکریم.blush

     

     

    سوالات متداول

    • کلمات یا عبارات کلیدی مورد استفاده در محتوای صفحات، انتخاب درست‌ آن‌ها، میزان استفاده از این کلمات و رعایت چگالی آن در محتوا، هم‌خانواده‌های این عبارات و چگونگی استفاده از آن‌ها در متن را سئوی کلمات کلیدی می‌گویند.

    • آیا کلمات کلیدی در سئو تاثیرگذارند؟

      بله، درست است که استفاده از کلمات کلیدی در متن کنترل شده‌تر و مفهومی‌تر شده‌اند و تجربه‌ی کاربری در رده‌ی بالاتری قرار گرفته است، اما هنوز هم کلمات کلیدی در سئوی سایت تاثیرگذار هستند. تنها روش قدیمی ردیابی آن‌ها در سئو از بین رفته است.

    • الگوریتم رنک برین چه تاثیری بر استفاده از کلمات کلیدی گذاشت؟

      بعد از روی کار آمدن الگوریتم رنک برین، گوگل از کلمات کلیدی سئو به عنوان "سیگنال‌های متنی" برای .یادگیری آنچه کاربر واقعا می‌خواهد", استفاده کرد و در حال حاضر غالبا جستجو ها را بازنویسی می‌کند"

    • کلمه کلیدی چیست؟

      کلمه کلیدی، ایده و موضوعی است که بیان کننده‌ی کلیت محتوای سایت است. در حیطه سئو، کلمات یا عباراتی هستند که توسط کاربران در موتورهای جستجو مثل گوگل و بینگ، جستجو می شوند. اگر بخواهید که محتوای یک صفحه را در یک کلمه یا عبارت خلاصه کنید، کلمه کلیدی صفحه جواب شما خواهد بود.

    • چرا کلمات کلیدی برای سئو مهم است؟

      کلمات کلیدی به ما نشان می‌دهند که چه هستند و چه می‌خواهند. علاوه بر این این عبارات کلیدی به ما این امکان را می‌دهند که نیازهای خود را با آن‌ها برآورده سازیم. کلید واژه‌های سئو می‌توانند یک "هدف" ایجاد کنند که بازاریاب‌ها به واسطه‌ی آن, محتوا را هدف قرار دهند.

    • چه زمانی کلمات کلیدی سئو مهم نخواهند بود؟

      در واقع، هیچ راهی برای دانستن این موضوع در سئو وجود ندارد،معرفی Google Discover نگاه اجمالی به ما (در رابطه با آینده سئو) می دهد: گوگل می گوید، افراد بدون این‌که بخواهند جستجو می‌کند. Google Discover فقط بر اساس ورودی‌های لحظه‌ای که به آن می‌دهیم (به ویژه آن‌چه جستجو می‌کنیم)، کار می‌کند.

    • چگونه کلید واژه‌ی صحیحی انتخاب کنیم

      ۱. کارتان را با کلمات کلیدی شروع نکنید، ۲. یک لیست از کلید واژه‌ها سئو بسازید، ۳. داده‌های کلیدواژه سئو موجود را جمع‌آوری کنید، ۴. فهرست کلمات کلیدی سئو خود را با استفاده از ابزارهای مختلف ایجاد کنید، ۵. عبارات گروهی را با قصد جستجو در سئو انتخاب کنید، ۶. نقشه کلمات کلیدی سئو برای محتوا بسیازید و در نهایت ۷. همه چیز را دوباره 

    • keyword inseoo